• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolfgang, tips/tricks en ervaringen

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,.

Bedoeling is om in dit Topic het merk Wolfgang te bespreken elkaar.

Zelf heb ik de Fuzion in het bezit en ben hier zeer over te spreken! Icm met menzerna ben ik van plan om nog de
paintwork polish enchancher en de sealant aan te schaffen.

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de polish enchancer? Zoja...wat is dit precies voor product.

Gr.
Marc
 
Ik heb de Polish Enhancer, het zoals de Lime Prime van Dodo en de Black Hole van Poorboy's. Ook de manier van verwerken is hetzelfde.
 
ik ga jullie binnenkort een uitgebreide review geven van Wolfgang Swirlremover 3.0, Finishing Glaze 3.0, sealant 3.0, Fuzion (ja, ook in die volgorde :) )

Dit op zwarte VAG-lak (Toureq 5.0 V10); de ultieme nachtmerrie van elke detailer :grinning:
 
Of juist niet... met de juiste producten is het de mooiste lak voor elke detailer ;)
 
tinus zei:
ik ga jullie binnenkort een uitgebreide review geven van Wolfgang Swirlremover 3.0, Finishing Glaze 3.0, sealant 3.0, Fuzion (ja, ook in die volgorde :) )

Dit op zwarte VAG-lak (Toureq 5.0 V10); de ultieme nachtmerrie van elke detailer :grinning:

Ik ben erg benieuwd!! Keep us in touch!
 
@tinus, dat is mooi. ben benieuwd naar je bevindingen, zeker ook als vergelijking met andere swirl removers zoals bijv Poorboys SSR.

Zelf heb ik alleen de tyre dressing van Wolfgang. Een absoluut topproduct voor zover mijn ervaring nu. Die ervaringen staan echter al in een ander topic: klik.

Ik zag toevallig vandaag nog de auto van m'n moeder waarvan ik een paar weken geleden de banden met de Wolfgang had behandeld. En prachtige diepzwarte en matte shine.
 
@ Tinus:

Ben benieuwd naar je review!!

Laat dat nou net de producten zijn die ik ook in huis heb... En ook voor zwarte VAG lak.
(alleen geen Touareg V10, maar een Leon TDI :-b )





meuh
 
Ben de afgelopen twee zaterdagen bezig geweest met een 11 jaar oude mercedes met de Wolfgang serie.
Prachtige producten, fijn om mee te werken en een fantastisch resultaat.
Wie zegt dat silver metallic niet kan glimmen :-b

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ben benieuwd naar jou ervaringen!
 
@Tinus: Hou er wel rekening mee dat de Fuzion bijna van de lak afglijd na de sealant :D
Spiegelglad. Een paling in een emmer sn@t is er niets bij...
 
Kleine tip:

Laat de Fuzion niet 12 uur curen. Eigenwijs als ik ben, toch een keertje gedaan.

Krijg je spijt van heb ik aan den lijve ondervonden ... :schaam

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
of: Het ligt nooit aan de spullen, maar aan de gebruiker!

Ik zelf heb voorlopig enkel de tire gel van wolfgang gebruikt en dat is ook een toppertje.
Mooie matte glans die toch lang blijft zitten!
 
Ook ik ben in het "gelukkige" bezit van aardig wat fijne Wolfgang spullen. In het kort mijn ongezouten mening van de verschillende producten, uiteraard zo objectief mogelijk:

DSC_0197-1.jpg


Wolfgang Total Swirl Remover 3.0

Doet uitstekend zijn werk. Het mooie is dat niet het polijstmiddel maar de combinatie met de pad de schuurgraad bepaald. Dus 1 flesje does it all. Is redelijk zuinig in gebruik. Ruikt nergens naar. Niet vies en zeker ook niet lekker. Maar het uiteindelijk resultaat is prima. Ik gebruik het op een VAG lak icm. de DAP, op stand 5/6, en een oranje en witte pad. Ik heb er nog niet alle swirls mee verwijderd gekregen maar ik vermoed dat dit ook aan mezelf ligt (en zeker ook aan de harde lak).

Prijs/kwaliteit: 8/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 8/10
Duurzaamheid: nvt
Resultaat: 9/10
Te vergelijken met: Poorboys SSR serie


Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer

Is bedoelt om de lak voor te bereiden op een sealant en/of wax. Tevens geschikt om oude sealent/wax lagen te verwijderen zodat je een ideaal schoon oppervlak krijgt. Zorgt er dan ook voor dat de volgende stap beter hecht aan de lak. Haalt ook eventueel overgebleven contaminatie weg en maakt de lak super glad. Ik gebruik het regelmatig met de DAP, op stand 3 en een zwarte pad.

Prijs/kwaliteit: 8/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 9/10
Duurzaamheid: nvt
Resultaat: 8/10
Te vergelijken met: Dodo Juice Lime Prime


Wolfgang Finishing Glaze 3.0

Bevat een zeer lichte polijstkorrel en behoorlijk wat voedende olieen. Goed om het polijsten mee te finishen en de uiteindelijk gewenste glans op te bouwen. Doet dat goed, kan niet zeggen perfect...gewoon goed. Deze stap sla ik dan ook wel eens over na het polijsten met Total Swirl remover.

Prijs/kwaliteit: 7/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 8/10
Duurzaamheid: nvt
Resultaat: 9/10
Te vergelijken met: een beetje Professional Polish en een beetje Black Hole


Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0

Een wondermiddel! Wat een geweldig spul is dit. Het is een vloeibare, gele substantie die wederom bijna geur neutraal is. Brengt zeer eenvoudig op en neemt fantastisch (!) eenvoudig af. Na het aanbrengen (doe ik met de hand) een uurtje laten curen en het afnemen is een genot. En de glans die het oplevert....wauw!

Enige, doch grote (!) nadeel is dat na het afnemen de Deep Gloss Paint Sealant minimaal 12 uur moet uitharden voordat er een wax aangebracht mag worden. En in die tijd is regen of dauw niet toegestaan. Uiteraard is het allemaal geen ramp maar het schijnt de duurzaamheid niet ten goede te komen als je je hier niet aan houdt. Dus alleen als je je auto onder een carport of in een garage kan zetten is dit middel de perfecte sealant! Blijft zonder problemen 6 maanden je lak beschermen.

Prijs/kwaliteit: 9/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 10/10
Duurzaamheid: 10/10
Resultaat: 9/10
Te vergelijken met: Poorboys EX-P en CG Jet Seal 109


Wolfgang Fuzion Carnauba Polymer Concours Estate Wax

Tja, er is al veel over gezegd en geschreven. Een fantastische Wax! Heb allerlei potjes en flesjes in mijn collectie en maar weinig komt in de buurt. De geur is geweldig. Het aanbrengen is kinderlijk eenvoudig, het afnemen simpelweg briljant. De glans is uitstekend maar vergelijkbaar met de meeste goede waxen. De duurzaamheid is top, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Collinite en Dodo waxen. Het kistje is een leuke maar verder niet nuttige aanvulling, de refill is dat wel. Zo heb je voor 80 euro een geweldig potje in huis.

Prijs/kwaliteit: 9/10
Geur: 10/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 10/10
Duurzaamheid: 10/10
Resultaat: 9/10
Te vergelijken met: ... de Fuzion heeft alle voordelen van verschillende waxen zonder de nadelen. Alleen de prijs kan een bottleneck zijn.


Wolfgang Black Diamond Tire Gel

De perfecte tyre gel. Eerst de banden goed ontvetten met een degreaser. Voor het beste resultaat 2x aanbrengen met een tussen periode van 2 uur. Laat een satijnen/zijde glans achter ipv. het foei lelijke hoogglans. Duurzaamheid is geweldig, blijft mits voorzien van een goed ontvette ondergrond, tot wel 4 weken zitten. Mijn andere tyre gels zijn inmiddels terecht werkeloos. Top spul!

Prijs/kwaliteit: 10/10
Geur: 7/10
Gemak (opbrengen-afnemen): 8/10
Duurzaamheid: 10/10
Resultaat: 10/10
Te vergelijken met: nog niets vergelijkend kunnen vinden.

Bedankt voor het lezen en hopelijk is het wat nuttige info.
 
Top reviews, leuk om te lezen, ga de producten ook maar eens aanschaffen denk ik. Heb ze al een tijdje op men wishlist staan.
 
Dankjewel voor deze mooie review! Na de tire gel vroeg ik me af of de rest van deze producten ook zo schitterend was!
Iemand die een mening heeft over de Dodo Juice supernatural en de wolfgan Fuzion?
Zou me nog een niet kleurgebonden topwax wensen aan te schaffen. En ben aan het twijfelen tussend die twee!
Greets
 
Mooie review Rubba! Wow!

In vergelijking met de SN2.0 (ik heb zowel de 2.0 als de Fuzion) is de Fuzion makkelijker te verwerken.
De duurzaamheid van beide is van wat ik gezien heb ongeveer gelijk, toch wel 5 maanden, Fuzion ruikt lekkerder.
In SN zitten alleen de pure benodigde ingredienten, geen kleur en geurstoffen vandaar de naam Supernatural.
 
ik heb nu ook de finishing glaze 3.0 besteld en de sealant 3.0. Kan je de manier van verwerken vergelijken met de M7 en de M21 van Meguiar's ? De finishing glaze dus eerst aanbrengen op gans de wagen en daarna product breken en oppoetsen, de sealant aanbrengen en minstens een uur (liefst een nachje ;) ) laten intrekken en oppoetsen...