• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zaino?

B.K. zei:
We zullen toch nog wat foto's krijgen Leon? :)


Ik ga het je nog sterker vertellen. Ik heb een fotograaf benaderd om pics te schieten.
Het is voor mij werkelijk ONMOGELIJK om een witte auto GOED op de foto te krijgen.
Dat is zelfs voor een fotograaf heel, heel erg moeilijk. Wit is voor een camera een 'effen' kleur. Glans krijg je bijna niet zichtbaar.

We hebben het plan om de auto te gaan fotograferen onder de verlichting van Eindhoven Airport. Ideaal om al het detailwerk zichtbaar te maken.

Ben nu klaar met wassen - strippen oude wax - kleien. Gisteren het dak gepolished.
Deze week verder met polishen ( in delen telkens ). Aangezien ik echt last krijg van 'sneeuwblindheid' als ik te lang op de auto werk, doe ik 2 panelen per dag.
Daarna Full IPA en dan gaat de Zaino Coating er op.

Schat binnen 10 -14 dagen klaar te zijn. Ik ga voor "krasvrij" ........... Moet lukken.
 
@Dibbuz

Aangezien ik regelmatig in de States kom, heb ik Dawn al eens gebruikt. Maar niet voor een auto. Dawn is een afwasmiddel zoals bij ons de Dreft of de Dubro etc. Wel heb ik mijn auto eens met Dreft gewassen omdat de autoshampoo op was. Maar dat was in de tijd toen ik nog niet van detailen gehoord had en carclean voor mij onbekend was. En de auto heb ik niet meer. Ik dacht indertijd: Dreft ontvet wel lekker, zal ik mijn auto maar eens mee wassen, is die ook weer schoon. :D

Een late reactie, maar ik kwam het topic net tegen.
 
Danielle zei:
Dreft ontvet wel lekker, zal ik mijn auto maar eens mee wassen, is die ook weer schoon. :D

Nou hoop ik niet heel het forum over me heen te krijgen, maar ik denk dat een autolak er echt prima tegenkan als je hem een keertje wast met Dreft. Zeker als je de oude waxlaag wilt verwijderen, werkt Dreft prima. Dreft en Dubro werken op basis van citrus.

Ik denk, dat een Super Degreaser of Body Solvent niet direct beter zijn voor je lak als Dreft of Dubro. Naar mijn idee vooral belangrijk dat je de Dreft of Dubro maar eventjes laat inwerken en daarna heel goed naspoelen met heel veel water.

Het is inderdaad niet een echte detail aanpak, maar ik denk dat de nadelen van het gebruiken van wat Dreft een beetje overdreven worden.
 
Denk dat het ook om het stukje gaat:"" zeker als je de oude laag wilt verwijderen".
Als je daarna toch de auto een goede detailbeurt gaat geven dan zal het toch allemaal wel jeuken. Je voorbereiding middels "monello" zorgt er dan toch voor dat de glans en voeding weer optimaal wordt.
Ga je het elke keer doen om je auto te wassen en that's it.....dan mag je die Dodo in je achtertuin ook wel loslaten in de natuur want die behoeft dan niet verder geplukt / gemolken te worden ;)
 
1x je auto wassen met Dreft kan echt geen kwaad nee, doe je het wekelijks dan is het een ander verhaal.
 
Dibbuz zei:
1x je auto wassen met Dreft kan echt geen kwaad nee, doe je het wekelijks dan is het een ander verhaal.

Het is in elk geval verbazingwekkend hoe gemakkelijk oude was en sealant eraf gaat met simpel zeepsop. Overigens, Super Degreaser 1 op 11 is nog wat krachtiger. Ik vernevelde de Super Degreaser 1 op 11 op de lak. Na ongeveer 30 seconden zie je letterlijk de strepen wax naar beneden druipen. Je kunt de wax bijna opvangen en in een potje doen. Wacht je te lang, dan zie je die strepen wax weer gaan 'curen'...... Wel apart gezicht. Denk dat je bijvoorbeeld die Super Degreaser ook niet te vaak op je kale lak wilt hebben. Zeer krachtig goedje.

Mijn idee is dat je niet teveel moet gaan wrijven met een handschoen of mitt. Gewoon continue blijven spoelen met lauw - warm water. Dreft - Degreaser of andere krachtige ontvetter neemt het vet vanzelf mee, met het water ..........
 
Collinite 845 is detergent proof dus die zou niet ineens helemaal weg moeten zijn maar hoe test je dat?
 
Ik heb buiten een oud spatbord liggen voorzien van 2 laagjes Colli 845. 4 weken geleden heb ik dat aangebracht en elke week neem ik het paneel even af met een doekje gedrenkt ik water met Dreft ( inmiddels dus 3 keer gedaan)
Ik moet zeggen dat er nog steeds mooie strakke beads op liggen.
 
Leonneke zei:
Hoi forummers:

Zeer binnenkort zal ik een korte bijdrage geven omtrent de Zaino sealant Z2 Pro.
Ik heb overigens meerdere malen contact gehad met John Zaino. Ook veel info ingewonnen via Detailing World.

Hoewel het lijkt dat je alle producten van Zaino zou moeten gebruiken, is niets minder waar. Zelfs John Zaino geeft aan dat je gewoon naar hartelust kunt wassen, kleien en polishen met de producten die je graag gebruikt.

Voor het beste resultaat hamert men er wel volcontinue op dat de laklaag vetvrij is en geen enkel ander middel 'op zich draagt'..
Niet zo vreemd, want het gaat om een syntetische sealant die gewoon het beste hecht op 'cleane' lak. Vergelijk het met een oppervlak dat je gaat verven.

Ook een met Zaino gecoate laklaag kun je met meerdere milde shampoos wassen. Zolang er geen toevoegingen zoals wax in de shampoo zitten.

Voor het finishen raadt men overigens weer WEL een Zaino product aan. Op zich redelijk normaal, omdat met name de Z8 dezelfde bestanddelen bevat als de Z2 sealant.

De tijd zal leren of het product inderdaad zo lang houdbaar is op de lak. Vandaar ook, dat ik de auto winterklaar maak met Zaino. Sinds ik een witte auto heb, gebruik ik sealants. ( EXP - Finish Kare ). Voornamelijk omdat ik merk dat de auto gemakkelijker te wassen is. Vooralsnog heb ik de bescheiden mening dat een sealant een mooier resultaat geeft op een witte auto.

Hallo,

Als oud-Zaino gebruiker zou ik graag zien dat je de middelen juist gebruikt om een eerlijk review te kunnen geven;) . Met alleen Z2 kom je er namelijk niet en aldus nog enige opmerkingen omtrend het aanbrengen:ja :
De Z2 (voor "clearcoated finishes'=blanke lak: heeft je witte auto die?) dient vermengd te worden met ZFX cure accelerator, óf je dient te auto met Zaino "All-in-one" voor te bereiden. Dit voor de juiste hechting van de laag Z2 !
Zie de instructies op de website: http://www.zainostore.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=Z&Category_Code=APPLICATION

Het drogen van Z2 na All-in-one kan in dit jaargetijde overigens best even duren.

Succes ! :)^
 
De ZFX zorgt er gewoon voor dat je lagen sneller uit curen ,toch?
Zo kun je meerdere lagen zetten in één dag ,ander moet je het aantal lagen over meerdere dagen verspreiden.
Als het kouder en vochtiger is duurt het curen uiteraard langer

De zaino AIO is er om het mensen makkelijk te maken ,dan hoef je de wagen niet niet te ontvetten (IPA).
Zo begrijp ik het toch.
 
B.K. zei:
De ZFX zorgt er gewoon voor dat je lagen sneller uit curen ,toch?
De zaino AIO is er om het mensen makkelijk te maken ,dan hoef je de wagen niet niet te ontvetten (IPA). Zo begrijp ik het toch.

Helemaal goed begrepen Bart. Ik heb trouwens de ZFX gewoon erbij genomen. Die zorgt inderdaad voor een snellere 'curing'... Zaino adviseert overigens DE EERSTE laag op basis van die ZFX te verwerken. Dit versnelt het moleculaire proces. Zaino is een sealant en sealants gaan op moleculair niveau een verbinding aan met de lak.

Meteen het grootste verschil met wax. Wax is het aanbrengen van een 'mechanische' laag. Je legt er een vet laagje op. Wax dringt natuurlijk ook in de porieen van de lak. MAAR .... wax gaat geen verbinding aan met de lak. Ligt er op / tegen.

Dat is direct ook de reden waarom een sealant langer blijft zitten. Sealant wordt als het ware 1 met de lak.

De AIO is inderdaad een middel wat ik NIET bij een detailer vind thuis horen.
Cleaner - polish en sealant. Voor lamme takken .........

Ik heb voor het ontvetten twee middelen gebruikt. Paint Cleaner van Meguiar's ... naar mijn mening echt 1 van de allerbeste cleaners. Daarna een IPA Wipe Down.
Paint Cleaner reinigt DIEP. IPA oppervlakkig. De lak was echt door en door schoon en vetvrij. Dat merk je bij het opzetten ........
 
P968 zei:
Hallo, Als oud-Zaino gebruiker zou ik graag zien dat je de middelen juist gebruikt om een eerlijk review te kunnen geven;) . Succes ! :)^


Hoi P968: Als 'jong' Zaino gebruiker zou ik het waarderen als je niet direct conclusies trekt uit de informatie die je tot je neemt. :confused: Ik gebruik namelijk de ZFX voor de instant-layer. Maar aangezien Zaino een middel is dat niet door CarClean verkocht wordt, vond ik het niet gepast om overal op in te gaan. Wees gerust, ik heb het complete Engelse forum doorgenomen en m'n huiswerk goed gedaan. Een echte review doe ik pas als Tim het daar mee eens is. :rules
 
Ik denk dat de Zaino lijn wel op een dag bij cc in de rekken zal liggen.
CC staat wel open voor zo iets,elke keer nieuwe produkten,misschien lezen we wel volgende week cc de nieuwe verdeler van Zaino NL.Hint:idee
 
Wellicht wat off-topic, maar bovenstaande post haalt even iets naar voren wat ik graag zou willen weten.

Het assortiment van Carclean is op zich ruim genoeg (weinig reden tot klagen), maar af en toe hoor je weleens 'hints' of verzoeken om bepaalde producten in het assortiment op te nemen.
Zonder twijfel houdt CC bij wat er 'hot' is in de markt en wat kwalitatief interessant genoeg is om aan de productrange toegevoegd te worden, maar zeker nu er al voorzichtig afscheid genomen wordt van bepaalde producten/merken, vraag ik me af of het (commercieel) interessant is om bepaalde andere producten/productlijnen aan de webshop toe te voegen.

Even concreet: ik persoonlijk ben erg geinteresseerd in een aantal producten die Carclean niet verkoopt (e.g. Duragloss 901 heeft nadrukkelijk mijn aandacht). In dit topic gaat het over Zaino producten.
Is het reeel om 'verzoeken' voor dit soort producten op het forum te posten?
:weetniet
 
Probleem nu is vooral de ruimte, dat zullen de mensen die wel eens langsgeweest zijn beamen. Zodra het nieuwe pand er is hebben we meer lucht en is er meer mogelijk.
Verzoeken kan je altijd sturen naar informatie@Carclean.com
 
Ik denk dat er in het nieuwe gebouw een plaatsje vrij zal zijn,hopelijk.:-"
Maar ja er bestaan nog zo veel dingen die ik wel eens zou willen proberen maar moet eerlijk zijn het meeste heeft CC wel in huis.:party:
 
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Dasty ook in het assortiment gaat komen.
Nu weer on-topic graag.
 
@ B.K: je opmerking is maar ten dele juist: ZFX is voor de eerste laag én als je meerder lagen wilt plaatsen. ZFX of AIO vervangt de vroegere "Polish lock" die je vooraf moest plaatsen.

@ Leonneke : fijn dat je het product op de juiste manier gebruikt, jammer dat je dat niet vanaf het begin zo aangegeven hebt, dan had ik mijn opmerking over het juiste gebruik niet geplaatst.
AIO is niet alleen voor "lamme takken";) : er zit ook een practische financiele kant aan: ZFX heeft de neiging snel te verouderen. Als je dan weing poetst (wat met Zaino mijn ervaring is op een hobbyauto die weing gebruikt wordt) dan is je ZFX weer verouderd (hard) als je weer aan de slag wil. AIO blijft gewoon goed. [/size]

@BK: de eerste laag of met Aio of met zfx geactiveerd product:
[MOD]Links naar commerciele websites zijn niet toegestaan, hou daar rekening mee.[/MOD]
A little goes a long way. We've engineered Z-2 PRO™ to be extremely efficient. While applying Z-2 PRO™, do your best to apply very thin, even layers. As you become more familiar with the product, a single eight-ounce bottle will do a Corvette 20 times. Remember - when in doubt, use less.
If your car's surface isn't in optimal condition, take the necessary steps to correct any imperfections before applying Z-2 PRO. For best results, always precede an application of Z-2 PRO™ with a Z-7 Show Car Wash. This will ensure the surface is free of any contaminants or incompatible oils/deposits. Z-2 PRO™ contains no cleaners, and no abrasives, therefore the surface must be in good condition before you apply Z-2 PRO™.
For your initial application, enable Z-2 PRO™ by mixing with ZFX Flash Cure Accelerator as directed by the instructions included with ZFX Flash Cure Accelerator. It is critical that you use ZFX Flash Cure Accelerator with Z-2 PRO™ for the initial application, or if multiple layers are to be applied within a 24 hour time period.*
Apply a thin coat of Z-2 PRO™ to your entire car using a 100% cotton cloth or applicator pad. Heavy rubbing is not necessary. Remember: Z-2 PRO is extremely concentrated. 1 oz of Z-2 PRO can do the average sized vehicle 1 to 2 times including the rims. Less is better. Use as little product as possible.
Allow Z-2 PRO™ to haze (this should take 10-15 minutes in normal conditions), then by using a clean, 100% cotton, made in the USA towel to buff off Z-2 PRO™ and reveal the hidden beauty of your paint.
NOTE: Z-2 PRO™ is extremely durable and should provide at least 6 months of protection for your vehicle. If your goals are maximum shine and maximum protection on everyday vehicles, we recommend 3-4 applications per year. For show car owners, multiple coats will provide the wettest-looking, deepest, most distortion-free finish you can imagine.
* Note regarding ZFX and Z-2 PRO™ : For a more dramatic appearance and improved durability, Z-2 PRO™ can be layered multiple times. We recommend no more than 3 layers be applied over a 24-hour time period. Whenever you layer Z-2 PRO™, you must activate it with ZFX. For additional information, refer to the ZFX Flash Cure Accelerator page. [/i]