• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie van MK-us

Mooie collectie Marcus
En leuk verhaal erbij, veel succes met het compleet krijgen van je glazen Dodo collectie. Ik wist niet eens dat ze bestonden :schaam
 
Super collectie! Geen probleem te bedenken wat hiermee niet op te lossen valt volgens mij. Erg leuk het verhaal er bij / achter ook! :)^
 
Prachtig opgezet kerel!

Heb je nou je panels al compleet?

Ik heb evt. nog 2 die wel weg mogen..
 
@ATS: Mijn vriendin verzameld zelf wol en brei/haak-boekjes ( zo kom ik weer aan mooie truien haha ), maar we drinken beiden niet en leven verder zeer bescheiden.
Hebben geen 85" plasmatelevisie e.d. en kopen alleen als het de portemonai het toelaat ( en dit fluctueert nogal ) en zoek ook de 'koopjes' uit dat geef ik eerlijk toe.

@RedCat: Is idd aardig uit de hand aan het lopen aiaiai. Gek genoeg zegt dit weer niks over mijn kwaliteiten; jij staat in mijn ogen toch met kop en schouders boven mij want jij gaat qua detailing echt een stap verder,
en heb alleen al wat dat betreft heel veel respect voor jou ! ! !

@XsaraCoupe: Maakt niks uit, de gedachte is voor mij al genoeg ( zijn al genoeg negatieve gedachten en uitingen in het leven )

@Tamer: Duurde idd even HAHA, moest ook tijdens het maken er van meteen aan jou denken .... zooooooo die is ook weer even zoet :D

@Picasso: Zéér zeker super van Gideon ! Rome niet in 1 dag gebouwd en gaat hopelijk vanzelf helemaal goedkomen

@Rogier: De waxen werden voorheen alleen in het glas uitgebracht, de kosten zijn in plastic lager en de kans op breuk speelt ook zéér zeker een rol.
Hier in NL meer bekend bij hen die of langer in de detailingwereld gekropen zijn of de liefhebbers ( of rare snuiter zoals ik )

@ZW10:M00 werkt idd heel erg fijn, amper wat van nodig / schuimt niet en in mijn ogen een must als je gaat wetsanden
( owkee, zijn ook andere alternatieven maar dit toch wel specifiek voor uitgebracht ( voor hen die het niet kennen even deze extra aanvulling ))

@RST: now worries, wij gaan elkaar zeker de hand schudden !

@AudiA3: Met minder ook hoor ;) Zie collecties voorbij komen waar ik weer met grote ogen naar kijk.
Lees ook wel eens bij de 'nieuwelingen':"ik heb nog maar dit en dit en nog niet zoveel als de rest", dan denk ik boeiend allemaal .... 2 bouwemmers, goede mitt + droogdoek + shampoo wat handmatige pad en polijstmiddel en 1 goede wax,
en je blinkt als mooiste uit de straat.

@Eelco: nee nog niet, heb even een zijsprong gemaakt omwille van mijn 'jongensdroom a la Zymöl-koffer'
( jip, het is overpriced en men heeft aldaar soms een aparte opvatting over hoe je het moet gebruiken, maar werkt wel super en zier er waanzinnig uit ), en daarna de glazen potten die op mijn pad verschenen.
Ik wil ze zeker nog allemaal bij elkaar sprokkelen dus ik ga je binnenkort maar even een PM sturen :)
Wat dat betreft gluur ik zeker af en toe naar de collectie van BlackPassatJunior :heart_eyes:

@Thijs: NEEEEEEEEEEEEE ]d~^ :D
 
Met dank aan Eelco:
* Dodo Juice - Hard Candy Panelpot
* 3M Wetsand Paper - 1500grid
* 3M Wetsand Paper - 2000grid
* 3M Wetsand Paper - 2500grid
 
Dodo Juice - Light Fantastic Glass Jar :heart_eyes: :party: :party:

DodoJuiceLightFantasticGlass01.jpg
 
Idd luitjes, nog 1 verwijderd van mijn ultieme natte droom .... houd svp een oogje / oortje open voor een Diamond White ( mag ook alleen de glazen pot zijn ! )
 
Wetsand materiaal in de vorm van:
Fein - Rubber 'kurkje'
Fein - 53x schuurplakkers 2800grid

Fein-WetsandRubberKurkVelletjes03.jpg


Benieuwd wat ik er van ga brouwen ]d~^
 
Mooie spulletjes Marcus! Wat ben je dan van plan op de Mondeo? Wetsanden, het blijft een torenhoge drempel voor mij. Durf het nog niet aan!
 
Idd mooie aanwinsten, ik heb er ook al naar uitgekeken...nadeel is dat je die dingen steeds in grote hoeveelheden moet kopen waardoor de prijs oploopt. :(

(dit doet me er trouwens aan denken dat ik nog steeds eens een recent aangekocht setje om droog te schuren moet testen)
 
Hier en daar wel wat te vinden ben ik bang ]d~^
Hmmmm .... nooit niks probeert dan weet je het ook niet ( om die reden destijds bv ook een rotary gekocht )
Twijfel wel om het 'meteen te doen' of nu toch echt eerst maar een testpaneel te scoren.

Polijsten en defecten blijven wel een 'leuk' gegeven omwille van de diversiteit qua aanpak.
Kijk alleen maar eens naar het verschil tussen DAT en SMAT; toevallig laatst een stukje gevonden over de Kevin Brown ( methode ), wellicht van vroegahr en niet meer zo interessant voor de gouwe ouwes onder ons,
maar was toch een stuk leesvoer wat ik nog niet gelezen had ( en ik verplek toch aardig wat data :-" )
Het wel / niet gebruiken van IPA en indien wel met welke ratio ( zit ook weer een bepaalde gedachtengang achter ( zowel pro als anti )
Sowieso de laatste tijd wat meer tijd besteed op Engelstalige fora. Nu doen we allemaal wel het zelfde an sich maar merk wel dat we hier in NL ( al is het alleen al qua tekst/uitleg ) een stap minder verzetten dan daar.

Uiteraard blijft het allemaal nog wel theorie, het blijft een interessante materie die ik persoonlijk erg vind trekken.
Wil niet zeggen dat ik het allemaal gebruik / weet, zeer zeker niet: blijft een onwijs groot verschil tussen theorie en praktijk, staat allemaal leuk op papier maar zelf doen is toch echt een heel ander vak :! :! :!

De koffie is klaar, loop net naar buiten om een randmongool te vertellen dat m'n mondeo geen keepersgoal is %^$##@ ( tjeeeeez, 20+ en nog geen verstand )
Maar goed, zit nu geloof ik ook tegen mijzelf aan te lullen HAHAHA ik ga weer verder
Ciao detailingbuddies