• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

@NickNameless: Yep, helemaal gelijk redenatiefoutje van mijn kant. 8o Maar enig idee of ironX de klei nog negatief beinvloedt? Ook nog na het afspuiten?
 
Afgelopen weekend weer 4 C1tjes gehad.

3 ervan hadden een aardig stroeve lak na het wassen.Ff de iron-X erop losgelaten :


DSCN2016.jpg

DSCN2007.jpg

DSCN2008.jpg

DSCN2010.jpg

DSCN2011.jpg

DSCN2013.jpg

DSCN2015.jpg


Blauwe C1 werdt dus paarse C1:D :cool:
 
ehhhhhh

Die stikkerlijn net onder de motorkap bedoelt hij waarschijnlijk.
Je ziet er zo heerlijk het mooie strakke lijntje/hoekje.
 
Voor wie nog niet overtuigd is van het nut van Iron-x , hier nog even wat foto's.

Ben vandaag bezig geweest met deze velgen:

Ongewassen
_H106755.jpg


Hierna gewassen met Poorboy's spray & Rinse. Zag er al wat beter uit, maar nog erg veel vaste puntjes op de velg. Het velgbed is ook erg vies.
_H106757.jpg


Hierna kwam het wondermiddel er aan te pas. Ik had mijn fototoestel al aan gezet en klaar gelegd, dus dit is max. 10 sec na opsprayen Iron-x
_H106761.jpg

_H106765.jpg


Dit 5 minuten laten intrekken en tussendoor even met een kwast en velgenborstel ingewerkt. Hierna afgespoeld.
Dat zag er al een stuk beter uit, maar nog steeds wat puntjes op de velg.
_H106767.jpg


Dus nog een keer ingespoten en ingewerkt met de kwast. Ook het velgbed weer met een borstel gedaan. Je ziet al dat het minder donkerpaars wordt.
_H106771.jpg


Hierna afgespoeld en dit is het eindresultaat. Kijk ook eens naar het verschil op het velgbed met voor de Iron-X.
_H106773.jpg


Kortom, dit is een middel dat eigenlijk onmisbaar is voor het goed schoonmaken van velgen, zeker als ze, zoals deze velgen, een tijd zijn verwaarloosd.
 
Top middel! Heeft zijn werking nu ruimschoots bewezen!

Wat een schitterende velgen, samen met de BBS slangentongvelgen zijn dit mijn favoriete aftermarket velgen. :heart_eyes: Prachtig :)^
 
Reageert IronX ook met messing ?

Mijn flesjes hebben namelijk een messing spraykop-deel.
Het zou jammer zijn dat IronX al gaat reageren in het spray-flesje....
 
Ik heb het net gebruikt op de auto..
Als je het buiten gebruikt vind ik de stank echt meevallen! Ik heb hem gewassen in
een wasbox maar het koste me wel veel muntjes om het er weer helemaal af te spuiten, het is niet als schuim wat je er zo afspuit.
Ik denk ook dat ik iets te fanatiek ben geweest met sprayen want er was best veel uit.. (was donker he:-" )
 
Afgelopen week een nieuw flesje gekocht, daarvan is de geur inderdaad veel beter... Echt een aanrader dus... :)^
 
Ik heb echt een hele stomme vraag....
Ik Ga niet beginnen over hoe goed IronX is want het heeft zich hier ondertussen ook bewezen.
Om eea te proberen heb ik er mijn voorbumper mee ingesprayed, welke vol zat met lijkjes en zwarte spikkels.
In mijn voorbumper zit zo'n soort honingraatrooster met hierachter de motorruimte.
Het viel me gisteren en vandaag op, toen ik onderweg was naar mijn werk, dat wanneer de motor wat warm begon te worden, er ineens een chemisch koeienmestachtig luchtje in de auto te ruiken was.

Juist.... Net als IronX.
Kan het zijn dat wat van dat spul nog ergens zit en dat dat te ruiken is wanneer de motor warm wordt?
Of is dit niet mogelijk?
Wellicht is het toeval en zijn ze ergens echt aan het mesten.
 
Kan natuurlijk zijn dat er wat product met het inspuiten van je bumper de motor ruimte in is getrokken, maar misschien is het ook wel in de poriën van het kunstof gaan zitten.

Heb vandaag voor het eerst de iron-x gebruikt tijdens het schoonmaken van mijn winter set. Heb de velgen eerste 2x keer met de mothers wheel mist behandeld en daarna de iron-x erop los gelaten. Bij mij was de verkleuring naar rood/paars op een paar puntjes na, nauwelijks aanwezig, ook niet na 5 minuten.