• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bilt-Hamber Trace-Less snel in de webshop?

Uiteraard ook al gehad, net als de Gyeon Glass en Glass+, Meguiars Perfect Clarity, Angelwax Vision, Kenotek Glass, CarPro Clarify, Labocosmetica Nitido en nog een heleboel andere. Van alle ruitenreinigers die ik al getest heb blijft de Invisible Glass van Stoner mijn favoriet...Maar ik denk dat de Trace-Less wel eens mijn nummer 1 zou kunnen worden, maar zoals gezegd moet ik eerst nog wat auto's aanpakken waarvan de ruiten vooral aan de binnenkant zeer vuil en vettig zijn. Ik heb ook steeds Autoglym Glass Polish bij, Soft 99 Glaco compound en een flesje met Unger glasreiniger voor de meest extreme gevallen...dan wrijf je het vet niet open en vlieg je niet door de doeken heen.

Ik was wel allemaal mijn glasdoeken/glass mitt apart, en ik maak ook nog eens onderscheidt tussen wafeldoeken en glasdoeken om het glas te doen glanzen die niets van stof kunnen afgeven en was die ook apart. Ik kan dat zo doen omdat ik een VidaXL mini-wasmachine heb. Eerst de glansdoeken wassen en spoelen en nadien de wafeldoeken er in en spoelen. De gewone microvezeldoeken gaan de gewone wasmachine in met P&S Rags To Riches.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels ook de nodige glasreinigers geprobeerd, maar Invisible Glass van Stoner, Sonax Glass Polish en sinds gisteren de Trace-Less zijn wel de voorkeursmiddelen, de geur vind ik persoonlijk ook erg prettig van Trace-Less in tegenstelling tot een aantal andere middelen. Unger glasreiniger heb ik nog niet geprobeerd, maar als de zon weer een beetje schijnt zal ik eens een flesje kopen, ik moet ik de ramen van het huis toch nog hoognodig schoonmaken.
 
Ik heb ook al wat glasreinigers geprobeerd Kenotek, gyeon glass en glass+, Gtechinq ( ook erg goed), Animo, Invisible glass, Nanolex, en nog een paar maar net even de binnenzijde van de Z4 gedaan en moet zeggen het werkt wel erg goed maakt goed schoon en laat geen strepen na en zelf op gecoate voorruit blijft het gewoon pakken gaat niet druipen als je het direct op glas aanbrengt. Zal denk ik wel net als de rest van de BH spullen een blijvertje worden.
 
Angelwax vision ruikt wat naar amoniak en lijkt wat sneller te verdampen dan Gyeon Glass die je wat langer kan doorwerken heb ik het idee. Vision gebruik ik met name in de herfst/winterperiode en Gyeon glass wat meer richting de zomer.
Invisible Glass vinden veel mensen goed maar hoe verhoud die zich in vergelijk met Gyeon Glass?
BH traceless ben ik ook benieuwd naar en hoe verhoud deze zich in vergelijk met Gyeon Glass?
Waat zijn de ervaringen met Nanolex eigenlijk iemand daar een mening over?
 
Nanolex hebben goede producten en ook producten die mij persoonlijk minder liggen... Zoals hun Microfiber Wash en hun Nanolex Wheel Cleaner and Iron Remover. Maar ik vind dat Nanolex dringend eens werk mag maken van hun flessen, voor toch wel een premium merk vind ik die maar matig van kwaliteit en uitzicht. Hun Nanolex Professional lijn zijn wel al een stuk beter.

Nanolex Trim Rejuvenator, Nanolex Tire & Rubber restorer voor deurrubbers en raamrubbers, Nanolex Washcoat, Interior Cleaner, Optimiser... allemaal top. De glasreiniger van Nanolex kan ik me niet herinneren...
 
Hier ook geen fan van Dodo Juice Clearly Menthol, Monello Cristallino en Nanolex Glass Cleaner.
Gyeon Glass en Invisible Glass zijn wel mijn favorieten. Ook doet die van Auto Finesse het wel goed. Binnenkort zal ik waarschijnlijk Bilt Hamber Trace Less ook aan mijn favorieten toevoegen.
 
  • Leuk
Reactions: SkyBuMp
Ik heb gyeon glass en was daar best tevreden over, maar maakte niet even goed schoon als het glas vettig was. Heb als test de trace less in de douche gebruikt op de glazen deur, waar wat zeep/kalk resten op zaten, en dat ging er heel eenvoudig vanaf zonder restjes. Alleen rook de badkamer de volgende dag nog wel naar dat spul :joy: Maar qua effectiviteit lijkt ie beter dan gyeon glass. Zodra het ooit een keer droog wordt, denk rond april oid, eens op/in de auto testen.
 
Het zal aan mij liggen maar ik vind em streperiger dan andere varianten. Zal vast deels aan mij liggen alleen ik kijk (steeds meer) naar gebruikers gemak).
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Klopt!
Hier ook last van strepen, moet erg vaak na wrijven om streeploos te worden.
Daarnaast haalt het geen lijm/sticker resten weg,en/of resten van afplakband,
wat ik erg jammer vind.
Plus die geur, niet te harden, werd vanmorgen er op aangesproken in het bedrijf,
om wat anders te gaan gebruiken.De geur blijft ook heel lang aanwezig.
 
Je moet vooral zeer goed schudden en ik heb gemerkt dat je maar weinig moet gebruiken, niet heel de ruit volspuiten. De geur...dat kan idd storend zijn voor iemand. Ik heb de Trace-Less alleen nog maar gebruikt op mijn achterruit en ik vind hem wel goed werken. Testen op andere auto's heb ik nog niet gedaan...dus of het een waardige vervanger wordt voor de Invisible Glass weet ik niet.
 
Klopt de geur van Trace-Less blijft lang hangen stapte vanavond in de auto om naar het werk te gaan maar rookt het nog steeds en dat nadat ik het zondag het achterruit aan binnenzijde schoon had gemaakt.
 
Valt wel nog mee vind ik persoonlijk. Heb hem op mijn achterruit binnen en buiten gebruikt en ik vond het in het interieur best meevallen. Poorboy's Natural Look is denk ik meer nadrukkelijk aanwezig maar ruikt minder naar vluchtige stoffen. Sommige stoffen zijn echt niet te maskeren. Die teer en lijm verwijderaars ruiken ook steeds hard.
 
Grappig om te zien dat er zoveel verschillende 'favorieten' zijn. Er is dus echt niet één grote winnaar maar het is vooral afhankelijk wat je graag ziet in een glasreiniger. Sterke reiniging maar snel verdampen of juist niet en meer tijd voor het verwerken. Interessant!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en AndyVR
Zo. Ook hier de trace less ervaring opgedaan! Postief verrast!

Op de bijgeleverde wafeldoek gesprayd. Toen verdeeld over de ruit. En afgenomen met de 2e bijgeleverde doek.
Het viel me op dat de ruiten een stuk stroever aanvoelen na gebruik, dan bijvoorbeeld met Gyeon glass. Beter schoon?!
De geur vind ik eigenlijk wel lekker. Lijkt naar bubblegum te ruiken. Tenminste, de rest in huis zei ook, wat stinkt het hier naar bubblegum.
Nu afwachten en kijken of het ook streeploos is. :cool:
De bijgeleverde doekjes zijn leuk. Maar ik vind ze te net te klein. Maargoed. Je krijgt ze er gratis bij. Dus mag niet klagen.

20240220_104022.jpg
IMG-20240220-WA0007.jpeg
IMG-20240220-WA0009.jpeg