• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

Voor mijn gevoel zit lime prime onder de prof polish?

Bestaat er geen overzicht van de cuttingfactor van alle polishes, van menzerna en poorboys etc door elkaar?
 
Dit is een overzichtje dat al redelijk lang bestaat.

http://www.dano.pocketrubbish.com/detailing/productchart.htm

Maar ik vrees een beetje dat dit schema achterhaald is, maar misschien ben je er iets mee.

(off topic: misschien een goed idee om zelf zo'n schema in elkaar te steken, maar dan met meer recentere producten. Ik wil me daar wel mee bezig houden, maar ik ga dan wel wat hulp nodig hebben om de nodige gegevens te verzamelen. Wie zich geroepen voelt om te helpen mag me steeds een pm sturen... ;))
 
Ik denk dat je Menzerna niet echt kan vergelijken met bij een SSR serie van Poorboys. Persoonlijk denk ik dat qua proffesionaliteit en kwaliteit er te veel verschil in zit.
 
Thegame1512 zei:
Voor mijn gevoel zit lime prime onder de prof polish?

Afhankelijk van de pad natuurlijk ,maar in lime prime zit wel nog een polijstende korrel ,en in de Prof polish niet.
 
Snitser zei:
Ik denk dat je Menzerna niet echt kan vergelijken met bij een SSR serie van Poorboys. Persoonlijk denk ik dat qua proffesionaliteit en kwaliteit er te veel verschil in zit.

Beide zijn toch polijstmiddelen met schuurkorrel, dus zijn ze te vergelijken. Of Menzerna professioneler is, dat kan goed zijn, maar denk eraan dat de nieuwe SSR1 en SSR2 eraan komen... Poorboy's World evolueert ook gewoon mee hoor.
 
Misschien dan toch maar eens de final finish met zwarte lc pad gebruiken na de SSR1 op wit. Enig idee wanneer die weer binnen is (de final finish)??
 
heb gisteren mijn wagen gewassen met poorboys shampoo, mijn gepolijste velgen met mothers shampoo, banden met apc van meguiars, wagen gekleid met blauwe klei van meguiars en last touch 1op1, wagen afgeplakt met blauwe tape, wagen gepolijst met menzerna, wagen nog eens afgenomen met last touch, wax dodo juice purple haze gebruikt, laten curen en afgenomen, ruiten met glass cleaner concentrate van meguiars.


ik begin meer en meer menzerna producten te gebruiken voor te polijsten, vind ze beter werken dan meguiars, mijn wagen is helemaal swirl vrij en wow wat een glans, is een donkergrijs metalic van kleur en als de zon erop zit heb ik precies een gouden gloed, in de metallic zie ik zelf paarse glitters als de zon erop zit, echt top die menzerna.
 
Zal van de week de menzerna's eens in huis halen!

Qua cut ligt de Intensive Polish op het niveau van de SSR2,5.

Intensive Polish wordt het meest gebruikt icm de witte of de oranje pad?
 
Ik ben vanmiddag ook weer ff lekker met de Dap bezig geweest. Ik ben geïndigd met de Final Finish. Die vettige laag had ik ook, ik heb die met een mf doek en quick detailer verwijderd. Was dat slim of is zo'n flesje final inspection een aanrader. Toen ik daarna met de Black holen erover heen ging had ik geen problemen iig.

gr bb
 
Dibbuz zei:
Jup de shop is aangevuld inderdaad.

Wel wat verwarrende labels voor ons.

De Super Finish is de Nano Polish (106FA)
De Final Finish 1 liter was er helaas niet, volgende keer beter.
De Power Finish is de Intensive Polish.

De kleintjes Final Finish en Nano Polish hebben hetzelfde etiket (staat allebei Final Finish op) maar onderop zie je de juiste product codes.
PO85RD voor Final Finish en PO106FA voor Nano.

https://www.Carclean.com/zoeken?search=menzerna


Pfff, zeg dat wel. Heb vandaag de Intensive polish en de superfinish binnen gehad, maar beide namen komen niet overeen met de beschrijving van de fles. Het zijn wel 2 verschillende flessen, 1 met blauwe, en 1 met witte dop, maar wat nou wat is :weetniet
 
P085RD3.02 --> Witte dop --> Super intensive polish cut 3.5 Gloss 3.0 (witte compound)
P0106 FA --> Blauwe dop --> Super Finish Nano cut 2.5 Gloss 5.0 (grijze compound)

De artikelnummers staan in het geel op de fles...dus niet echt duidelijk zichtbaar.
 
Lexusfreak zei:
P085RD3.02 --> Witte dop --> Super intensive polish cut 3.5 Gloss 3.0 (witte compound)
P0106 FA --> Blauwe dop --> Super Finish Nano cut 2.5 Gloss 5.0 (grijze compound)

De artikelnummers staan in het geel op de fles...dus niet echt duidelijk zichtbaar.

:)^

D'r staat inderdaad, in heel licht geel, een nummer op de fles....

Was al aan het zoeken naar een sticker op de fles, maar kon 'm niet vinden. :roll
 
ik heb vandaag mijn bescheiden bestelling binnen gekregen,:cool: dank je CC maar er zat wel een grote verassing bij,ik heb een kleine testspot gedaan op mijn motorkap ( foto,s volgen)nu wil ik niet de SSR series aanvallen van PB,en de M80 blijft hier helemaal achter maar wat deze polisch nu presteert op mijn VAG lak wil je niet weten,en op een groene LC polisch,zijn de resultaten grandioos,gewoon na 2 passes voor 90% swirrls verdwenen,de naam van de polisch is (de meeste zullen het wel weten) Mezerna Intensive polisch :party: :party: :party: