• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zaino?

Op het Auto-detailing forum is een gebruiker die na het Glazen afneemt met IPA (50/50) en vervolgens de bescherming (sealant en / of wax)aanbrengt.
Volgens zijn filosofie doet de Glaze zijn werk in de lak en niet erop.
Deze methodiek (schoon oppervlak) zou een optimale hechting van je bescherming garanderen.
Gezien zijn hele mooie resultaten zal hier iets van waar moeten zijn.
 
DAF-44 zei:
Op het Auto-detailing forum is een gebruiker die na het Glazen afneemt met IPA (50/50) en vervolgens de bescherming (sealant en / of wax)aanbrengt.
Volgens zijn filosofie doet de Glaze zijn werk in de lak en niet erop.
Deze methodiek (schoon oppervlak) zou een optimale hechting van je bescherming garanderen.
Gezien zijn hele mooie resultaten zal hier iets van waar moeten zijn.
Deze methode ga ik ook testen binnenkort na de lime prime laag.
 
DAF-44 zei:
Op het Auto-detailing forum is een gebruiker die na het Glazen afneemt met IPA (50/50) en vervolgens de bescherming (sealant en / of wax)aanbrengt.
Volgens zijn filosofie doet de Glaze zijn werk in de lak en niet erop.
Deze methodiek (schoon oppervlak) zou een optimale hechting van je bescherming garanderen.
Gezien zijn hele mooie resultaten zal hier iets van waar moeten zijn.

Dat lijkt me heel logisch. Een glaze heeft voedende eigenschappen ook o.a. oliën. Die glaze doet z'n werk aan de 'binnenkant' van het laagje, waar de lak zit. De buitenkant ontvetten met IPA lijkt me niet verkeerd, omdat de sealant of was dan beter hecht. Vraag is wel of je het effect van de glaze (voeden) niet weer teniet doet en de lak opnieuw aan het 'uitdrogen' bent.
 
Dibbuz zei:
Zou dat dan ook betekenen datgeen Black Hole aan mag brengen? Alleen dan kan de sealant zich puur hechten aan de lak of niet?

Ik heb dus geen ervaring met de producten ,om even duidelijk te zijn. :)

Het zijn gewoon zaken ,die ik afleid ,heb gelezen ,en begrijp uit sommige omschrijvingen op DW.

De hele Zaino lijn is op elkaar afgestemd ,en werkt dus het "beste" met producten en enkel producten van Zaino ,er staat geen enkele wax tussen en het zijn enkel sealants geloof ik.

De wagen wordt gewassen ,daarna kleien ,de wagen polijsten met eender welk product ,dat maakt niets uit. Maar daarna om het "beste" resultaat te krijgen zouden alle producten van Zaino moeten komen.

De wagen wordt na het polijsten volledig ontdaan van alle oliën. Door het dus te ontvetten met alcohol. Dan kunnen de Polishes (Sealants) worden aangebracht.
Omdat de levensduur veel beter zou zijn ,indien aangebracht op zuivere lak.

Je kan dus gerust Black Hole gebruiken volgens mij ,maar om de langste levensduur uit de sealants te halen ,zal je moeten ontvetten hierna.
 
Ik begreep inderdaad ook dat je eigenlijk alleen Zaino moet gebruiken en geen andere merken, dat vind ik zelf toch wel een minpunt... Ik wil zelf kunnen bepalen wat ik gebruik. ;)
 
Inderdaad dat is een groot minpunt ,zou het wel graag eens proberen om te kijken of het echt is zoals gezegd wordt.
 
Volgens mij moet gewoon iemand het gaan proberen. Op DW gebruiken de prof poetsers het die ook de dure merken gebruiken...
 
B.K. zei:
De hele Zaino lijn is op elkaar afgestemd ,en werkt dus het "beste" met producten en enkel producten van Zaino. Maar daarna om het "beste" resultaat te krijgen zouden alle producten van Zaino moeten komen.

pure marketing om je eigen producten af te zetten :grinning:
 
Haha, heb je het programma "Topverkopers"van Jort Kelder gezien. Ik kan maar één ding concluderen, ze hebben gewoon het beste met je voor :D
 
Ik heb niet gezegd dat Zaino niet in combinatie met andere producten werkt.
De sealants hebben gewoon een goede basis ("zuivere" lak) nodig om de langste levensduur er uit te halen.
 
Misschien wel laat, maar ik ben nieuw op het forum:
Ik heb jaren Zaino gebruikt.
Dwz: op mijn hobby auto Porsche 968.
super resultaat gehad.
Niet te veel aantrekken van de broodje aap verhalen:
Voor het aanbrengen van een nieuw systeem:
Auto wassen met vaatwasmiddel om oude was en vuil te verwijderen.
Inpoetsen met Zaino All in one als grondlaag.
Tussendoor quickdetailen
Layeren zoveel al gewenst.
Super mooie diepe gloss.
Hebben nu een product "clear seal", te gebruiken over elk merk wax welk de levensduur van je waxlaag verdubbeld: works like a charm.
Echter:
Nu op de zwarte Z4 werken de producten niet zo fijn meer: lange droogtijd en lastig uit te poetsen.
Overgegaan op Meguiars NXT
=Makkelijker te verwerken en ook mooi diep resultaat.
Ga wel weer de Clearseal gebruiken, want de NXT is er veeeeel sneller af dan de Zaino.
Als ik jullie resultaten zo zie, dan zijn er bij carclean zat producten te koop die minstens zo'n goed resultaat geven.
Advies: doe geen moeite en blijf lekker de spullen gebruiken die hier makkelijk verkrijgbaar zijn.
Peter
 
Hoi forummers:

Zeer binnenkort zal ik een korte bijdrage geven omtrent de Zaino sealant Z2 Pro.
Ik heb overigens meerdere malen contact gehad met John Zaino. Ook veel info ingewonnen via Detailing World.

Hoewel het lijkt dat je alle producten van Zaino zou moeten gebruiken, is niets minder waar. Zelfs John Zaino geeft aan dat je gewoon naar hartelust kunt wassen, kleien en polishen met de producten die je graag gebruikt.

Voor het beste resultaat hamert men er wel volcontinue op dat de laklaag vetvrij is en geen enkel ander middel 'op zich draagt'..
Niet zo vreemd, want het gaat om een syntetische sealant die gewoon het beste hecht op 'cleane' lak. Vergelijk het met een oppervlak dat je gaat verven.

Ook een met Zaino gecoate laklaag kun je met meerdere milde shampoos wassen. Zolang er geen toevoegingen zoals wax in de shampoo zitten.

Voor het finishen raadt men overigens weer WEL een Zaino product aan. Op zich redelijk normaal, omdat met name de Z8 dezelfde bestanddelen bevat als de Z2 sealant.

De tijd zal leren of het product inderdaad zo lang houdbaar is op de lak. Vandaar ook, dat ik de auto winterklaar maak met Zaino. Sinds ik een witte auto heb, gebruik ik sealants. ( EXP - Finish Kare ). Voornamelijk omdat ik merk dat de auto gemakkelijker te wassen is. Vooralsnog heb ik de bescheiden mening dat een sealant een mooier resultaat geeft op een witte auto.