• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zijn mijn spullen voor het stappenplan compleet?

popeye_65

Detailing rookie
8 feb 2011
23
0
Aangezien het binnenkort weer wat beter weer gaat worden ga ik alvast mijn poetsspullen aanvullen. Momenteel heb ik een aantal basisproducten van poorboy's voor een DAP500.

Volgens mij heb ik met onderstaande lijst wel alles om mijn auto goed te kunnen poetsen en te onderhouden. Graag jullie mening / aanvullingen voor de lijst.

Stap 1 foamen
Nilfisk HD reiniger
Autobrite foam kit
Magifoam

Stap 2 wassen
Poorboy's Super Slick & Suds
2 emmers met grid guard
meguiars's ultimate wash mitt
Poorboy's Waffle Weave

Stap 3 kleien
Poorboy's clay
Spray & wipe incl navulling
Afvegen met Deluxe mega mega towel van poorboy's

Stap 3 Polijsten
Wollen pad (paars) + SSR 3 + Poorboy's deluxe mega towel
Orange Pad + SSR 1 of 2.5 + Poorboy's deluxe mega towel
Green pad 3/5 + SSR 1 + 2.5 Poorboy's deluxe mega towel
White pad + SSR1 + 2.5 + Poorboy's deluxe mega towel
Green light polishing + SSR1 + Poorboy's deluxe mega towel

Stap 4 Voeden
Black pad + Black hole + Poorboy's deluxe mega towel

Stap 5 waxen
Eerst met Red of Gold pad + EXP + Poorboy's deluxe mega towel
Vervolgens met Blue pad + natty's paste wax blue + Poorboy's deluxe mega towel

Overige oppervlakten
Velgen poorboy's spray & rinse + Mother's wheel brush + Smartwax + hi-tech applicator + cobra all purpose towel + meguiars gold class endurance
Ramen meguiars nxt glass cleaner+ dodo juice window waffle
Rubbers en kunststof poorboy's trim restorer
Interieur poorboy's natural look dressing

Opruimen
1 of 2 kratten met deksel om te beschermen tegen stof.
 
Je lijst ziet er goed uit.

Het enige wat ik kan zeggen begin met de lichts mogelijke combi bij het polijsten en geef het niet gelijk op. Soms kunnen twee hits van 1 combi voldoende zijn en hoef je dus niet zwaarder. Wij kunnen van hier niet beoordelen welke combi het best werkt voor jou lak.

Bij het waxen eerst de sealant aanbrengen en vervolgens de wax. Veel plezier bij het detailen:)^
 
Dat is een snelle reactie, Thx

Heb de wax aangepast.

Het is een chevrolet Spark en ik zou echt niet weten of deze een harde of zachte lak heeft. Iemand een idee?
 
Dat kan je niet zeggen(dat is denk ik het antwoord wat vele zullen geven), is zo verschillend, gewoon met de lichtste combi beginnen, dan kan er weinig fout gaan.

Anders kijk je of er iemand in de buurt van je woont, dat die je even kan helpen.
 
Komt ie weer: testspot! ;)

Ik zou trouwens op een nieuwe auto de wolpad en de oranje overslaan. Neem aan dat de lak niet een zeer slechte staat is?
 
Paulus de Boskabouter zei:
Komt ie weer: testspot! ;)

Ik zou trouwens op een nieuwe auto de wolpad en de oranje overslaan. Neem aan dat de lak niet een zeer slechte staat is?

Dat is voor de almera van mijn vrouw :-b
 
Let wel op dat je niet SSR2,5 en SSR 1 op dezelfde pad gaat gebruiken. Ondertussen uitwassen kan, maar is niet echt handig. Opgepast voor kruisbesmetting... Verder een mooi lijstje!
 
Denk mischien nog wat extra doeken??Kan je nooit genoeg van hebben;) Afgelopen weekend heb ik op een Stang 29 doeken verbruikt ( met alle stappen ).En gebeurt vaak dat ik aan dit aantal kom tydens een volle beurt bij een wagen.

En beter iets te veel dan dat je een doek tekort komt;) :idee
 
Damn haha maar hebben jullie ook handige opbergsystemen dan? De krat die ik nu heb is open. En ik las dat sommige van jullie de pads of doeken in van die plastic zakjes stoppen.
En het wassen van alles, gooien jullie pads en doeken bij elkaar in de wasmachine op een kort programma? Ik heb van dat speciale reinigingspoeder.
 
Bij mij past het nog net in 2 grote curver kratten. Deze zijn stabelbaar en de bovenste heeft een deksel. Mijn handpads zitten in een klein bakje (20x20x10) en zijn ook dicht. Dit is in mijn ogen afgesloten genoeg.

Ohja, het is wel het beste om je pads/doeken te scheiden van je producten. Dus 1 krat voor je flesjes en spray's en 1 krat voor je doeken en pads.
Flesjes zet je op de grond, neemt zand mee en wanneer je die in de zelfde krat zet als je zoeken komt daar op ten duur zand in.

Pads en doeken was ik samen. Mijn pads doe ik in een oude kussensloop zodat ze niet beschadigen.

Bij de blokker/xenos hebben ze plastice karretjes met 3, 4 of 6 lades. Deze zijn 65 cm hoog. Hierin kan je heel mooi je doeken en pads gescheiden opbergen. kost 20,- maar dan heb je ook wat. En dan je huidige krat gebruiken voor je producten.
 
Ivm die plastic karretjes met laden....hou er rekening mee dat binnen de kortste keren je collectie doeken en pads niet meer in zo'n karretje past...en dat is sneller dan je denkt :grinning:
 
Zo karretje van de blokker is ook wel een goed idee. Alleen zoals virus zegt kan dit ook weer vol raken. En als je gaat poetsen kan je het niet mee naar buiten nemen.

30 a 40cm hoog voor een krat is wel voldoende toch voor de meeste flesjes van poorboy's?