• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zaino?

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Heeft iemand wel eens producten van het merk Zaino geprobeerd?
Ik las dat sommige 'poetsers' hier erg enthousiast over zijn...
 
Zoals met meer dingen (waar ik zelf ook aan mee doe!) is dit volgens mij meer een hype.
Ik las ergens dat Zaino zelfs adviseert om met afwasmiddel je auto te wassen.... :confused:

Dan is bij mij alle geloofwaardigheid verdwenen...
 
Dibbuz zei:
Zoals met meer dingen (waar ik zelf ook aan mee doe!) is dit volgens mij meer een hype.
Ik las ergens dat Zaino zelfs adviseert om met afwasmiddel je auto te wassen.... :confused:

Dan is bij mij alle geloofwaardigheid verdwenen...

Dat hangt er van af...
Zoals ik het begrijp breng je met Zaino een synthetische laag op je lak. Het kan best zo zijn dat afwasmiddel daar geen invloed op heeft.
 
Dat kan best maar dat ga je dan toch niet adviseren? Het heeft toch geen toegevoegde waarde, rubbers drogen er volgens mij ook mee uit.

Van de Zaiono site:
Q: Ok, I just received my Zaino products. What should I do to my paint before applying my Zaino?

A: The first thing you should do is wash your vehicle thoroughly with Dawn (or comparable) dish soap to remove any wax, grease, and oil from your paint.

Geen idee wat Dawn is, misschien valt het mee maar toch heel raar om te adviseren om afwasmiddel te gebruiken. Hoeveel staat er ook niet bij, scheutje, flinke knijp?
Sorry maar ik vind het een raar advies.

Desalwelteplus zou ik zeker eens Zaino willen proberen. Vooral dat mengen met dat kleine flesje lijkt me wel wat. :)
 
Dit lees ik op de website van Zaino:

Step 1—STRIP THE OLD WAX
Wash the car, going top to bottom, with Dawn Ultra® liquid detergent.
Thoroughly rinse the car with a pressurized hose and spray nozzle. Make sure all detergent soap is gone. Leave Dawn in the kitchen since you'll never use it again on your car.
Dry completely using only clean, soft, absorbent towels.

Ik lees dus juist dat je NA behandeling geen afwasmiddel (meer) moet gebruiken...
 
Dat staat er bij mij ook, maar ik blijft het een rare instructie vinden, ook de hoeveelheid staat er niet bij. Maar goed ik wil best wel eens wat proberen van Zaino tzt heb nu even genoeg, alhoewel ik dit al een jaar lang roep en elke keer komt er wee wat bij...
 
Het grappige is dat je een smerige auto vóór de eerste grote behandeling beter met afwasmiddel kunt wassen dan met één of andere dure (milde) autoshampoo. Met afwasmiddel haal je vuil, vet en ook de oude waslagen weg. Zelf was ik een auto zelfs eerst met een sopje van industriereiniger, een sterk alkalische zeep. Dat is ongetwijfeld 'slecht' voor de rubbers, maar dat gebeurt één keer. Bovendien behoort een behandeling van de rubbers met PB Trim restorer tot de 'Standard Operation Procedure'.
 
DAF-44 zei:
Eenmalige aktie dus die "Dreft". Dat zal vast geen kwaad kunnen.

Vroeger - toen ik nog van niks wist - waste ik mijn auto altijd met Dubro, Dreft of allesreiniger... :)schaam
Nou ja "altijd"... Als ik m'n auto 2 à 3 keer per jaar waste was het veel :(
 
Die lak viel er ook niet af maar te vaak lijkt me idd. niet aan te bevelen (net zoals de "Hausgemachten Industriereiniger").
 
Dibbuz zei:
Zoals met meer dingen (waar ik zelf ook aan mee doe!) is dit volgens mij meer een hype.

Nou... Amerikanen zijn al ja-ren lyrisch over Zaino hoor, de meeste die eraan beginnen komen er blijkbaar niet meer vanaf. Ik zou het niet als een hype afdoen, volgens mij zie je het nu "hypig veel" op DW voorbij komen omdat er nog niet zo lang een Engelse importeur is.

Ik heb er meerdere malen over getwijfeld, maar omdat het een "systeem" is heb je meteen een behoorlijk pakket met ditto prijskaartje nodig, ik heb nog niet de trekker durven over te halen :roll

Dibbuz zei:
heb nu even genoeg
rofl
 
Dibbuz zei:
Dat kan best maar dat ga je dan toch niet adviseren? Het heeft toch geen toegevoegde waarde, rubbers drogen er volgens mij ook mee uit.

Van de Zaiono site:


Geen idee wat Dawn is, misschien valt het mee maar toch heel raar om te adviseren om afwasmiddel te gebruiken. Hoeveel staat er ook niet bij, scheutje, flinke knijp?
Sorry maar ik vind het een raar advies.

Desalwelteplus zou ik zeker eens Zaino willen proberen. Vooral dat mengen met dat kleine flesje lijkt me wel wat. :)

Dawn is een amerikaanse fabrikant van schoonmaakmiddelen en dus ook afwasmiddel.

Volgens mij dus ook alleen te koop in Amerika en Canada.

Vind het advies wel vreemd maar als ik het antwoord lees staat er nog iets belangrijks bij. Namelijk dat dit dient om alle wax en vettigheid te verwijderen.

Zo heb ik op dit forum ook wel eens een recept gelezen om een auto afwisselend te wassen met Dash biologisch en daarna met Witte reus Oxy.... Lijkt mij ook een paarden middel voor de zwaar vervuilde auto
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Centoquarantasette zei:
Zo heb ik op dit forum ook wel eens een recept gelezen om een auto afwisselend te wassen met Dash biologisch en daarna met Witte reus Oxy.... Lijkt mij ook een paarden middel voor de zwaar vervuilde auto

dat is zeker een paardenmiddel; een tip van Goku.

zie ook mijn ervaring ermee "als zelfs klei niet voldoende is" KlIK

Meg's Bodysolvent is dan toch een betere oplossing
 
tinus zei:
dat is zeker een paardenmiddel; een tip van Goku.

zie ook mijn ervaring ermee "als zelfs klei niet voldoende is" KlIK

Meg's Bodysolvent is dan toch een betere oplossing

Haha ja die bedoelde ik... Echt een paardenmiddel.

éénmalig wassen met een licht Dreft shopje (afwasmiddel) lijkt me niet heel ernstig als je van alle oude waxlagen af wilt.

De bedoeling is dan natuurlijk wel dat er een laagje glaze en wax word aangebracht.
 
Zo begrijp ik de werking..
Zaino heeft een perfect ontvette ondergrond nodig om een betere levensduur te krijgen.
Daarom gebruiken mensen ook IPA voor dat een polish(sealant) wordt aangebracht ,het hecht aan niets anders als puur lakwerk.
 
B.K. zei:
Zo begrijp ik de werking..
Zaino heeft een perfect ontvette ondergrond nodig om een betere levensduur te krijgen.
Daarom gebruiken mensen ook IPA voor dat een polish(sealant) wordt aangebracht ,het hecht aan niets anders als puur lakwerk.
Zou dat dan ook betekenen datgeen Black Hole aan mag brengen? Alleen dan kan de sealant zich puur hechten aan de lak of niet?
 
B.K. zei:
Zo begrijp ik de werking..
Zaino heeft een perfect ontvette ondergrond nodig om een betere levensduur te krijgen.
Daarom gebruiken mensen ook IPA voor dat een polish(sealant) wordt aangebracht ,het hecht aan niets anders als puur lakwerk.

IPA ontvet de lak wel goed, maar krijgt oude waxlagen niet weg.
Daar heb je toch een sterk zure- of alkalische detergent voor nodig. Alkalisch is milder voor de lak. Of een sterker oplosmiddel als 'tri', maar daarmee haal je ook je lak van de auto en dat is wel erg rigoureus opnieuw beginnen...