• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte grand picasso C4: winterset eronder

Geen idee, maar zou ook de prijs van de band in de gaten houden: soms kunnen de iets afwijkende maten ineens stukje duurder uitvallen t.o.v. de meest gebruikte maat
Koop er 1 met velgrandbescherming dan heb je in elk geval iets meer dan niks en verder gewoon uit de doppen kijken als je rijd :)
Heb zelf 225/40/18 onder mijn mondeo en comfort is er gewoon zoals het moet zijn hoor: is echt geen stuiterbal of nierschudder geworden toen de overstap werd gemaakt vanaf de 205/55/16
 
Wittereus;330573 zei:
Ik wil juist zoveel mogelijk rubber omdat ik;
1. de velg wil beschermen tegen stoepranden:grinning:
2. Een zo zacht als mogelijke vering overhouden. Ik heb van andere citroën rijders begrepen dat de handeling erop voorruit gaat, maar dat het een suk stugger rijdt met 18"velgen.

Misschien dat zelfs 215/50/R18 banden gaan passen. Moet ik nog precies opmeten:ja
 
waarom niet gewoon de juiste maat eronder. Als een andere/ onjuiste maat goedkoper is zou je een auto moeten rijden waar die banden op horen ?

Zeker bij zon grote auto die niet erg laag staat moet je niet voor te kleine banden gaan kiezen, krijg je alleen maar een lege wielkast van en staat zeker niet mooier. Je gaat meer toeren draaien bij gelijke snelheid , kun je je gelijk afvragen of de brandstofkosten gelijk blijven en of je op langere termijn nog spaart.
De ophanging is geconstrueerd voor een bandenmaat met de daarbij horende diameter.


Mijn mening, doe iets goed of doe het niet.
 
Precies wat Wouter zegt. Je rijdt 'zo'n mooie grote auto, die heeft ook goede banden nodig dus bespaar daar niet op. Die 150 euro ben je met enkele klikken op carclean ook kwijt, dus daar kom je wel overheen.
 
Daarom wil ik dus dikkere banden dan origineel opgegeven; de wielkasten moeten gevult worden zonder dat hij verlaagt wordt:)^
Origineel geven ze dus 215/45/R18 op. Maar als ik het opmeet passen 215/50/R18 ook.
Wat dan niet meer helemaal klopt is mijn snelheids meter, maar daar is overheen te komen:-b
 
EINDELIJK!!!!! De velgen zijn klaar:party:
Mss vandaag ophalen, foto's volgenw^^w

Banden zijn ook besteld; 215/50/R18. Moet gaan passen en ik denk dat zelfs 225/50/R18 zou moeten passen (terwijl 225/55/R18 net niet passen)
Maar nu eerst eens volgende week de banden op de velgen laten leggen. Dan alles ff passen en meteen weer eraf om te behandelen met CQuartz DLUX (als ik nog tijd vindt voordat we op vakantie gaan over 2 weken:grinning: )
 
Ben benieuwd hoe dat gaat staan met de dikke wangen ;)
Je hebt idd. ook gewoon banden met velgrandbeschermers.

(Had persoonlijk 35/40 hoog genomen bij die maat en ietsje lagere veren van een goed merk eronder maar goed, afwachten dus!)
 
Banden zijn binnen!
Vanmiddag de velgen oppikken en dan kijken of ik kan wachten tot zaterdag om ze eronder te hangen:-b

@Denders: ik heb een gezinswagen en moet regelmatig met 3 kleine (2 en 1 jaar) kinderen rijden. Dus ik wil zoveel mogelijk band om het comfort te behouden en verlagen is al helemaal uit den boze.......
Plus de vrouw moet erin kunnen rijden voor haar werk en moet vaak filke parkeren (stoeprandjes). Dan kun je velgbeschermers hebben wat je wil, de velg gaat eraan bij een hoge stoeprand:eek:
En als je een pagina terug kijkt zie je hoe de velgen eruit zien met een 225/50 band eromheen;)
 
Velgen geïnspecteerd én ze zijn gespoten, maar niet helemaal naar mijn zijn. Ik ben begonnen met wetsanden van de plekjes met stof in de lak.
De afdek kapjes zijn al gepolijst met finale en de verchroomde emblemen weer geplaatst.
Foto's volgen.
 
Wittereus;331915 zei:
@Denders: ik heb een gezinswagen en moet regelmatig met 3 kleine (2 en 1 jaar) kinderen rijden. Dus ik wil zoveel mogelijk band om het comfort te behouden en verlagen is al helemaal uit den boze.......
Plus de vrouw moet erin kunnen rijden voor haar werk en moet vaak filke parkeren (stoeprandjes). Dan kun je velgbeschermers hebben wat je wil, de velg gaat eraan bij een hoge stoeprand:eek:
En als je een pagina terug kijkt zie je hoe de velgen eruit zien met een 225/50 band eromheen;)

Een juiste verlaging in combi met een juiste en nog redelijke wang maakt de auto juist stabieler en ik neem aan dat je niet door die kids met spulletjes 300 kilo zwaarder bent en met 80 over drempels wilt scheuren want dan ben je idd beter af met een sandbuggy en ditto ophanging! ;)
Wat ik wil zeggen is dat eea. ook met elkaar samenhangt en je niet "zwabberigheid" als het ware moet verwarren met comfort. Zie ook legio voorbeelden op het net met bijvoorbeeld remtest en bochtengedrag.

Je hebt altijd een mooi midden, maar ik heb dan zelf geen ervaring met jouw type auto.
Wel met zware lasten in mijn TT en ooit eens een kindje achterin gehad naar alle tevredenheid.

En als je vrouw zeer frequent moet fileparkeren lijkt mij, dat ze daar inmiddels aardig mee overweg kan door het gevoel inmiddels te weten met afstanden en de auto? :roll
Ben zelf ook weleens zo'n dikke pechvogel geweest durf ik te melden hoor... maar ja dan is het al gebeurd en daar leer je van dus gewoon weer deurtje open en kijken soms.
(een TT is niet de meest handige auto van panorama opzij!....)

Wat betreft het spuitwerk, dat had je volgens mij nu wel helemaal zelf kunnen doen allemaal :D
Succes en benieuwd naar de foto's!
 
Duidelijk Denders! Maar de citroen heeft bijna geen last van "zwabberig" riigedrag en daarvoor hoef ik hem echt niet te verlagen dus.
En idd; de velgen had ik zelfs beter zelf kunnen spuiten, zie de foto's:sob: :
Ze zien er van een afstandje goed uit:
p4pb9710505.jpg

p4pb9710504.jpg


Maar ga je dichterbij:sob: :
p4pb9710509.jpg

p4pb9710506.jpg

p4pb9710514.jpg

p4pb9710515.jpg

Ik heb besloten om het beste ervan te maken. Waarschijnlijk bij de volgende set nieuwe banden worden ze gewoon weer gespoten )en dan door iemand die er verstand van heeft:ja )
De voelbare stofdeeltjes heb ik allemaal gewetsand totdat ze niet meer voelbaar waren.
Volgende stap wordt polijsten met de gele cone en mezzo (of inizio indien nodig) em dan afwerken met finale op de zwarte cone.

Toen begonnen met polijsten van de caps (deze hoefden niet gewetsand te worden omdat hier de stofdeeltjes niet voelbaar waren):
p4pb9710516.jpg


Daarna de chroom delen weer erin:
p4pb9710517.jpg

p4pb9710518.jpg


De nieuwe bandjes liggen ook klaar:
p4pb9710519.jpg

p4pb9710520.jpg

p4pb9710521.jpg

Vorige week Donderdag betaald via paypall en maandag in Duitsland al aangekomen!
 
Gisteravond eens flink doorgehaald en alle velgen gepolijst en voorzien van een C-quarts Dlux laagje:party:


Helemaal gepolijst met inizio op gele cone, dan mezzo op zwarte en finale op zwarte cone.
Je ziet nog net dat er een puntje is, maar voor mij is het goed zo.
p4pb9719659.jpg

Niet slecht toch?:
p4pb9719662.jpg

p4pb9719670.jpg


Hier zie je de vers aangebrachte laag C-quarts:
p4pb9719671.jpg

p4pb9719677.jpg


Hier helemaal uitgebuft:
p4pb9719679.jpg




Genoeg ruimte voren nu:
p4pb9719685.jpg





De banden zijn voorzien van een laagje bandendressing van autoglym. Ze moeten nog eens goed gereinigd worden.
De velgen staan echt goed op de auto (al zeg ik het zelf) en de auto is niet gewassen, dusssssss:
p4pb9719686.jpg

Ik heb de velgen van binnen en buiten vandaag voorzien van een laagje wheelwax voor extra bescherming.
Hier de velgen incl. een laagje Wheelwax:
p4pb9719687.jpg

p4pb9719692.jpg
 
Je hebt de DLUX getopt met Wheelwax? Had ik persoonlijk niet gedaan. Misschien gaan die twee helemaal niet lekker samen.
Ook had ik eerst de banden goed gereinigd aangezien een ontvetter en DLUX ook niet top samen gaan. Dat heb ik zelf gemerkt met de Tuff Shine Cleaner op mijn velgen in de DLUX.

De velgen zelf zien er echt top uit, mooie flake zo op de foto.
 
Dankjullie voor de leuke reacties!
@dibbuz: daar heb ik ook aan gedacht, maar ik hoop ze schoon te krijgen (banden) met maar een lichte ontvetter. Zoals apc 1:10.
Hoezo zou wheelwax op dlux, niet werken?
 
Ziet er goed uit, staat je auto prachtig! :) Genoeg ruimte? Kan net, heb je ook genoeg ruimte als je meer mensen in je auto zitten?
 
Dankje IbizaSigno!
Op je vraag of er genoeg ruimte is met belading; de afstand tussen schotel en hart wiel zal niet veranderen door meer of minder belading;)
Voor de rest heb ik meer dan genoeg ruimte tussen band en binnen spatbord:cool: