• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolfgang bathe of dodo born to be mild?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
ik MOET aan een nieuwe shampoo..
mijn born to be mild is op, en mijn autoglym bodywork is ook op..
zodoende heb ik de laatste keer (2 dagen terug) mijn auto gewassen met supersnowfoam, dit ging wel, maar was niet echt een daverend succes.
nu is het dodo donderdag morgen.. en had ik helemaal in me hoofd, de 500ml supernatural te nemen..

nu beviel born to be mild me wel.. goede shampoo, fijn geurtje, goed schuimen..

ik lees de laatste tijd ook vrij veel over wolfgang autobathe (zonet nog de review)..
deze kost 54 euro voor een gallon.. oké het is een hoop geld, maar dan kan je voorlopig wel je auto wassen.

gezien ik elke week toch zeker wel 5 tot 6 auto's was, leek mij een gallon wel voordelig! ( ongeveer 6.80 euro de halve liter )

nu lijkt dit mischien een stomme vraag, maar is de wolfgang bathe nou BETER als de born to be mild? of in ieder geval vergelijkbaaR?

ik hoor het graag van jullie!

dit zou eventueel mijn eerste wolfgang product worden
 
Hoi Aron,

Zelf was ik ook met de BTBM. Omdat ik ook wel wat anders wou proberen heb ik eerst een klein flesje Autobath aangeschaft (moet nog binnen komen) Zo kan je, zonder direct veel kosten te maken eens het product proberen. Bevalt het, kun je alsnog de Gallon kopen.

Verder denk ik dat beide producten redelijk aan elkaar gewaagd zijn en is het ook een kwestie van gevoel. Heb je er een dodo wax opzitten, gebruik je BTBM, heb je de Fuzion er op zitten, gebruik je autobath...
 
De Wolfgang Bathe is wel heel erg lekkere shampoo! Tijdens de Corsa detail met Dibbuz de Wolfgang gebruikt. Toppertje! In mijn gedachten net een tikke meer van het goede dan de btbm die ik zelf gebruik. Misschien volgende keer maar eens de Wolfgang proberen voor meer dan 1 keer.
 
@snitser
ja dat is zo.. maar een half litertje kost 18 euro.. en voor 53 euro heb je een gallon
als ik dus een gallon zou kopen zou ik op 6.80 euro komen per halve liter.

dat prijs verschil... is gewoon abnormaal groot8-o

btbm beviel me, dus ik DENK dat de bathe me wel bevalt..

iemand trouwens een idee hoeveel wolfgang bathe er gebruikt word (of gebruikt moet worden) voor de wekelijkse was (10 liter water) ??
gezien btbm wel heel zuinig werktte?
 
Btbm heb ik vandaag nog gebruikt op de jag, ja ook een topper, wil zelf wel eens de supernatural gebruiken schijnt naar zeggen INSANE te schuimen.
 
Als Wolfgang je eerste product wordt zou ik er voor gaan. Je kent nu de dodo. Je word er een ervaring rijker van.:)^ Let wel dat Wolfgang geen laag gewaardeerd product is , dus waarom niet.
 
oke, dan bestel ik morgen (als de centen komen) wel de autobathe..
ook gezien de reputatie, en goede beoordelingen, durf ik die gok wel te nemen!

ik vrees alleen.. dat het net zoals met dodo gaat... ineens ben je er verslaafd aan...
 
Heb ze allebei vaak gebruikt. Ze ontlopen elkaar niet veel. Vind zelf de BtbM lekkerder ruiken, de Bathe is in de gallon natuurlijk een stuk goedkoper en zeker de moeite waard kan ik je zeggen.
 
als born to be mild in een gallon te krijgen was, had ik blindelings die genomen.
de geur van btbm is.. echte bessengeur.. ik hou der persoonlijk niet zo van, al was ik buiten, en het dus bijna niet ruik..
vind de btbm nog steeds fantastisch:heart_eyes: maar elke week 6 auto's.. word hij toch vrij duur. en is de bathe een heel stuk goedkoper (en ik het ook weer vaag vind om precies hetzelfde product te kopen)

en gezien ik toch wel door blijf detailen, en het echt leuk vind.. ga ik in de toekomst toch groot verpakkingen kopen (nu nog een groot verpakking srp)

maar waar ruikt de bathe dan naar??
 
Als ik het wist zou ik het zeggen :D Ook erg lekker maar niet zo als BtbM maar geur is natuurlijk persoonlijk.
 
hij staat in het winkelmandje:-"
uit me werk betaal ik hem

kijk mijn laatste reply.. ik heb het eens uitgerekend.. ongeveer..

de dodo is dubbel zo geconcentreerd..

dan nog kost in verhouding de autobathe de helft:-"

ben nog aan het twijfelen om een kleine sn shampoo erbij te nemen voor me eigen auto.. maar... daar ben ik nog niet uit:-"

word trouwens een beetje ziek op DW..
hele commerciele strijd.. (Weer met cg uiteraard)
 
Wat is dan de mengverhouding van de autobathe?(kan ik op cc niet terugvinden) Heb nu ivm de doldwaze donderdag de supernatural shampoo in het winkelmandje, maar kan natuurlijk veranderd worden
 
wolfgang zegt 1 tot 2 oz per 5 gallon
houdend op 1.5 oz per 5 gallon

is 45 ml per 20 liter

mijn emmers zijn 10 liter, daar gebruik ik dus ongeveer 20 ml shampoo (gezien het water hier niet zo hard is, en de wagens die ik elke week doe, gewoon niet echt vies worden)

de sn is 1ml op 1.5 liter water.

zou ik rond de 7 ml per 10 liter water komen.

zou ongeveer beteken dat ik 142 wasjes kan halen uit 1 liter supernatural (2x 500ml) (32 euro x2 is 64 euro)
de wolfgang bathe is 189 wasjes per gallon.. en kost 54 euro

dus wolfgang is aan het einde van de gallon.. 10 euro goedkoper, en kan je ruim 40 wasbeurten meer uit halen..

maar het zijn allemaal prima shampoo's .. dat geloof ik wel.. zowel btbm, als supernatural, als de autobathe..
 
hij is besteld.. en betaald (de gallon bathe)
samen met een pompje (iemand een idee hoeveel ml 1 pomp is?)
en voor de probeer een flesje new car smell (kijken of hij echt zo vies is als sommige hier vinden)

de bathe zou volgens wolfgang de signature geur hebben... wat de signature geur in houdt,,, is mij een raadsel, but we shall see