• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Denders stelt zich voor

Zeker weten, bestel daar sinds jaar en dag mijn banden ook ;)
(is een vestiging van de Sprint geworden)
 
Even alles bekeken, opgemeten en ingeschat, ondanks de voorwielen nog niet hun definitieve stand hebben nu natuurlijk maar goed te bepalen verder.

Hierna besloten om voor 5mm spacers (10mm spoorverbreding) aan de voorzijde te gaan en achter niets incl. bijbehorende, conische bouten van 30mm ipv de originele 25mm
Ik hoop dat Stroeve Motorsport ze nog kan leveren voor vrijdag, anders ook geen probleem maar dan is het klaar & basta! ,^^
 
SLijten je wielen niet eerder met spacers? Of maakt dat niet zoveel uit omdat het maar 5 mm. is?
 
Dat heb ik me ooit eens laten vertellen. En aangezien ik er niets van af weet - de vraag.

Wat camber is - geen idee!
 
Nee je spoorbreedte wordt groter op je as en het staat wat mooier.

Ik heb het dan meer gedaan omdat tussen velg en onderstel minimaal 5mm ruimte moet zitten en nu weet ik zeker dat na uitlijnen dat dit zo is aan de achterzijde van de velg! ;)
Optisch kon het ook nog in de wielkast en zit het mooi gelijk dan.

5mm is inderdaad "niks" je mag zowieso tot 20mm per kant gaan (40mm totaal dus op de as) zonder dat de belasting voor de as/lagers groter wordt.
En dan nog, slijt alles bij iets groter misschien een fractie sneller dan normaal met een beetje kwaliteitsspullen.

Spacers zijn dan gewoon die "flenzen" met gaten en bij 20mm zou ik liever adapters hebben, die schroef je tegen de schijf en de velg schroef je dan tegen de adapter en zit alles mooi vast om de krachten te verdelen.

Hier een leuk verhaaltje erover:

LINKJE

Camber is de stand van je wiel tov de as en achter (ik heb FWD) staat het nu een fractie schever, dat komt de grip ten goede alleen in theorie zullen mijn banden nu binnen eerder slijten dan buiten. Maar ik red de 3mm nooit, dan zitten er al andere banden op en doe doorgaands erg lang met banden :)
 
Goed voorbeeld van extreem camber en aanpassingen. Kan nog gekker maar deze heeft voor weinig camber, voor het verschil.
Niet mijn ding en in de verste verte niet zoals op mijn auto gelukkig maar leuk voorbeeld en leuke gimmick :)

camber1-1.jpg



Bestelling stroeve is onderweg gegaan las ik :)^
 
De spacers 5mm en bouten 30mm zijn vandaag geleverd (superservice!)
Ze zitten ertussen aan de voorzijde en dat was voldoende om genoeg ruimte te maken zodat in bepaalde gevallen de veren niet tegen de binnenkant van de velg komen wat dus heel licht het geval was! (ondanks nog niet uitgelijnd..)

Het staat een stukje dikker, mooi in lijn met spatbord de velg. Voor en achter is het echt helemaal af en strak!
Wat ik voelde qua vering ook helemaal netjes, wat stugger maar niet negatief en geen last met opritten e.d.

Hier zie je goed de "camber" van het wiel zo zonder uitlijning nog:

56fh.jpg
 
Stuk netter zo! Heb je ook nog zo'n shot van de achterkant?

Camber zal wel aardig hetzelfde blijven denk ik. Zoveel zal het niet versteld zijn toch? Meen dat deze modellen sowieso wel aardig wat camber hebben. Vergeleken met de "normale" auto.
 
Dennis, dank voor de top uitleg + foto's. Nu snap ik tenminste waar jullie het over hebben bij "camber". En begrijp ik dat het plaatsen van spacers weinig tot geen effect heeft op het sneller slijten van de banden.

Vind het trouwens erg mooi buitenkant band gelijk lopend met de buitenste rand van de spatborden.

Je hebt een goede keuze gemaakt met deze verlaging vind ik. De auto was al top maar is er nu alleen nog maar knapper op geworden.
 
9:00 vanochtend, at last...!


Ze heeft het weer goed gedaan ;)
Ik zag 1 afwijking (wielafwijking) van de laser op 0,34mm op het computerscherm staan en het "groen-sein" was bij 0,04mm. Alle waardes in orde nu gelukkig.
(Camberstand is volgens mij ietsje minder geworden)

9c44.jpg


f1a2.jpg


61js.jpg


Naast een Fiat500-Abarth die op zich ook niet hoog staat ;)
iz7b.jpg


Gelukkig zie je op de foto's niet zo dat de auto een nodige wasbeurt behoeft!
Maar gelijk maar even paar simpele smartphone plaatjes gemaakt zoals beloofd :roll:
 
Staat erg mooi zo. Blijf bij mijn mening dat er achter een spacertje opmag, aanlopen zal wel meevallen w^^w
 
Thanks!

Nee dat gaat niet in deze situatie Emiel, echt echt echt niet hahahaha :ja
Je hebt net het kootje van je vinger over en dan is alles aan de binnenkant helemaal met een kunststof deel bekleed/dicht maar gelukkig kom ik gewoon over onvoorstelbare drempels heen zonder krimp!

Ik denk dat ik de schroefdoppen die meegeleverd zijn voor de achterveren, onder de losse achterveren ga zetten.
Daarmee kun je de auto achter dan iets omhoog draaien, nu staat hij op zijn laagst zonder deze dingen.
Gelukkig een makkelijk karweitje om te doen bij deze auto!

Reden: Vanmiddag toen ik een Ikea-tas zware boodschappen mee had, hoorde ik met open raam heeeeel zachtjes iets van rubber meegaan elke wielrotatie, lastig uit te leggen maar ik dacht gelijk aan zachtjes aanlopen wielkast achterzijde op een of andere manier.
Heb het niet gehoord na uitlijnen of zonder gewicht.

Hierdoor komt dus het wiel weer wat gelijk met de boog van de wielkast naar beneden toe en heeft wat meer speling in de buitenrichting zeg maar.
Misschien passen dan wel mijn 13mm spacers ertussen met bijbehorende bouten :grinning: en liggen die ook niet werkeloos voor een nog dikkere look zoals jij aangeeft :)
 
Ja hoor, zit weer op het goede spoor :grinning:
Dat kan ik gerust aan dat team overlaten, uiteraard alleen voor af te stellen dus was nog goedkoper dan gedacht ook.

Vandaag de meegeleverde aluminium tules/moeren achter onder de veren zetten. Geef me wat meer vrijheid en blijheid :)^

Ik zal voor de gein dan ook eens onderzoeken wat die 13mm op de 235's breed achter kunnen betekenen, of dat ze er uberhaubt wel op kunnen...
Maar een andere maat is ook zo weer kompleet besteld, dus IS de mogelijkheid er dan gaan er ze er ook achter op naar alle redelijkheid en verhouding! ;)

Had laatst ook deze meegenomen dus geen enkel probleem!

669276549e4920cc236a2_.jpg
 
Best een leuk avontuur zo toch mensen? ...ben aardig aan het posten geloof ik :-"

Vandaag:

Weer wat opgeschoten, het rubber aan de binnen-voorzijde vindt de 5mm spacer toch nog net wat te kortop blijkbaar af en toe...
Ik heb dus weer snel een bestelling gedaan bij Stroeve maar dit keer 2x8mm spacers, kan maar goed zijn nietwaar?!

Achteraan zijn de veer/schroefdoppen die bij de set horen er tussen gegaan (-en dat was zo gebeurd nu!)
Precies goed en een dikke vinger hoogte EN daardoor zitten nu de 13mm spacers er achter ook tussen.
Net even een bredere look nog en mooi vrij om in te veren met gewicht.

Plaatjes bij de praatjes:

v2rd.jpg


De naven zal ik ook eens ondoen van oppervlakteroest en mooi zwart spuiten.

n7sn.jpg


1uaz.jpg


Wassen komt wel nadat de nieuwe spacers erop zitten, eronder zit toch wel glim ;)


Ik heb ook maar eens de K&N Apollo (luchtfilter) uit elkaar geschroefd en schoongemaakt met onderhoudssetje, ook weer als herboren.
Interieur-koolstoffilter was zo goed als nieuw nog..

1wwe.jpg
 
Thanx! Heb ook nog lekker buiten in de tuin daar gezeten hoor, het is niet alleen auto ;)
..en vervolgens weer een hele dierentuin aan beesten gezien die weten waar ze moeten zijn voor een extra hapje en aandacht, die ze bij de verschillende buren niet krijgen.
En dan zijn er nog de vogels, nog 1 kat en een hond die af en toe door de heg ineens in de tuin staat om een brokje te halen :)

Echte dierenvrienden (ook al hebben ze zelf geen dieren meer)

4fn9.jpg
 
Goed gedaan een beetje zon happen naast alleen met de auto bezig te zijn. Gezellige beestenboel zo :)

Ik heb mijn schoolvoorbereidingswerk er voor vandaag weer op zitten - nu boodschappen doen en dan wat buitenlucht happen (zon of schaduw weet ik nog niet)