• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hart voor auto’s 2024

Wat is een handig stappenplan voor deze dag?

Ik ga de lak van Het Zonnetje zo goed mogelijk voorbereiden binnen mijn mogelijkheden.

-Dus: Zonnetje schoon en hopelijk nieuwe laag 845 (oktober voor het laatst aangebracht).
-Vervolgens: vrijdag na werk met Het Zonnetje naar de B&B rijden. Geschatte rittijd: 3 uur.
-zondagochtend verzamelen op een locatie vlakbij het circuit (20 minuten rijden vanaf B&B).

Tussen aankomst vrijdagavond en zondagochtend, heb ik genoeg tijd om Het Zonnetje weer schoon te maken van de rit naar Drenthe. Ligt natuurlijk ook aan het weer hoe vies hij daarvan is geworden.
Maar wat is handig/nodig? Alle wasspullen, emmers etc mee? En dan een wasbox zoeken? Of een andere methode? Ik weet het niet goed.

Dank alvast!
 
Had jij de red mist besteld als glans booster? Zorg dan dat de wax niet vers op de lak staat, maar dat hij even een aantal dagen goed heeft kunnen curen.

Ik zou de auto goed wassen voor je gaat. Je kunt dan in Assen even een wasbox opzoeken en hem afspuiten en de wielen even nalopen. Indien hij nog veel vuil heeft eventueel echt wassen. Maaaaar dat zou je ook met een no rinse wash kunnen doen. En die no rinse wash kun je eventueel ook op locatie nog doen en daarna de red mist eroverheen.
Jerrycan van 5 liter met 30ml no rinse wash erin. Microvezeldoeken met lange vezels meenemen. De doeken goed nat maken met het mengsel en twee keer dubbel vouwen. Je kunt dan 8 vlakken van die doeken gebruiken door ze steeds om de draaien of om te vouwen. De doeken spoel je niet uit, maar gaan bij de vuile was wanneer je alle 8 vlakken hebt gebruikt. Eventueel even nadrogen met een droogdoek en dan de red mist erop.

 
  • Leuk
Reactions: Ester
Afgelopen week deze ook gebruikt op de beschreven manier, op een best wel vieze auto die ik enkel met Touchless en de tuinslang had voorbehandeld, verrassend schoon al had ik wel een paar watervlekken, bescherming zat toen niet meer op de auto. Als je er nog wel bescherming op hebt werkt dit wel mooier/beter verwacht ik. Dus een hele goede oplossing voor een meeting uit de buurt, misschien kun je dit zelfs wel doen bij je overnachtingsadresje en dan naar de TT rijden en enkel even nawrijven met een quick detailer
 
  • Leuk
Reactions: Ester en Drifter
Ik persoonlijk ga de auto zaterdag nog eens grondig na lopen en een verse laag cure over de Pure aanbrengen.
Zaterdag ochtend ga ik er misschien ter plekke nog met Ceramic detailer over als het weer dat toe laat.

Dus ja, mijn aanraden is zaterdag de auto grondig wassen en voor bereiden, en zondagochtend als de auto staat even na lopen met een detailer
en zoals @Drifter al zij, een paar dagen van te voren de Collnite aanbrengen, en dan de zaterdag pas de red mist er over heen.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en Drifter
Afgelopen week deze ook gebruikt op de beschreven manier, op een best wel vieze auto die ik enkel met Touchless en de tuinslang had voorbehandeld, verrassend schoon al had ik wel een paar watervlekken, bescherming zat toen niet meer op de auto. Als je er nog wel bescherming op hebt werkt dit wel mooier/beter verwacht ik. Dus een hele goede oplossing voor een meeting uit de buurt, misschien kun je dit zelfs wel doen bij je overnachtingsadresje en dan naar de TT rijden en enkel even nawrijven met een quick detailer
In een zwaardere concentratie doet hij het prima als quick detailer. En als clay lube vindt ik hem ook prima.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Dank allemaal voor het meedenken!

Ik heb de Red Mist, en had inderdaad al gelezen dat dit niet direct op een verse waxlaag moet worden aangebracht :)
Jerrycan met no rinse klinkt als goede optie.
Dan kan ik zaterdag een wasbox opzoeken en de auto daarmee wassen.
Welke doeken zijn daarvoor geschikt, met de methode zoals je beschrijft?
En dan met demiwater neem ik aan?

En dan kan ik na de no rinse de Red Mist aanbrengen.
Als de wasbox tenminste niet heel druk is, dat is dan ook nog de vraag.
Maar ik bedenk me dat ik de auto kan afspuiten in de wasbox, dan terug rijden naar de B&B, en dan daar de no rinse + Red mist doen.

En eenmaal op HvA is de auto toch niet perfect schoon, want ik rijd ook daar eerst heen, eerst nog verzamelen met de groep, enzovoort. Ik weet niet of ik daar echt de rust heb om dan de auto nog na te lopen. Dan is het maar zo, Het Zonnetje straalt toch wel van zichzelf!
 
Het meest geschikt zijn doeken met aan beide kanten lange vezels. Hoe langer de vezel, hoe meer ruimte er is om vuil op te nemen en hoe minder druk je hoeft te zetten. Ik heb een stapeltje monello peluche verde die ik onder andere hiervoor gebruik. Ik gebruik ook veel doeken. Better safe than sorry.

Ik gebruik demiwater idd. Minder kans op vlekken.

Wanneer je het doet maakt eigenlijk niet veel uit. Afspuiten in de wasbox en meteen wassen evt meteen erna red mist. Eerst terug naar de bnb en dan wassen evt meteen erna redmist. Afspuiten en bij hva wassen en red mist. Of een combi. Wat je leuk vind en hoe het je uitkomt. Vaak heb je tijd zat om de auto na te lopen of zelfs nog helemaal te wassen op zo'n event. En vaak krijg je daar nog leuke gesprekken door met medeleden of bezoekers.

Neem in ieder geval een iets sterkere mix van no rinse mee in een spraybottle als quick detailer.
 
  • Leuk
Reactions: Ester