• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede allround wax

Het kan alleen twee dingen. In de pad blijft bij mij vaak vettige residu van de glaze achter, heb vandaag de micro-restorer wasmiddel besteld om het eruit te krijgen. Als je dat allebei machinaal dus wil doen moet je iets hebben om het vettige residu eruit te halen of een extra pad.

Ik vind persoonlijk het aanbrengen van de wax met de hand fijner dan machinaal. Maar dat is mijn mening, je zal dat zelf even moeten ondervinden en uit moeten proberen

Dat is het natuurlijk ook veel, probeer het gewoon. Met de kennis die je nu hebt word je lak absoluut mooier. Maar de "sweetspot" met producten moet je zelf een beetje vinden door het te proberen. Iedereen heeft daar namelijk een andere mening over.

Veel succes! en laat ons het resultaat zien en weten wat je gedaan hebt :)

Goede opmerking, had ik nog niet over nagedacht:oops:! Ik heb hier wel de micro-restorer liggen voor mijn droogdoeken. Dus zou hem kunnen gebruiken voor de pad schoon te maken. Enkel is dit natuurlijk niet praktisch op het moment zelf. Dan kan ik best een extra pad bij bestellen. Ofwel de glaze aanbrengen(ook de zwarte?) met het toestel en dan de wax met een Monello easy detailing duo cutting pad en finishing pad handmatig, deze heb ik nog liggen.

De sweetspot ga ik zeker onmiddelijk niet vinden, maar probeer al een goede basis te vinden voordat ik er aan begin. Zodat ik vanop de basis verder kan werken:D. Ik ga zeker het eindresultaat laten weten!
Nog één vraagje moet er tussen het polijsten en het aanbrengen van de glaze de wagen gepoetst worden of een andere bewerking?
 
Let wel: Op een lichte lak is het effect van een glaze veel kleiner dan op een donkere lak.
Moet er me inderdaad geen wonderen van voorstellen heb ik al gehoord, doe het eerder voor de eventuele kleinere krasjes misschien van op te vullen:innocent:?.
 
Goede opmerking, had ik nog niet over nagedacht:oops:! Ik heb hier wel de micro-restorer liggen voor mijn droogdoeken. Dus zou hem kunnen gebruiken voor de pad schoon te maken. Enkel is dit natuurlijk niet praktisch op het moment zelf. Dan kan ik best een extra pad bij bestellen. Ofwel de glaze aanbrengen(ook de zwarte?) met het toestel en dan de wax met een Monello easy detailing duo cutting pad en finishing pad handmatig, deze heb ik nog liggen.

De sweetspot ga ik zeker onmiddelijk niet vinden, maar probeer al een goede basis te vinden voordat ik er aan begin. Zodat ik vanop de basis verder kan werken:D. Ik ga zeker het eindresultaat laten weten!
Nog één vraagje moet er tussen het polijsten en het aanbrengen van de glaze de wagen gepoetst worden of een andere bewerking?

Ik heb zelf de monello duo niet maar als de zwart achterkant net zo aanvoelt als de zwarte pad dus eigenlijk identieke stof dan is dat prima te doen.
Wat je kan doen voor het aanbrengen van glaze of wax is de lak ontvetten met bijvoorbeeld Gyeon prep. Men zegt dan dat het beter hecht omdat het op een schoon oppervlak zou kunnen hechten. Maar dit brengt natuurlijk weer een extra kostenpost met zich mee. Tenzij ze hem nog steeds gratis leveren bij de DAP900 :D Het is zeker geen must bij wax, alleen bij coatings
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het gewoon lekker proberen allemaal. Jouw ideeën zijn heel normaal en de uitwerking hiervan zullen toch later altijd anders worden maar het ziet er goed uit. Om je pad schoon te maken van carnauba wax werkt ossengalzeep heel goed en om de pad schoon te krijgen van glaze doet een druppeltje Dreft ook wonderen. Glaze is zeer olie-rijk waardoor Dreft de boel lekker ontvet...
 
  • Leuk
Reactions: Dylandr
Ja inderdaad ga wat uitproberen en eens wat testen, kan ik binnekort bestellen:innocent:!
Enkel ga ik mij ook de Gyeon Prep aanschaffen dan voor de polijst residu te verwijderen na het polijsten. Zodat er zeker niets over blijfto_O.
 
Vorige winter heb ik met de glaze-sealant-wax combinatie een standtijd van 5 maanden gehaald, en deze combi was nog steeds in orde toen ik met de voorjaardetail begon. Gebruikte combi was PB_BH, PB-EXP en Collinite 845. Tijdens de winterperiode een keer of 4 gewassen met Bathe+ om de wax te boosten, was meer dan genoeg om deze standtijd te halen.

De keuze om een sealant te gebruiken, is omdat deze een langere standtijd heeft dan een wax, en als je met een wax die sealant wat kunt beschermen, en tegelijk wat meer wetlook creëren, dan is duidelijk waarom dit zeker in de winterperiode door meer detailer gedaan wordt voor een daily ride.
 
:pensive:De white diamond van poorboys is op, nu als voorstel om de Mothers Wax Step 2 micro polishing glaze te bestellen in de plaats? Of iemand nog een beter voorstel voor een glaze in combinatie met de collinite?
 
Je kan een proef flesje nemen. Ik had met een proefflesje twee auto's gedaan en nog was hij niet op.
Of je probeert het gewoon eerst zonder glaze, of misschien andere merken. Ik heb alleen niet zoveel ervaring met andere glazes dan Poorboys. Misschien iemand die je kan helpen als je perse een glaze wilt.
EDIT: ik zie nu dat de sample ook niet op voorraad is. Ik heb trouwens ook veel goede dingen gelezen over de Dodo Prime
 
Ik gebruik zelf DDJ BoB Prep Polish welke ook een glaze met zich meebrengt.
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Basics_of_Bling_Prep_Polish_250ml_BBPP250_102518
Deze lijkt me ook wel goed:
https://www.Carclean.com/product/Auto_Finesse/Ultra_Glaze_500ml_UGZ500_102948
 
Welke kleur is je auto? Op alles vanaf zilver kun je ook blackhole zetten. Ander product zou ik niet snel nemen, op Lime Prime na misschien. Ik heb de Ultimate Polish van Meguiars geprobeerd en dat was een hel om uit te poetsen, terwijl PB blackhole echt easy on easy off is.
 
Ik heb een parelmoer wit lak. Anders had ik inderdaad voor de black hole gekeken. De lime prime lite van dodo ziet er ook niet slecht uit.. Een goede basis voor een wax stond erbij dus.
De prep polish is enkel een cleaner ?
 
Ik heb een parelmoer wit lak. Anders had ik inderdaad voor de black hole gekeken. De lime prime lite van dodo ziet er ook niet slecht uit.. Een goede basis voor een wax stond erbij dus.
De prep polish is enkel een cleaner ?
Ipv de lite versie zou ik de gewone Ddj Lime Prime pakken die verwerkt makkelijker.
 
Jazeker.
Lime Prime is gewoon een glaze met een korreltje erin voor reiniging.
Prep Polish is hetzelfde als Lime Prime maar met een kleinere korrel.
Iets minder reiniging dus maar dit is niet belangrijk op een gepolijste auto aangezien deze als schoon is.

Lime Prime Lite is niet een heel makkelijk product volgens kenners. Laat zich moeilijk uitwrijven en laat daardoor vegen achter.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Dylandr Dat blijft natuurlijk altijd een vraag als je er geen wetenschappelijk onderzoek met dure apparatuur bij gebruikt om te constateren. Ik denk dat je wel aan mag nemen als minimaal de sealant er nog opzit, dat dan ook de onderliggende glaze er nog op zit. Als op een gegeven moment de beading en sheeting iets afneemt, en je alles dan weer voor weken kunt boosten door alleen een shampoo met toegevoegde carnauba wax te gebruiken, dan heb ik gevoelsmatig het idee dat niet alleen de glaze en de sealant nog aanwezig zijn, maar ook een deel van de wax. Alleen een wasbeurt met toegevoegde wax, is naar mijn mening onvoldoende om daarna een aantal wasbeurten met gewone shampoo te doen, en onverminderde beading en sheeting te hebben.

Het is een mening die gebaseerd is op de combinatie van logisch redeneren en ervaring. (als je een auto zonder beschermlaag wast, met een shampoo met carnauba, dan is de werking daarvan na een maand en verschillende wasbeurten wel verdwenen, dat was bij mij niet het geval). Dan blijft natuurlijk de vraag in hoeverre je verschil merkt tussen alleen sealant en sealant afgetopt met wax. (de laatste heeft natuurlijk wel een langere standtijd).
 
Is dit de lime prime pre wax cleanser?
En deze ook te gebruiken met de collinite?
Lime prime , Blackhole ,Blacklight ,Rejuvinate verwerken allen prima.
Autofinesse Tough Prep is een cleaner welke geen glaze olien achterlaat maar je lak is wel superglad na de behandeling =ook erg fijn spul en een aanrader.
Kan allemaal met Collinite, keuze zat.
 
  • Leuk
Reactions: lolwash
Ik heb me de diamond white aangeschaft als glaze, was blijkbaar opnieuw op voorraad! Zullen zien.