• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zomervelgen winterklaar

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Dit weekend heb ik als het goed is eindelijk tijd om mijn zomervelgen te wisselen voor de wintervelgen.

Heb dit jaar voor het eerst aparte winterwielen en het is dan ook mijn eerste keer dat ik mijn velgen een uitgebreide beurt ga geven.

Het gaat om deze 17 inch Alutec Velgen.

img5252x.jpg


Mijn plan de campagne:


Wassen met een overdosis dreft
Schoonspoelen
Wassen met APC
Schoonspoelen
Inspuiten met Iron X
Schoonspoelen
Wassen met goede shampoo

Kleien

Polijsten?? Heeft dit zin? Ik denk niet er met de DAP tussen te kunnen en heb geen pad/ kegel voor op de boormachine.

Twee lagen Colli's 976s



Ik heb Black Hole weg gelaten, deze tast volgens mij te veel de standtijd van de wax aan zonder een beter resultaat te geven. Of heb ik het mis??

Andere suggesties zijn welkom!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoe ernstig vervuild de binnenzijde van de velgen zijn anders kan een echte velgenreiniger zoals bijvoorbeeld PB S&R handig zijn. Over velgenreinigers kun je bijvoorbeeld de recent geplaatste test van Rodders eens lezen.
Mocht je overigens behoefte aan een kegel hebben dan kun je die van mij ook eventueel lenen, we wonen denk ik niet zo ver van elkaar vandaan.
 
is er een reden waarom je "gewone" wax neemt ipv bvb wheelwax ??

die laatste kan beter tegen de warmte zou ik denken en blinkt als een tiet :ja
 
Polijsten kan zeker zin hebben, maar daarvoor zul je wel een cone moeten hebben. Deze kunt je monteren op een boormachine. De dap voor de velgen gaat meestal niet zo goed.
 
gezien de kleur van de velgen zou ik toch een cone aanschaffen of lenen. Ook is de hechting van de wax stukken beter op een gepolijst oppervlak.
 
Er zal hier en daar een verdwaald teerspettertje zitten, dus Tar-X of Tar & Glue Remover kan nuttig zijn (ook handig voor je lak, bijv. na rit op nieuw asfalt).
 
Zo vandaag aan de slag gegaan met de velgen. De winterwielen zitten er onder en oh wat kijk ik nu al weer uit naar de zomer... 17 inch is toch wat beter dan 14 inch :S

Verder de eerste paar stappen doorlopen: overdosis dreft, APC, iron X, Dodo BtbM.
Nu liggen ze lekker binnen op te drogen verder. Hopelijk deze week een keertje tijd om te gaan kleien. Dan nog polijsten, heb besloten toch maar een cone aan te schaffen. En daarna in de Colli's te zetten.

Mijn keuze voor de Colli is dat ik de afgelopen tijd alweer wat geld heb uitgegeven en even rustig aan moet doen (student) en heb helaas nog geen wheel wax in mijn eigen assortiment.

Ik heb veel foto;s en filmpjes gemaakt en ben bezig hier een kort filmpje van te maken. Zal hem posten als ie klaar is.