• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie(tje) van Cyruzzz

Cyruzzz

Detailing addict
14 okt 2010
186
62
Dag allemaal,

na al wat tijd te hebben gespendeerd op t forum (en wat dingen aangeschaft te hebben) toch ook maar een post met mn collectie. Foto's zeggen meer dan woorden dus ....

img4598verkleint.jpg


Ik heb even moeten overwegen of ik deze foto heb durven posten omdat er n paar (bijna) genante producten opstaan. (vliegenspray, velgenreiniger, halfords wax en bumperblack). Maarja als 18 jarige autobezitter moest ik ergens beginnen... Deze 3 producten zijn ook de eerste die ik wil vervangen.

1 Wassen
Meguiar's Gold Class Car Wash
Meguiar's Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Poorboy’s World Waffle Weave Drying towel
Carex Insectfree
KlaroCar Wheel cleaner

2 Reinigen & voorbereiden
Meguiar's Quik Clay Detailing System
Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'
Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
Meguiar's ScratchX 2.0
Monello Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

3 Polijsten
Meguiar's Deep Crystal Polish 'Step 2'
Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

4 Wax & bescherming
Meguiar's Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3'
Poorboy’s World Microfiber Applicator
Halfords synthetische wax (wordt niet meer gebruikt uiteraard)
Cobra Blue All Purpose Microfiber Towel

5 Onderhoud
Grand Prix Bumper Black

En op de achtergrond nog een stapeltje met katoenen doeken, microvezel doeken, een zeem en een spons voor de velgen...



Zoals ik al eerder aangaf: ik wil binnenkort de velgenreiniger (zwarte 17" alu velgen), bug spray en bumperblack vervangen. Zat te denken aan:
Poorboys World Bug Squash
Meguiar's Hot Rims All Wheel Cleaner
Poorboys World Trim Restorer

Wat vinden jullie? En wat hebben jullie nog voor ideëen voor een mogelijke volgende uitbreiding?? Wat zou mijn volgende stap moeten zijn??


Groetjes Pascal
 
Mooie spullen, maar ik mis een 2de emmer ?

Wat betreft de vervanginsproducten, klinkt allemaal goed behalve de velgenreiniger. Je kan beter eens kijken naar de Bilberry (Valet Pro). Dit is meer als genoeg en veer voordeliger.
 
Ik zou als volgende stap de overgang maken naar producten van poorboys, prijs kwaliteit verhouding is goed wat mij betreft. Ik kan niet in je portemonne kijken, misschien wil je gelijk wel voor de iets duurdere merken gaan.

Verder zou ik iets betere doeken nemen zoals de PB DMT en degene die je nu hebt kan je dan gebruiken voor vieze klusjes.

Ik zie alleen een oranje handpad, waar is de witte?;)

En koop een APC. Super veelzijdig:ja
 
+1 voor de Valet Pro Bilberry en de APC

De Meguiar's Wheelbrightener is fantastisch maar de velgenreinigers uit de consumentenlijn kunnen/konden mij niet bekoren.

Edit: tips voor volgende aankopen: meer doeken, glasreiniger, interieurproducten en als de Step3 Carnaubawax leeg is mss een andere wax..keuze genoeg. :grinning:
 
Hoi Pascal,

Ik ben ongeveer een maand geleden ook begonnen met dezelfde produkten van Meguiars alleen als wax had ik de NXT Tech Wax 2.0 pasta.
Nu twee auto's mee gedaan en als je de stappen goed uitvoert, zul je zien dat je auto er enorm van opknapt.

Ben er achter dat je met die 50 gram klei van Meguiars niet lang zult doen. Als alterrnatief voor als deze op is kun je kijken naar

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424

Aankomende maandag 29 november krijg je hier nog 20 % korting op, geldt voor alle produkten van Mothers Wax. Ze hebben ook een aantal goede borstels op de lijst staan, kijk zelf maar eens.

Na de spullen van Megs, heb ik nog de APC van Poorboys gekocht (Tamer noemde dit ook al op). Goed om schoon te maken binnen en buiten, ook te verdunnen dus werkt vrij zuinig. Ook een paar sprayflessen meebestellen.

Bandenzwart van Wolfgang, geeft een mooi effect niet al te glimmend.

Verder kun je nog kijken bij het stappenplan handmatig en eventueel machinaal. Worden ook allerlei produkten en merken beschreven.

Grtz.
Jos
 
B.K. zei:
Mooie spullen, maar ik mis een 2de emmer ?

Wat betreft de vervanginsproducten, klinkt allemaal goed behalve de velgenreiniger. Je kan beter eens kijken naar de Bilberry (Valet Pro). Dit is meer als genoeg en veer voordeliger.

hahaha! ja idd mn 2e emmer. Die staat beneden in de kast en wordt gebruikt voor "huis, tuin en keuken dingen". Die Valet Pro klinkt goed!



tamer zei:
Ik zou als volgende stap de overgang maken naar producten van poorboys, prijs kwaliteit verhouding is goed wat mij betreft. Ik kan niet in je portemonne kijken, misschien wil je gelijk wel voor de iets duurdere merken gaan.

Verder zou ik iets betere doeken nemen zoals de PB DMT en degene die je nu hebt kan je dan gebruiken voor vieze klusjes.

Ik zie alleen een oranje handpad, waar is de witte?;)

En koop een APC. Super veelzijdig:ja

ben begonnen met de DC stappen van Meguiar's. Resultaat is prima maar nu ik wat bekender wordt met detailen merk ik wel dat er net zo goede (misschien wel betere) producten zijn voor minder geld. Ben net 21 geworden en studeer nog, dus mn geld is helaas al op voor ik er erg in heb :s Maar die witte pad gaat zeker bij mn volgende bestelling! De rode vind ik niet zo veel toevoegen, mijn PB of Meguiar's pad zijn ook prima...


Virus zei:
+1 voor de Valet Pro Bilberry.

De Meguiar's Wheelbrightener is fantastisch maar de velgenreinigers uit de consumentenlijn kunnen/konden mij niet bekoren.

Edit: tips voor volgende aankopen: meer doeken, glasreiniger, interieurproducten en als de Step3 Carnaubawax leeg is mss een andere wax..keuze genoeg. :grinning:

Doeken bestel ik in delen, volgende keer ook weer n paar... aan glasreiniger had ik idd nog niet gedacht, interrieur wel maar niet opgeschreven ,^^
Van die 3 stappen van Meguiar's gaat er waarschijnlijk geen enkele terug komen als die leeg is :) Niet dat ze slecht zijn, tegendeel, voor een beginner perfect, maar zoals ik al zei: er is meer op deze wereld ;)
 
Weinig op te merken. Nette collectie en de meeste suggesties zijn al gegeven. Goede doeken zijn het halve werk. Suggesties voor het uitbuffen van je wax:
- Cobra 600 deluxe
- Dodo Juice Fantastic Fur
- Poorboy's Mega Plush

Daarnaast kun je nooit genoeg 'standaard' doeken hebben zoals de Poorboy's Mega Deluxe Towel of een andere, vergelijkbare doek.

En inderdaad, de oranje pad wordt vaak opgevolgd door de witte, maar dat was al gezegd.

Goed bezig:ja
 
Ben op de goede weg dus :grinning:

Vanmiddag bij een vriend in de loods nog een uitgebreide poetsbeurt gegeven zo vlak voor de sneeuw enzo. En tot de volgende conclusies gekomen:

-heb idd niet genoeg doeken (zoals ik al wist maar t geld was ff op) bij de volgende bestelling komen er een paar PB mega plush doeken mee
-orangje Monello pad bevalt super! dus de witte komt er zeker bij (ipv Meguiars soft foam pad)
-wil echt iets nieuws voor mn trims :eek:)

Ga nog even een topic starten ergens met mn foto's tijdens t poetsen en de "before - after" pic's
 
Houd er wel rekening mee dat een witte pad een polijstende werking heeft. Die is dus voor het spiegelglad afwerken van lak met een licht polijstmiddel. Ideaal als nabehandeling na de iets grovere oranje pad. Voor aanbrengen van een glaze, sealant of wax zul je dan toch echt voor een rode pad of een concorso pad moeten gaan (of de soft foam applicators die je nu al hebt). Die hebben namelijk geen schurende of polijstende werking.

Nog 1 tip en dan houd ik op: als je reageert op degene die het laatst heeft gepost is het plaatsen van een quote niet echt nodig. Dan kun je gewoon direct antwoorden en wordt het door de volgorde van de berichten wel duidelijk wie je bedoelt. Staat het enkele posts terug, dan zou je wel kunnen quoten. Je kunt ook bijvoorbeeld @nickname kunnen gebruiken om duidelijk te maken tegen wie je het hebt. Het forum blijft dan wat overzichtelijker.:)^
 
De witte pad ga ik dan idd gebruiken voor mn polish... en zal er idd ff aan denken met quoten $$)
 
Ff een opmerking: als met "mn polish" de step2 polish van Meg's bedoelt.....die zou ik niet met de witte pad aanbrengen. Zoals ik eerder al aanhaalde de step2 is een glaze maw bevat geen schuurkorrel of polijstende werking. Ik zou die dus aanbrengen met een gewone pad zonder cuttingfactor.

De witte pad kun je wel gebruiken met ScratchX of bv Monello Mezzo, Finale,...
 
Voor doeken zo ik bij Mothers Monday een paar quick detail towels bestellen. Deze zijn vergelijkbaar met de Cobra 600 doek en met die 20% korting nog voordeliger/m². Zeer fijn om wax en andere producten uit te poetsen. Zowat alle borstels van Mothers. Voor deurlijsten en andere dingen kan je verfborstel nemen en het ijzerwerk daarvan goed aftapen.
Ipv ruitenreiniger zou ik gewoon 2 glass towels van PB's nemen, dat is de truc om streepvrij resultaat te krijgen. Zelfs met ruitenreiniger van de Aldi voor 1€.

Voor het interieur paar work towels van PB's die zijn droog goed geschikt om stof af te nemen. En voor teveel aan dressings of vochtig voor APC van zetels af te nemen. MF padjes voor dressing en ruitenreiniger te verdelen.

Voor kleien zou ik aanraden de klei van Bilt-hamber los te kopen en een bus DJ born slippy refill, zeer voordelig en doeltreffend klei-middel.
 
@Virus:

Dan heb ik het idd niet goed gelezen. Dan blijf ik gewoon bij mn pad's van Meguiar's voor mn step 2 en komt de witte pad er als nog bij voor ScratchX $$)


@ BMWim:

Doeken komen volgende maand. Beetje veel geld uitgegeven afgelopen maand en tsja ben ook maar een studentje. Wel een goede tip wat betreft mn ruitenreiniger. Ga dan zeker kijken voor die doeken an PB's en van die ruitenreinger hebben we thuis nog wel staan. Klei heb ik net gekocht en nog niet eens gebruikt. Die 50g van Meguiar's zijn echter wel snel op en zal dan als vervanging wel eens gaan kijken voor Bilt Hamer...
 
Kleine aanvulling op de collectie, bijna niet noemenswaardig maar doe t toch...

Sorbo Microvezel Washmitt (voor de t wassen van de velgen, ipv de "oldskool" spons :p )
 
@BMWim, idd die rasta spons bij de action. :schaam

Volgens mij werkt die prima voor idd de siteskirts, onderkant bumpers en velgen. Achteraf gezien had ik er best nog wel 1 mee kunnen nemen.
 
Zou ik niet doen!Krijg je helemaal dat ie aan alle uitstekende delen blijft haken en stukjes mitt achter laat.
Ik heb hem zelfs de eerste keer dat ik ging detailen voor mijn hele auto gebruikt,en daar laat ie al stukjes achter aan de ruitenwissers enz.
 
Denk dat t niet zo veel kwaad kan, aan mn sideskirts zitten geen randjes enzo en aan mn velgen al helemaal niet. Maar wel goede tip, ga hem eerst maar eens uitproberen en dan evt n 2e bijkopen ;)

Maarja voor €1,-....