• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Detroits 18'' polijsten met?

Ziet er al goed uit! Je hebt nu een nogal grote pad gebruikt. Misschien bied een uni-ball een uitkomst en dan voor de rechte oppervlakken de 3,5" of 4" pads met bijbehorende backingplate.
 
vermoedelijk zijn de remstof resten de dader van het zwart worden van je pad en clay,

Als ik gebruikte velgen onder handen neem dan doe ik het volgende:

1. Dikste troep en zand eraf spoelen en dan wassen met een overdosis shampoo, goedkoop spul
2. Inspuiten met een goede velgen reiniger en weer wassen
3. Dan iron x, weer goed afspoelen,
4. Eventueel teer verwijderen met bijvoorbeeld tar x,
5. Kleijen, er komt dan altijd nog wel wat vervuilig af
6. Polijsten
7. Sealen of waxen.

Voor het sealen heb ik de laatste keer Dlux gebruikt, ben benieuwd hoe dat bevalt. Beading is daarvan in ieder geval wel goed
 
jjonkie;322426 zei:
Voor het sealen heb ik de laatste keer Dlux gebruikt, ben benieuwd hoe dat bevalt. Beading is daarvan in ieder geval wel goed
Dat gaat je waarschijnlijk wel goed bevallen. Ik heb het in oktober op mijn lm wintervelgen aangebracht. Afgelopen weekend de winter/zomer velgenwissel gedaan en de beading/sheeting na 6 maanden nog steeds ongelofelijk.
 
@jjonkie:
Wat is een goede velgenreiniger? Ik ben best wel fan van spullen van pb dus als het aan mij ligt bestel ik automatisch Spray and Rinse Wheel Cleaner. En is 500 ml ironx genoeg voor de velgen? Dan bestel ik namelijk de bundel omdat ik de wheel brush nog mis in mijn collectie! Ben van plan de 2 die ik al heb gedaan opnieuw te gaan doen.

Ik zie trouwens dat Dlux niet op voorraad is dus bestel ik wheelsealant van pb.
 
1. Spray and rinse is prima
2. 500ml iron-x kun je meerdere keren je velgen mee doen (150-200ml is voldoende voor de complete auto inclusief velgen!)
3. D-lux is wel een stuk duurzamer dan Wheelsealant
 
102227 C.Pro C.Quartz - CQuartz DLUX - Plastic and Wheels Coat - 30ml kit € 24,99 € 24,99

Bovenstaande als vervanger voor pb wheel sealant dan? Moet ik hierbij dan nog iets extra bestellen?
 
Eraser zou ik een grotere verpakking nemen, 50 ml is krap en je kunt het vaker gebruiken

Velgen reiniger van PB heb ik zelf nog nooit gebruikt maar zal goed zijn gezien ik er over hebben gelezen.

Hier een foto van mijn velgen in de DLUX

2013-01-14193629_zps0695689c.jpg
 
Oke bedankt! En trouwens, die witte pad heb ik gebruikt voor 2 velgen. De pad is nu dus grijs geworden. Het lijkt mij niet verstandig om deze later nog op de auto te gebruiken, of is dit geen probleem? Want dan weet ik namelijk of ik een nieuwe witte pad zal bestellen.
 
En om je te overtuigen, nog een sheeting filmpje van de DLUX op velgen :-"



Heerlijk, een hele tijd geen ellende en gepruts met wax aanbrengen en afnemen op de velgen. Afspuiten, washmitt eroverheen en klaar.

Ik persoonlijk zou de pads die op de velgen zijn gebruikt, niet meer op de lak gebruiken, hetzelfde geldt voor de klei zoals Stimpy68 al eerder zei.
Je weet never nooit niet of er ijzervijlsel o.i.d. in de pad achter is gebleven.

Nogmaals, better safe than sorry.
 
dat ziet in inderdaad goed uit :)

Zojuist mijn bestelling geplaatst:

- C.Pro C.Quartz - Eraser - 500ml
- C.Pro C.Quartz - Iron.X Velgenbundel
- C.Pro C.Quartz - CQuartz DLUX - Plastic and Wheels Coat - 30ml kit
- Monello - Professional 4" Foam (Light) Polishing Pad - White
- Monello - Professional 4" Foam Finessing Pad - Black

Was net voor 16.00 uur dus ik hoop dat ik het morgen nog binnen krijg! Als ze klaar zijn zal ik weer wat nieuwe foto's plaatsen!