• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

Even een snel vraagje ivm Iron-x:

Ik heb vorige week de wagen gekleid, en wil hem deze week gaan polijsten en waxen.
Kan ik veilig deze stappen doen? Ik wil het kleien natuurlijk deze week overslaan

Wassen + drogen
Iron-x op de lak gebruiken
Spoelen + terug drogen
Polijsten
Wax

Het klinkt logisch maar omdat steeds word aangeraden Iron-x te gebruiken voor het kleien wou ik het toch even zeker weten.

Verder is het misschien beter de Iron-x pas te gebruiken de volgende maal dat ik weer ga kleien? Omdat het toch maar amper een week geleden is dat ik dat heb gedaan.

Mvg
 
Het kan zeker nog nut hebben als je met kleien niet alles (metaaldeeltjes) eraf gehaald hebt.
Spray een paneel in (deur o.i.d.) en kijk of je resultaat ziet. Zo ja, de hele auto, zo niet dan niet :)
 
Ik vraag me af hoe het reageert of bij beschadigingen van je lakwerk, denk ik maar aan steenslagplekjes waar je het metaal van de auto ziet. Hopelijk gaat het daar niet te veel op inwerken , ik wil namelijk de roestwerende laag onder de lak niet aantasten.
 
Bij mij zaten onder de kenteken plaat een paar roest plekjes waar door de lak heen geschuurd was. Hierop heb ik Iron-X gespoten en de roestplekjes waren weg.
De lak of onderlaag zal erdoor niet aangetast worden en als je twijfelt kun je het uitproberen op een niet opvallende plek;)
 
Ben ook een fan van dit product! Zeer waardevolle toevoeging!

Met de grote verpakkingen wel misschien een vreemdere vraag: Kan het spul onbeperkt staan & behoud het zijn krachtige werking?
 
onbeperkt is wel een heeeel groot woordt, maar mijns inziens kan het spul wel wat hebben hoor ;)