• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

en ook op laks zoals bijv op de rs6 of een 208 gti 30th? ik dacht altijd prime glans toevoegde nouja weer wat geleerd bedankt Tim
 
Op matte wraps wordt het iets donkerder en iets glanzender, op glanzende oppervlakken werkt Prime als een soort kristal dat het licht weer alle kanten op stuurt (en dus flink glans toevoegt).
 
Dat laatste kan ik zeker beamen.

ik heb op de liggende delen Mohs zitten en op de overige de Prime. Kleurverschil zit er niet in maar als de auto in de zon staat dan geeft de Mohs vooral glans waar de prime de metallic enorm mooi boost.

De Mohs geeft mijn inziens wel betere sheeting dan de Prime.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ja hoor ik wil dit voorjaar ook de Gyeon Prime proberen, merk vooral nu ik m'n eigen woning e.d. heb en hier altijd wel drukte mee is,...
Ik toch veel minder tijd heb om de auto bij te houden qua schoonmaken/onderhouden.

Binnenkort lekker de auto volledig reinigen, hierna met mooi weer en vrije dag moment gaan we de auto lekker polijsten.
en wanneer die helemaal glanst en vrij is van alle troep wil ik de Prime gaan aanbrengen, zomers lekker bijhouden met Bathe en Cure.
doen we 's winters de coating lekker bijhouden met Bathe+.

Anti-Fog heeft mij doen nadenken,... Weinig last gehad van enorm overdreven beslagen ramen, en wat er wel zat was al zo weer verdwenen.
View komt binnenkort ook, maar eerst het oude even opmaken,....

Verlanglijstje is volgestampt,.. Nu nog hopen op een Lett It Shine Actie :-D
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Juffer1;n418121 zei:
De Mohs geeft mijn inziens wel betere sheeting dan de Prime.
Dat klopt, het zelfreinigende vermogen van MOHS is ook beter dan PRIME. MOHS is ook harder dan PRIME. PRIME heeft weer betere beading en een knalreflectie / versterkend effect.
 
Als mijn in de zon staat, wordt die van oersaai grijs een beetje goudkleurig met 400 gallons vol met flakes erin verwerkt,...

Om dat er een beetje meer uit te laten komen leek mij de Prime wel geschikt, is ook even ietwat schappelijker in aanschaf,...
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Tim. Hoi, ik wil voor mijn nieuwe F31 een extra lak bescherming geven en heb ik hiervoor de Gyeon gekozen, echter weet ik maar niet hoe waarmee te beginnen door de forse diversiteit van soorten producten binnnen Gyeon. Polijsten wordt sowieso overgeslagen omdat het nieuwe lak is.....maar de rest...?
Groet, Franco
 
Hallo Franco,

Ik ben dan geen Tim maar misschien kan ik je een beetje op weg helpen.

Het is niet een hele slimme set om het polijsten over te slaan... Het is naar maar waar... Een nieuwe auto zal ook inperfecties hebben!

sowieso is een goede voorbereiding key, en zal ik toch minstens een paint cleaner aan raden.. Maar dan kan je net zo goed licht polijsten!

Qua type coating heb je 3 opties: (voor de "normale consument")

Cancoat... Niet de standtijd die de andere coatings hebben... Maar wel een standtijd om over naar huis te schrijven.. Een stuk goedkoper dan de rest... En een prachtige sheeting en glans. Cancoat maakt de lak niet harder zo als de andere 2.

Prime... Enige waar ik nog geen ervaring mee heb... Maar misschien wel de optie waar ik voor zou gaan als ik voor deze keus zal staan.
prime maakt de lak harder en heeft ook een betere standtijd. Buiten dat moet prime de auto een prachtige parel effect geven.

Mohs... Het duurste van de 3... Deze heeft langste standtijd van de 3 en maakt de lak het hardst. Wel heeft het niet de mooie glans sheeting die de andere wel hebben.

Om de Mohs te optimaliseren kan je eventueel een laag cancoat aan brengen. Best of both worlds zeg maar ;)

Dan heb je ook nog de booster... Maar die is geloof ik weer om over de Mohs aan te brengen. Om wel een mooie sheeting te geven en de standtijd te verlengen.

Ik hoop dat t een beetje helpt!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Franco;n433727 zei:
Tim. Hoi, ik wil voor mijn nieuwe F31 een extra lak bescherming geven en heb ik hiervoor de Gyeon gekozen, echter weet ik maar niet hoe waarmee te beginnen door de forse diversiteit van soorten producten binnnen Gyeon. Polijsten wordt sowieso overgeslagen omdat het nieuwe lak is.....maar de rest...?
Groet, Franco
Je gaat al de mist in door te zeggen dat polijsten overgeslagen wordt, omdat het nieuwe lak is. Ook nieuwe fabriekslakken kunnen het best (mild) gepolijst worden. Elke nieuwe auto wordt standaard ook gepolijst door een dealer en dat wordt meestal niet zo goed gedaan.

Herpolijsten is dus noodzakelijk en zeker gewenst.

Je kunt het best ons even mailen met je specifieke situatie, dan mailen we je advies op maat terug.

Succes!
 
Er is een nieuwe versie van CanCoat aangekondigd:
CYg64wwWYAMzA6j.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Zag het inderdaad ook op de Facebook pagina van Gyeon:
New ‪#‎Q2CanCoat‬ is here! 200ml which is about 20% more of the same properties liquid with just spray-on application. Same price, but new, great packaging and a free microfiber in the set. Each set contains of 2 sprayers with a very clear guide to clean them after use. So if you brake 1, you have one more chance to clean the 2nd after use(it will brake after around 48h if not cleaned).
Vermoed wel dat ze 'break' bedoelen. :cool:
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Hey Hallo,

Toevallig hadden we het er over bij de Clinic vandaag. Schijnt een knaller van een product te zijn, maar wat mankeerde er aan de fles/blikje vóór deze versie?


Greetz
 
Opdrogen van product in de spuitmond na gebruik, waardoor de boel verstopt kon raken en dan feitelijk niet meer bruikbaar was.
Vandaar dat er met klem op wordt gewezen na gebruik te reinigen.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV