• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Denders stelt zich voor

uiteindelijk gewoon toch laten zien wat we bedoelen, ideaal dat Google haha

In principe houdt Audi 180.000 km aan voor distributie maar ik ga niet zitten wachten tot ik kromme kleppen heb en erger dus doe het gewoon nog standaard om en nabij de ton ;)
Is bij deze auto ook aardig wat werk allemaal!

Mijn vorige auto had ik idd. 11,5 jaar lang maar ben de TT nu toch iets meer naar mijn smaak aan het maken, dus voorlopig geen andere plannen en blijft deze wel!
Praktisch heb ik ook geen klagen zo.
Tijd vliegt ook en je weet idd. nooit wanneer de bankrekening voller aan het worden is en dan wegen we het allemaal wel weer is af hoor haha :D

Eerst morgen maar eens schroefset eronder :eek:)

2e set velgen vind ik wel wat hebben..
 
Yep, lekker makkelijk zo met google. Zorgt voor duidelijkheid.

Kromme kleppen klinkt niet handig + een hoop extra reparatie kosten - kun je inderdaad beter die 100.000 aanhouden. Ikke blij heb ik allemaal geen last van. Mijn 3 cylinder heeft geen distributieriem voor zover mij bekend is (althans de Corsa had er geen en ga er vanuit dat dat bij de GO ook zo is).

Vind het eigen maken van de auto - wel tof. Wordt hij ietsje meer van jezelf. En het is en blijft een tof model de TT. Ik heb ze tenminste vanaf dag 1 leuke auto's gevonden.

Klopt! Zou leuk zijn als we weten wanneer de bankrekening weer vol is - als dat ooit al gebeurd :D Maar tot die tijd is het leuk om bij te houden wat er is en te vergelijken - merk dat i wel steeds in dezelfde soort velgen val maar er af en top een nieuwe (of twee) naar de top klimmen). Vind ze beidde top maar misschien kleurt nummer 2 wel wat meer bij de auto - chroom - zwart. Maar wanneer de bankrekening vol genoeg is hakken we de knoop wel door. De antraciet kleur zou er trouwens goed bij staan vermoed ik zo.

Zet 'm op morgen!
 
Ja met ketting is wat minder werk maar kettingen werken ook wel en worden iets ruimer door slijtage maar dat is vele malen minder natuurlijk!
Dan moet je ook vaak nog letten op kettingsspanners enz. maar met nieuwere auto's loopt ook allemaal niet zo'n vaart.
Je hebt altijd kleinigheden bij bepaalde auto's waar je achter kunt komen ed.

En als de bankrekening niet groter wordt kan ik altijd nog deze nemen haha:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Was afgelopen donderdag bij een kennis/Italiaanse groothandel in Hedel, Gelderland.
Oud bakkie hoor en zou wat werk+motorisch moeten hebben zagen we maar dat is ook gewoon gaaf zo'n klassiekertje :)

Het veranderen van je auto moet leuk blijven idd. en je kunt op je gemakje eens alles bekijken, jij hebt niet zo'n grote maat nodig ook.
Gewoon netjes gedistingeerde velg doen in dat antraciet, lijkt mij erg mooi de rest is puur en alleen persoonlijk met dat soort dingen!

Dankje! komt vast goed, altijd spannend hoe zoiets zal worden dus voor/na is een must haha
Ben toch wel blij dat ik twee keer heb nagedacht voor deze set... aldoende leert men he ,^^
 
Altijd leuk zo een oud Fiatje. Ook een toffe kleur trouwens. Alleen vrees ik een beetje klein voor jouw lengte. ;)

Corsa, heeft nooit gesleutel daaraan gehad. Dus hoop dat de Go dat ook niet nodig heeft... maar.... de verre toekomst zal het leren.

Klopt - maat is bescheiden. 17" is het maximum, maar wil zelf vermoed ik max 16" eronder leggen ivm comfort. Want de banjes op 17" woprden dan toch net weer wat dunner. Velg moet inderdaad netjes, sportief worden.

Inderdaad altijd spannend. En ja, zeker weten voor + na is een must. :D We willen wel kunnen vergelijken natuurlijk.
 
Moet kunnen, ik ben niet lang, auto is klein! :grinning:
(ben 1.77mtr)

Mooie maat idd. voor jouw Go.
Doen we :rules , ik ga klussen...(ben benieuwd wat er tegen zal zitten haha)
 
Dat moet dan inderdaad makkelijk kunnen - foto erg vertekenend :s

Vind ik ook maar goed nog maar heel even, beetje lang geduld voordat de LM velgen wens werkelijkheid gaat worden.

Iets tegen zitten - vandaag nee hoor! Gaat vast gesmeerd.
 
Nou.... ik moest toch even naar Gamma en Brezan (automaterialenzaak): steeksleutel 16, dop 16 en inbusdop 16mm halen want goed gereedschap is het halve werk en uiteraard nemen de autofabrikanten net andere maten als standaard, die ik toch even niet had liggen :-"

We hebben lekker rustig aan gedaan, demper en veren achter omgewisseld en besloten de voorkant gewoon rustig morgen te doen, was toch een beetje te laat begonnen eigenlijk maar ach, totaal geen haast: heerlijk! :)

Leuk gezicht nu.. auto lijkt wel heel zwaar beladen nu achter met voor nog standaard haha.

Maar volgens mij een prima setje nu al te merken aan korte indrukken waarbij ik nog ruim voldoende bodemspeling ga houden!
Heb een teaser-plaatje gemaakt alvast en ook te zien hoeveel vingers ik aan de voorzijde nu ertussen kan zetten "hummerstyle" ;)

kbb7.jpg
 
Goed begin is inderdaad het halve werk en goed gereedschap helpt daarbij.

Leuk Hummer effect. Zo houden ;)

Dat is wel een groot verschil in lengte tussen de oude en de nieuwe veren. Wel een tof rood kleurtje.

Zit achter wel erg kort op de band of lijkt dat maar zo?
 
De veren zijn achter zijn in formaat hetzelfde, iets korter en dikker natuurlijk maar genoeg speling en geen verschil met origineel.

Voorzijde zijn de schroefveren beduidend kleiner in diameter! Scheelt dat er geen schotel aanzit waar de veer normaal in rust, dus ook veel minder instuur/aanloop probleem ook al had ik daar al geen last van.
Band zelf heeft nog ruim voldoende wielkast boven zich nu maar ik ga verder nu niet de spacers plaatsen die ik heb liggen. (+13mm)

Ik denk dat dit dan wel net teveel zou zijn maar de "look" is oke voor de breedte omdat hij ook een stuk lager ligt en dan hoef ik ook niet weer een stuk metaal tussen de velg en as te stoppen nu en langere bouten te kopen.
Tevens kan ik alle vier de wielsloten behouden want die zijn ook pas nieuw en natuurlijk bij montage van die spacers dan, weer te kort.. :)

Voorzijde was qua looks al netjes evenwijdig met deze banden. (225 voor, 235 achter)

We gaan weer aan de bak :)^

@Ivo: hij ligt erg laag nu maar het moet nog evenwijdig getrokken worden natuurlijk, dus definitief gewichtsverhoudingen en stand ook pas na de komplete klus te zien.
 
De radius veranderd niet, hij gaat voor gewoon zakken, dus hoe de achterwielen in de kuipen vallen blijft zo :)
Benieuwd naar het totaalplaatje :ja
 
Klopt Ivo, achter best wel laag maar mede door 19" ook en dat is zo goed als gebleven.
Het is gelukkig met voor netjes gelijk gekomen qua totaalstand.

Wat een klus was het vandaag, zo met het handje allemaal.
Het zat uiteraard (!) met de laatste originele veer ook nog eens flink tegen, door net ff anders/aandrijfas en een tegenstribbelende veer!
Maar eind goed al goed en inventiviteit + nodige zweetdruppeltjes ;)

Ik ben nu al zeer tevreden over hoe de veerverhouding zich houdt.
Hij is echt een stuk lager geworden en als je hem ziet denk je "..die is knoerthard afgeveerd" niets is minder waar, wel harder/strakker maar zeker geen bonkebonk dag nieren...!!

Uiteraard morgen gelijk bellen om te kunnen uitlijnen het geheel nu, merk dat het nog niet helemaal goed is. (-logisch ook).

Bodemspeling is ook ruim voldoende nog maar een flink stuk lager gegaan. Ik kan opeens een stuk makkelijker mijn dak machinaal gaan doen rofl

Wat wel erg leuk was, dat mijn vader de klassieke 944 buiten had staan, stopt er ineens een jongen met een 86-er 944 Turbo en even mee staan kletsen, blijkt hij in de buurt daar te wonen.
Op zijn antraciet metallic 944 stond potverdrie al 349000 km en hij liep nog als een zonnetje!
Even over detailen gehad en ik zag geen swirls wel veel krasjes + leder kon wel een gliptone beurtje gebruiken dus misschien hoor ik hem nog eens.
Leuke intermezzo iig!


Sorry voor de echt crappy foto's, zat er al eigenlijk wat doorheen en liep al bijna gelijk weer door naar de lift/boven :) .
(Uiteraard weer zo'n vette vinger op je fooncam...zucht)
Na uitlijnen zal ik wel een nette foto plaatsen en als de auto weer een beetje schoon is aan de buitenkant :kado


n2l6.jpg
 
Staat er erg netjes bij - top dat het allemaal gelukt is.

Wel een voordeel je dak makkelijker kunnen detailen - scheelt weer een trapje :D
 
Netjes gedaan! Maar je hebt nog spacers liggen voor voor en achter? Zoja zou ik het zeker doen! Vullen die wielkasten!
 
@Joos & schipersss: Thanks! Spacers heb ik liggen van FK achter 13mm (teveel en dan zou ik mijn wielsloten moeten missen ook vanwege langere bouten)

De foto vertekend heel erg aan de voorzijde door de wielkast en flits!
Achter doe ik dat trouwens zeker niet, je ziet het niet/slecht op de foto maar ik kan 1,5 vinger ertussen steken en dat is het.
Dus loopt niet aan maar voor de breedte is het nu gewoon mooi en echt voldoende.

Voor moet ik na de uitlijning kijken.
Als ik niks verder hoor is het goed zo want de band staat ook netjes gelijk aan het spatbord maar mocht het nodig zijn dan kan er max. 5-7mm tussen denk ik.
 
Dankuuuu! ;)

Kan trouwens vrijdag 9:00 pas terecht maar ja, time flies... en ik wil het bij "vd Ban" hier gedaan hebben, die doen niet anders.
 
Geduld is een schone zaak, nietwaar? In de buurt altijd handig voor mocht er iets niet goed zijn.