• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwerver7: Volkswagen Golf MK4 1.4 16v

Zwerver7

Detailing rookie
19 aug 2010
137
0
Plannen:

Groen is gedaan

Rood nog niet


Pioneer MVH-8200

4 speakers
Krassen en deuken eruit
Audi S8 velgen
Kabels omwisselen radio, radio heeft last geheugen verlies
Full detail
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zit met nog steeds een probleem waar ik me aan erger, het gaat om de achterklep greep daar zit oxidatie op. Ik wil wel graag een nieuwe bestellen maar kan nergens op het internet 1 vinden. 2 week terug zag ik ook een Golf 4 met het zelfde probleem als ik heb zal wel een Golf 4 kwaal zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
naar een demontagebedrijf gaan. Als het een andere kleur heeft opshuren + grondlak, verf enz.
Raar dat je ze nergens kan bestellen, VAG heeft meestal heel veel op voorraad.
 
Ja op het verlanglijstje staan ook Audi S8 velgen, maar weer een probleem 17 inch of 18 inch? Ik heb liever niet dat ik de auto moet verlagen dan lijkt 17 inch me beter. Maar 18 inch lijkt me ook wel wat maar dan lijkt het net of je in een trekker rijdt en dan moet je je auto weer verlagen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou voor 17 inch gaan. 18 inch is too much als je begrijpt wat ik bedoel. Bij een a6 avant, bmw 5 serie etc. wel 18 inch. En de zwarte strips in de bumper laten spuiten. Dan ben je er wel.
 
18inch staat niet meer in verhouding tot de auto vind ik persoonlijk. Krijg je zo'n tractor look van. Hier in de buurt spot ik regelmatig een IVtje met 21inch wielen, meer velg dan auto!

Persoonlijk zou ik er Longbeach velgen onder zetten, mijn broer heeft ook een IV gehad met dit type velg. Staan heel erg dik, en origineel geleverd onder de IV.

100_0337.jpg


Ze lijken op de Avus II maar zijn twee inches groter.
 
16-6-2011 Update:

Velgen zijn vandaag binnengekomen met de banden met de DPDD. Ik heb ze al goed schoongemaakt in de Colonite 845 gezet + Wolfgang Tire gel.

Michelin pilot primacy 225/45 17 eronder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijkbaar ben ik van een ander kaliber...
Heb momenteel 18" onder mijn Bora maar ga toch naar 19".
Er zijn maar 2 type velgen die ik in 17" onder mijn auto wil en dat is ook alleen omdat ze niet groter te krijgen zijn. Maar een 18" vind ik toch de minimale grote wat een golf 4 of bora moet hebben. Anders is voor mijn gevoel de radius van de wielkasten uit verhouding t.o.v de velg en band.

But that is my humble opinion..
 
@paulus: 18" is in mijn ogen de mooiste maat voor onder de Golf IV, tuurlijk is het een kwestie van smaak
Mijn Golf IV had 18" Porsche turbo velgen (Mille Miglia replica) en was 50/55 mm verlaagd, stond haar echt super maar 18" is echt de max

@zwerver: je gereedschap is wel erg netjes gesorteerd :)^
 
Wat de long bitches betreft....heb ik ook gehad onder mijn bora....Gewoon het wiel voor de MK4/Bora generatie..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
martin78 zei:
@paulus: 18" is in mijn ogen de mooiste maat voor onder de Golf IV, tuurlijk is het een kwestie van smaak
Mijn Golf IV had 18" Porsche turbo velgen (Mille Miglia replica) en was 50/55 mm verlaagd, stond haar echt super maar 18" is echt de max

@zwerver: je gereedschap is wel erg netjes gesorteerd :)^

Smaken verschillen gelukkig ;) 18inch staat alleen onder een R32 vind ik persoonlijk.
 
Vind die Long Beaches ook precies de juiste grootte voor de Golf 4 en Bora. Al vind ik wel dat die zilvere Golf 4 met die velgen te ver verlaagd is. De hoogte van de Bora is precies goed. Velg mooi overal evenwijdig van de wielkast rand vandaan (dat is bij die Golf niet zo).

Zelf heb ik op de Colt 15" gewoon omdat dat er nog mooi uitziet. Je ziet ze ook wel eens met 16" of 17" maar dan heb je inderdaad meer velg dan auto.