• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.Quartz Iron.X wie heeft hier ervaring mee?

Is het nu alweer op, ik kom misschien rotary clinic volgen en had dus niet besteld maar het is weer op :(.

+1 voor smurf, zie 5l wel zitten.
 
Ik zou dat dus erg handig vinden.Laatst wat C1tjes ermee gedaan.En kwam toch aardig wat vanaf.En met kleien erna leverde niks meer op.Terwijl ik ervoor en blokje klei per auto misbruikte.

En aangezien er een flinke planning ligt hier , gaat het halve litertje wat ik dus erg snel8o x-]
 
mk-us zei:
4 setjes velgen = 16 velgen .... of 4 velgen ?

Ja, 16 velgen inderdaad die zwaar bevuild waren omdat ze niet na de zomer schoonge aakt waren. Vond het ook veel, maar was het wel waard, ze zijn brandschoon. Ik zal dan nog wel de oude versie hebben gehad qua geur. Dacht dat beter om te beginnen gewoon lekker ruim opsprayen, kan sowieso geen kwaad. Volgende keer minder gebruiken.

Ik stond op de lijst van email mij als het binnen is. Whaha.. Zo hard gegaan dus dat dat niet eens zin had, briljant. Dan doe ik de volgende keer mee! Wel laten weten nu he, haha!
 
Dan vind ik het op zich allemaal wel meevallen, owkee had wat minder gekund maar 16 zwaar vervuilde velgen er mee ontdoen, mwah
 
Nice!

Bij mij is het ook net binnengekomen. Ben erg benieuwd. Ga het vrijdag proberen op enkele roestpuntjes.
Weet niet wat ik er van moet verwachten dus kan alleen maar meevallen (behalve de geur dan ;) )
 
@Lexusfreak: zelf nog niet verbruikt maar als je de resultaten en verbruiken bekijkt dan vind ik dat je bij 16 zwaar vervuilde velgen geen overdreven hoeveelheid gebruikt is.
Blijf er bij dat goed wassen e.d. het verbruik wel lager kan krijgen, maar dat in drastische gevallen je ook weer niet blind moet gaan staren op een ml.
Beter in dit geval wat teveel en mega blij met het resultaat dan mieren en niet helemaal tevreden zijn
 
Trek maar eens de chiffon onder je wasbak vandaan in de badkamer. Snuif de lucht op die uit de afvoerpijp komt. Zo ruikt Iron.X...

Maar het werkt super! Mijn velgen zaten onder de zwarte spikkeltjes, deze zijn bijna allemaal verdwenen. Bij de volgende detail beurt ga ik voor de 100% :)
 
Ik wil vanmiddag ironx gebruiken op onze zomervelgen. Deze heb ik in de winter al gekleid en gewaxt met wheelwax. Toch wil ik kijken wat ironx nog uithaalt. Nu is mijn vraag of ironx de bestaande laag wheelwax verwijdert?

Alvast bedankt :)
 
PH-neutaal dus in principe blijft je wheelwax intact voorzover nog aanwezig. Ik meen op de verpakking te lezen is dat Wheelwax best iedere 4-6 weken opnieuw moet worden aangebracht.

Ik zou na de Iron-X toch nog ff een rondje Wheelwax doen voor het beste resultaat. Zelf laatst ook op deze wijze gedaan.

Succes! :)^
 
Apc haalt wheel wax weg, laat staan iron-x lijkt me. Wel even een verslagje maken he, ben benieuwd hoeveel er nu nog vanaf komt ;)
Heb ook eindelijk dit wonder middel in huis, maar heb nog effe geen tijd om het te gebruiken :(
 
als het goed is is iron-x ph neutraal en tast als het goed is dan ook je waxlaag niet of minimaal aan...
 
Ik meende laatst op dit forum gelezen te hebben dat er iemand was die problemen met zijn klei kreeg nadat hij Iron.X cleaner had gebruikt.
Zijn advies was om de auto eerst te onvetten (bijv. IPA whipedown) alvorens te gaan kleien. Lijkt mij een beetje zonde want dan is je waslaag ook meteen foetsie!
Ik kan dit topic echter niet terug vinden ! :(

Hebben anderen hier ook ervaring mee of is het simpelweg afspuiten voldoende om te kunnen gaan kleien zonder dat m'n klei aangetast zal worden?