• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner wax Meguiar's hoe lang houd deze wax?

Boba4

Detailing rookie
23 jan 2011
16
0
Ik heb gisteren mijn auto gedetailed.
Ik heb als laatste de lak van een wax laag voorzien (Meguiar's cleaner wax)


1. Nu is mijn vraag, hoe lang houd deze wax?
2. Kan ik de auto nu een aantal weken gewoon wassen met water, ofwel hoe houd ik de lak schoon?
3. wat is jou onderhoudsfrequentie (bijv 1 keer per 2 maanden volledig detailen en elke week wassen?)

Mvg Bob
 
1. geen ervaring met deze wax
2. wassen met een pH-neutrale shampoo, normale dosering aanhouden. Elke fatsoenlijke shampoo voldoet: mothers, meg's, DJ, wolfgang,...
3. Ik probeer mijn auto om de week te wassen als het weer het toe laat, maak niet zo veel km's. Zelf gebruik ik DJ of collinite wax al dan niet met een sealant onder en tussendoor eens red mist, ik reken op zo'n 3 maanden min standtijd en rond die tijd zet ik m ook opnieuw in de wax.
 
1- Ik heb in het verleden ook Cleaner Wax gebruikt, de standtijd is niet geweldig. Na een maandje was de meeste beading weg.

2- Schaf een goede shampoo aan zoals BMWim hierboven ook al beschrijft. Poorboy's World Super Slick & Suds of een van de Dodo Juice shampoos zijn erg goed.

3- De onderhoudsfrequentie hangt van verschillende factoren af: hoeveel km's maak je, slaapt de auto buiten of binnen? Ik klei mijn 80 een keer in de 3 maand of zo, deze staat altijd binnen en rijd bijna niet. Maar de A2 werd vaker gekleid en gewaxed. Wassen doe ik iedere week en nalopen met Red Mist.