• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

wolfgang bathe of dodo born to be mild?

oowww oke,
nu nog ergens een 15 tot 20 liter emmer regelen.
10 liter is niet veel.. gezien een bone spons veel meer opneemt dan mijn mitt-je deed, word de kans dat je een zandkorreltje meeneemt groter (veel groter)

en 1 oz (30ml) is precies goed voor 19 liter.. dus toch 3 grote emmers aanschaffen
 
@aron147
Als je een dagje had gewacht was de Sn 20% goedkoper dus 2,80 euro goedkoper dan de autobathe:-"
Ga dan zelf voor de Sn

edit: maar voor de autobathe wel 40x autowassen meer
 
De SN ruikt nergens naar, ik ben iemand van geurtjes dus voor mij zeer van belang.
 
xj8 zei:
Btbm heb ik vandaag nog gebruikt op de jag, ja ook een topper, wil zelf wel eens de supernatural gebruiken schijnt naar zeggen INSANE te schuimen.

Ik vond de Supernatural zeker niet meer schuimen dan bijvoorbeeld BtbM. Heb de Supernatural wel maar 2 keer gebruikt (had een testflesje van Dodo Juice). Ik houd het zelf op BtbM. Een lekker geurtje vind ik belangrijk aangezien de funfactor bij mij ook belangrijk is bij het detailen.
 
Niet op een oordeel van een ander afgaan. Wat de een helemaal niets vindt, vindt de ander een geweldig produkt.

Persoonlijk vindt ik de SN shampoo ook niet je van hét, ondanks dat het een goede shampoo is.

Er mist iets: geur, kleur, schuim, dit hoort toch bij het wassen. :ja
 
Jongens, schuim is totaal onbelangrijk tijdens het wassen.

Ik doe de shampoo er pas bij als de emmer gevuld is, en dan meng ik het wat met de hand. Schuim zorgt voor niets, behalve een emmer met een 'kop' erop :grinning:
 
klopt, net zoals shampoo voor je haar, totaal geen nut maar omdat de klant het verwacht stoppen ze het erin maar voor de werking heeft het totaal geen nut.
 
tinus zei:
Jongens, schuim is totaal onbelangrijk tijdens het wassen.

Ik doe de shampoo er pas bij als de emmer gevuld is, en dan meng ik het wat met de hand. Schuim zorgt voor niets, behalve een emmer met een 'kop' erop :grinning:

Heb net dezelfde mening en ga op dezelfde manier te werk. Ik reageerde enkel omdat Supernatural niet ongelooflijk schuimt zoals in het bericht van xj8 werd gezegd.
 
Ik was (en ben) gewend aan de Born to be mild, en toen ik daarna met de Supernaturel shampoo aan de gang ging was ik wat teleurgesteld.

Cijfers kunnen beter zijn of niet. Er klopt iets niet met de shampoo. Noem het maar gevoelersgebruik, en het heeft niets met de geur te maken, lijkt op wassen met water :weetniet
 
michelv. zei:
@aron147
Als je een dagje had gewacht was de Sn 20% goedkoper dus 2,80 euro goedkoper dan de autobathe:-"
Ga dan zelf voor de Sn

edit: maar voor de autobathe wel 40x autowassen meer

kom ik nog steeds op 58.40 euro voor 2x 500ml flesjes..

dan is de batje nog ruim 400 euro goedkoper, en 40 wasjes meer

dus nee, dan nog is hij te duur. en dat had ik echt wel al uitgerekend gisternacht:party:

en over schuim..
ik heb ook autoglym gehad.. dat is een shampoo die niet schuimt (Tenzij je er een hogedruk op richt!)
en dat is toch vreemd..
 
michelv. zei:
Wat is dan de mengverhouding van de autobathe?(kan ik op cc niet terugvinden) Heb nu ivm de doldwaze donderdag de supernatural shampoo in het winkelmandje, maar kan natuurlijk veranderd worden

Voor de (2) wekelijkse wasbeurt gebruik ik van de autobath slechts enkele druppels op een emmer, heb ik een auto te doen die wat slechter is onderhouden dan doe ik er enkele druppeltjes bij, ik zal wel eens een fot maken van de schuimexplosie die je dan krijgt.
 
vandaag voor het eerst gebruikt..

heb een paar voor en nadelen ondervonden..

allereerst het gebruik.. ik heb ongeveer 17 ml gebruikt op 10 liter water.. marginaal meer als je van born to be mild moest gebruiken, dus kwa prijs zal wolfgang een heel stuk goedkoper zijn (zo een 50 wasjes grofweg)

dat in de emmer, en rustig vol laten stromen met warm water..
toen begon het iets te schuimen..

nadat ik de auto gefoamed had, en afgespoten, heb ik de hd op de lichtste stan, breedste kop, de hd erop gezet.. toen... :party: schuimen :party:

het schuim is. anders als die van btbm. maar schuim doet niets.. dus wassen moeten we..

2e emmer ernaast.. en de bone erin..

en soppen maar..

de mitt gleedt iets minder makkelijk over de wagen.. dodo btbm is duidelijk iets gladder (zou ook kunnen komen door de vrij lichte dosering, of de vervuiling van de auto)

schoon werd de auto wel.. ik heb het gevoel dat hij veel beter schoonmaakt dan btbm, 1 "wipe'' en hij is schoon.. dat is ideaal!

daarna afspoelen (mbv de sheeting methode) en dus de droogdoek erbij (poorboys waffle)
dat was een eitje! was ZO droog, en de lak leek dieper in kleur als met btbm, maar dit zou ook door de schoonmaak kracht kunnen komen.


al met al.. GEWELDIGE shampoo.. in mijn beleving beter als btbm..
maar beter in deze is altijd subjectief, en kan per persoon verschillen!

i'm loving it!
 
Wolfgang Autobathe wil ik ook nog eens proberen.

Ik heb net ff gegoogled op een ander forum gelezen dat 3 tot 5 dopjes op 15 liter moet gebruiken.
Of dat de goede mengverhouding is weet ik natuurlijk niet.
 
1-2 of (60ml) per 5 gallon (19 liter)

persoonlijk lijkt mij dat teveel!

ik heb in ieder geval al 10 liter emmers.. dus gebruik per beurt geen 60, maar 30ml..
en zelfs dat doe ik niet.. daar zou je de helft van kunnen gebruiken denk ik..

er zijn hier mensen die zeggen.. een paar druppels is genoeg, en na vandaag kan ik dat wel bevestigen..

de aangegeven hoeveelheid door wolfgang lijkt mij veel te hoog

15ml voor 10 liter volstaat
30ml voor 19 liter volstaat ook..

dat is ruwweg de helf van wat aangegeven word..

vandaag met 17 / 18 ml gebruikt op 10 liter.. en dit ging prima..
 
Auto Bathe heeft ook hier een tijdje op de verlanglijst gestaan.
Nu dus niet meer: eerst maar eens een van de shampoo's op zien te krijgen die ik nog heb staan.
Dan wordt het kiezen tussen de Wolfgang en Duragloss 901.

@alteaniels: de Auto Bathe heb je al eens mogen proberen bij Dokter DAP :ja