• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cleaner stap bij nieuwe auto

Goede keus; je gaat zeker versteld staan.:ja

De 915 is een goede wax: mooie glans en een lange standtijd. Vooral niet te dik aanbrengen; anders kan het spierballenwerk worden.

Vooral genieten tijdens het detailen...veel plezier en laat ons meegenieten (foto's) van het resultaat !
 
rickk zei:
Om het nog verwarrender te maken...: ik zou geen glaze gebruiken op jouw kleur, ik denk niet dat het de moeite waard is. Op wit en zilver zie je de kleine krasjes die de glaze vult en het vermindert naar mijn mening de duurzaamheid van je wax.
Uuuhhhh, sorry maar heb zowel zilveren als lichtgrijze als witte auto gedaan en daar was wel zeker verschil te zien !
Sterker nog, heb het de de eigenaren zelfs het verschil laten zien.
Kijk je als buitenstaander naar 2 auto's en dan de vraag welke wel / geen glaze heeft .... wordt idd een hersenkraker;
ben je er mee bezig .... ik vond het een pluspunt ( en jammer dan van die wat kortere standtijd, zoals eerder aangegeven in de zomer ..... boeiend, gewoon wat eerder een nieuwe laag )
 
blazer zei:
jij zou al direkt de wagen polieren als ik het goed begrijp
Klopt.. het is denk ik het eerste wat ik zou doen met een nieuwe auto.. maar bij mij is de verslaving al in een wat verder gevorderd stadium he ;)
volgens mij als je echt poliert met de mezzo en de finale haal je toch een minuscul klein laagje van je blanke lak weg , of zie dit verkeerd ?
Ja, maar dit is inderdaad miniscuul. Maar volgens mij is dat zeker de moeite waard... in tegenstelling tot een glaze op een nieuwe witte of zilveren auto.

ik had voorlopig de planning gemaakt op (als het niet meer vriest wel te verstaan)
Kleien zou ik zeker doen, ik weet niet of het al voorbij is gekomen in de fabriek en tijdens transport pikt een auto al gauw heel veel 'raildust' (ijzervijzel van de trein- en transportrails) op wat je met kleien verwijdert. Glaze zou *ik* dus niet doen, maar vervangen door danwel een volledige polijstbeurt, danwel door een cleaner (cq. chemische polish) zoals professional polish. Collinite als wax is een prima keus, zeker voor de wintermaanden, heel duurzaam en niet veeleisend qua voorbehandeling.

ik hoop en zou denken dat ik als leek toch al versteld ga staan van het resultaat ;)
Dat sowieso hoor :cool:

weet er per toeval iemand met welk merk van lak en vernis bmw oem werkt ?
Nee, maar verschilt ook per kleur en model volgens mij. Maakt ook niet zoveel uit, het is of kogel- of kneiter-hard ;)

- Rick
 
hoi jongens ,

Heb nog een vraagske , weer één :D

hoe doen jullie het met red mist , of met spray wax en collinite wax , of detailers , kan het kwaad dat je op je koplampen komt of op die chrome randen van mijn gril vooraan .

wat met vb. het merkembleem op je motorkap ?

ik heb ook van die geanodiseerde alluminium dakdragers op het dak ?

onderaan op de zijskirt zit een zwart rand als bescherming ?

het zwart plastiek gedeelte onderaan mijn spiegels ?

de stijl tussen de twee deuren is shadowline glans ?

ik bedoel zijn er dingen waar je moet op letten bij het gebruik van bepaalde produckten ?

vooral bij een spray is het wel moeilijk van op bepaalde dingen niet te spuiten.

bij een vaste waxbeurt kan je wat aftape , maar dat ga je toch niet doen bij een detailer of spray wax ?

groeten
Marc
 
als je machinaal een glaze aanbrengt kom je dan toe met één pad om heel de wagen te doen of moet je er meerdere voorzien ?

trouwens heeft er iemand ervaring met de hex logic pads van chemicals guys ?
 
Als je machinaal bezig bent, dan is het, het beste om de pads dubbel te hebben. Ik heb wel is gehad dat ik een auto met 1 pad had gedaan voor de glaze, maar ik pak toch liever een verse als ik halverwege ben.
 
De Hex Logic pads van Chemicals Guys zijn hier wel eens gebruikt door Nick Nameless. Hij was er niet erg tevreden over.
Wat hem opviel was dat ze vooral erg snel sleten als ik het me goed herinner.
Hij heeft ze dacht ik eens tijdens een detailklus aan een vrachtwagen gebruikt en was dus helaas niet al te positief over dat product. Dit is wat ik heb onthouden van zijn ervaring met de Hex Logic pads van Chemicals Guys.
 
blazer zei:
hoi jongens ,

Heb nog een vraagske , weer één :D

hoe doen jullie het met red mist , of met spray wax en collinite wax , of detailers , kan het kwaad dat je op je koplampen komt of op die chrome randen van mijn gril vooraan .
wat met vb. het merkembleem op je motorkap ?
ik heb ook van die geanodiseerde alluminium dakdragers op het dak ?
onderaan op de zijskirt zit een zwart rand als bescherming ?
het zwart plastiek gedeelte onderaan mijn spiegels ?
de stijl tussen de twee deuren is shadowline glans ?
ik bedoel zijn er dingen waar je moet op letten bij het gebruik van bepaalde produckten ?
vooral bij een spray is het wel moeilijk van op bepaalde dingen niet te spuiten.
bij een vaste waxbeurt kan je wat aftape , maar dat ga je toch niet doen bij een detailer of spray wax ?
groeten
Marc

Tijdens het polijsten al dit soort trims afplakken. Polijstmiddel slaat in ieder geval op kunststof wit uit. Kost daarna vaak veel tijd om dit goed te verwijderen. Verder wil je niet dat een polijstpad langs chrome randen of andere obstakels dan je lak gaan.

Waxen, Sealants en Detailer Sprays slaan niet wit uit en kun je gewoon 'morsen' op andere delen, behalve je ramen.
 
bestaat er eigenlijk een cleaner die dat geen polish bevat ?

reden , ik wil we mijn lak cleanen maar wil niet polijsten .
 
pb prof POLISH , wat zou dat zijn ?

Dodo Juice Lime Prime Lite Cleaner Glaze is gebaseerd op Lime Prime, maar dan zonder micro abrasives. oke deze kan ik aannemen
is een cleaner glaze . staat ook gerangschikt bij de glaze zowel als bij de cleaners .



Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische POLISH die beschikbaar is. hier staat duidelijk polish en staat ook geranschikt bij de polish en bij de cleaners .

dus volgens mij is de dodo een cleaner glaze , en de pb een cleaner polish :weetniet
 
De PB PP is een chemische cleaner en heeft GEEN abrasives. Je maakt de lak dus alleen maar schoon met dit product. Je polijst dus niet.

LPL is een cleaner glaze, en PB PP is een cleaner zonder toevoegingen.
 
oke , ik vind het woordje polish soms wel misbuikt in de gegevens van een bepaald produkt hoor .

waarom niet meer duidelijkheid tussen de drie
cleaner , polish en glaze .

nu waar het op neer komt is dat ik één stap wil doen tussen het kleien en het waxen , reden de wagen is nog nieuw dus wil zeker niet te hard gaan polieren .

maar met welke ga ik nu het beste zijn :

dus ik klei de wagen
en dan de keuze tussen :
1 - Poorboys World White Diamond
2 - Poorboys World Professional Polish
3 - Dodo Juice Lime Prime Lite cleaner glaze

daarna zou dan de collinite 915 wax komen .
 
Glaze heeft voedende oliën en reinigt. Cleaner reinigt alleen. Polish word inderdaad te kust en te keur gebruikt. Normaal zou je inderdaad denken dat polish polijsten is.
 
Je moet voor jezelf een keuze maken voor het cleanen. Het is 1 van de 2. In jouw situatie zou je dus...

wassen, kleien, cleanen (prof polish of lim prime lite), waxen.

De glaze is optioneel tussen het cleanen en waxen. Als je iets meer glans wilt en een gladde lak dan de glaze doen, wil je meer hechting van de wax aan je lak dan weglaten (geen ervaring hiermee)
 
oke mensen ,

haal ik hier mooi resultaat mee denken jullie

wassen
kleien mothers clay kit
dodo juice lime prime lite cleaner glaze ( hier zit al glaze bij in tegenover de pb prof polish niet )
wax collinite 915

de dodo LPL zou ik dan machinaal met zwarte pad doen .
de wax met het handje