• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Het Menzerna topic

simon zei:
ik heb vandaag mijn bescheiden bestelling binnen gekregen,:cool: dank je CC maar er zat wel een grote verassing bij,ik heb een kleine testspot gedaan op mijn motorkap ( foto,s volgen)nu wil ik niet de SSR series aanvallen van PB,en de M80 blijft hier helemaal achter maar wat deze polisch nu presteert op mijn VAG lak wil je niet weten,en op een groene LC polisch,zijn de resultaten grandioos,gewoon na 2 passes voor 90% swirrls verdwenen,de naam van de polisch is (de meeste zullen het wel weten) Mezerna Intensive polisch :party: :party: :party:

De Lightgreen of de heavy green?
 
Poorboy's SSR komt uit Amerika, daar heeft maar 3% van de auto's harde lak zoals die van VAG groep. Dus de SSR serie is veel meer gericht op de zachtere lakken.
Dat wilt niet zeggen dat de SSR's niet goed zijn, ze zijn alleen niet gericht op die harde lakken. Probeer Menzerna eens te verwerken met 25graden en dik in de zon, gaat niet werken.
Poorboy's is prima te verwerken op een snoeihete lak, wederom omdat de SSR's in de VS ontwikkeld zijn waar de temperaturen in bv Californie en Florida veel hoger zijn.

Maar geen zorgen, over een aantal weken hebben wij een flinke verassing voor jullie :party:
 
We hebben met de vorige DAP500 clinic hele mooie resultaten behaald op VAG lakken tussen 1992 en 1998, dus niet elke VAG lak is te hard voor de SSR, rond 2000 zijn de lakken van VAG soms zo hard dat Menzerna uitkomst biedt. En inderdaad over een paar weken een hele mooie verrassing, to be continued!
 
Dibbuz zei:
Poorboy's SSR komt uit Amerika, daar heeft maar 3% van de auto's harde lak zoals die van VAG groep. Dus de SSR serie is veel meer gericht op de zachtere lakken.
Dat wilt niet zeggen dat de SSR's niet goed zijn, ze zijn alleen niet gericht op die harde lakken. Probeer Menzerna eens te verwerken met 25graden en dik in de zon, gaat niet werken.
Poorboy's is prima te verwerken op een snoeihete lak, wederom omdat de SSR's in de VS ontwikkeld zijn waar de temperaturen in bv Californie en Florida veel hoger zijn.

Maar geen zorgen, over een aantal weken hebben wij een flinke verassing voor jullie :party:
Verassing vertel meer, jullie maken me benieuwd?
Heb trouwens ook een setje menzerna testers besteld(wel niet bij cc :schaam ), maar dan had ik in één keer de meeste producten.
 
De SSR2.5 doet het erg goed, alleen dan wel afmaken met Menzerna en inderdaad zijn alleen de nieuwe VAG lakken zo idioot hard.
Tijd geleden een BMW die langskwam, kreeg ik met SSR2.5 en Oranje bijna helemaal strak, minimale nabewerking nodig.
 
Dibbuz zei:
Poorboy's SSR komt uit Amerika, daar heeft maar 3% van de auto's harde lak zoals die van VAG groep. Dus de SSR serie is veel meer gericht op de zachtere lakken.
Dat wilt niet zeggen dat de SSR's niet goed zijn, ze zijn alleen niet gericht op die harde lakken. Probeer Menzerna eens te verwerken met 25graden en dik in de zon, gaat niet werken.
Poorboy's is prima te verwerken op een snoeihete lak, wederom omdat de SSR's in de VS ontwikkeld zijn waar de temperaturen in bv Californie en Florida veel hoger zijn.


+1 voor Dennis

Pak voor elke klus een andere aanpak; er is geen universeel product en aanpak dat op elke auto in elke omstandigheid alles supergoed zal doen. Detailen is niet de mooiste spullen gebruiken voor een mooi resultaat, maar de kennis van de omstandigheden EN materie EN materialen EN ondergrond EN de juiste aanpak hebben...

Menzerna is niet DE oplossing als je bepaalde krassen niet wegkrijgt; DE oplossing is wel de juiste omstandigheden en mogelijkheden na te gaan EN OF je die kras uberhaupt wel wegkrijgt en OF je dat kostte wat het kost gaat doorzetten(bv een hele hoop lak afnemen om net die ene kras weg te halen). Leuk hoor: wel 97% vd krassen weg i.p.v. 95%, maar even vergeten dat je lak geen 2e polijstbeurt volgend jaar aankan omdat de lak inmiddels flinterdun is geworden door je gebeuk... :|~* (dit heeft overigens NIETS te maken met Menzerna, maar heeft betrekking op alle merken...)

Menzerna is echt goed spul ( :heart_eyes: ), maar niet als je continue buiten staat in de zon of tussen de buien door moet gaan detailen zoals de meesten van ons hier die geen garage of zelfs carport hebben. Veel sterkte met je Intensive Polish van de zomer op een zondagmiddag, of in de herfst bij 10 graden en een naderend buienfront... ]d~^

"Maar Tinus, je bent toch altijd zo vol van Menzerna en Wolfgang en ga zo maar door met dure spulletjes?"
Ja, 100% en dat zal ik altijd zijn. Feit is echter dat al die mooie spulletjes niet zorgen voor een mooi resultaat, want met Turtlewax kan iedereen ook mooie dingen laten zien :grinning:

Menzerna is het beste dat ik heb, maar gezien de omstandigheden waarin ik werk gebruik ik 50% Poorboys :)^
 
tinus zei:
Pak voor elke klus een andere aanpak; er is geen universeel product en aanpak dat op elke auto in elke omstandigheid alles supergoed zal doen, want met Turtlewax kan iedereen ook mooie dingen laten zien :grinning:


Ha,ha,ha inderdaad want zie:

https://forum.Carclean.com/cc_postst3406/Ook-de-Wintervelgen-.aspx
 
tinus zei:
+1 voor Dennis
Menzerna is niet DE oplossing als je bepaalde krassen niet wegkrijgt; DE oplossing is wel de juiste omstandigheden en mogelijkheden na te gaan EN OF je die kras uberhaupt wel wegkrijgt en OF je dat kostte wat het kost gaat doorzetten(bv een hele hoop lak afnemen om net die ene kras weg te halen). Leuk hoor: wel 97% vd krassen weg i.p.v. 95%, maar even vergeten dat je lak geen 2e polijstbeurt volgend jaar aankan omdat de lak inmiddels flinterdun is geworden door je gebeuk...

Dit heb ik ook tegen de eigenaar van de auto verteld waar ik nu mee bezig ben, accepteer liever dat er nog wat krassen zitten dan dat we door de lak heen zitten...............

P.s. ik blijf een poorboys fan, maar heb ondertussen ook ontdekt dat de wereld groter is dan Menzerna of poorboys........
 
ho ho boys en girls ik heb nu het gevoel dat ik aangevallen word,:D ik wil zeker niet de spullen van PB afzeiken:schaam ,integendeel,maar goed ik ben benieuwd wat de verassing doet (nieuwe SSR denk ik) prettig weekend
 
Heb laatst een Fiesta gedaan met de SSR serie, perfect resultaat. Voor mijn rode GP ga ik toch de Final Finish halen omdat SSR1 te grof is.
 
simon zei:
ho ho boys en girls ik heb nu het gevoel dat ik aangevallen word,:D ik wil zeker niet de spullen van PB afzeiken:schaam ,integendeel,maar goed ik ben benieuwd wat de verassing doet (nieuwe SSR denk ik) prettig weekend

De verrassing is zeker geen nieuwe SSR. ;)