• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik ProVision Rain Clear verwijderen

tee-dee-ie

Detailing addict
27 jul 2009
189
62
Hallo mensen,

Ik heb de voor/ en achterruit van de auto van mijn ouders behandeld met ProVision Rain Clear. Deze behandeling heb ik inmiddels twee maal op de voorruit uitgevoerd.

Eigenlijk klaagde mijn vader vanaf de eerste dag na de behandeling over de waas die de ruitenwissers over de ruit trokken. Het is nu echter zo erg geworden dat het gewoon gevaarlijk is, vooral als de morgenzon op de ruit staat. Hij heeft zelfs een keer zowat een bocht gemist doordat hij verblind werd door de zon.

Nu willde ik vandaag de Rain Clear van de voorruit verwijderen en heb dit met de Glass Scrub geprobeerd. Helas lijkt dit weinig tot geen effect te hebben op de Rain Clear. Hoe kan ik deze laag nu dan wel verwijderen?

Bij het afspoelen van de voorruit viel me wel iets merkwaardigs op. De ruit vertoonde buiten de beide wisservlakken (het blauwe vlak op onderstaan simpele tekeningetje) beading zoals verwacht bij de Rain Clear. Op het linker wisservlak (het gele vlak) was er merkbaar minder beading maar je zou het nog wel beading mogen noemen. Op het rechter wisservlak (het oranje vlak) bleef echter een waterfilm staan die niet tot nauwelijks van de ruit afliep. Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

ngesra.gif


Mijn vader heeft geen bezwaar tegen Rain Clear op zijn ruiten maar wil er niet mee verongelukken doordat het zicht belemmerd wordt door een waas. Ik vindt het zelf echter zo´n mooi gezicht om het water mooi van de ruiten af te zien lopen :heart_eyes: en vindt het jammer dat dit product eigenlijk een groot nadeel heeft.

Groeten,
Erik
 
Ik begrijp dat echt niet, die waas, heb het op mijn Opel gebruikt, geen problemen met een waas, ook op mijn Audi geen problemen.... :weetniet
 
Ik heb het met eigen ogen gezien en er komt echt een waas op de voorruit als de wissers gebruikt worden. Mijn vader is altijd al vroeg op pad en dan wordt het vooral bij zonsopgang gewoon gevaarlijk.

Manier van aanbrengen kan het niet aan hebben gelegen. Voor het aanbrengen is de ruit goed gereinigd met Glass Scrub. Na de behandeling met de Rain Clear was de ruit ook mooi helder en het waterafstotende effect was super.

Groeten,
Erik
 
stimpy68 ik begrijp het ook niet, hierthuis op ford focus = BEESTIG resultaat, honda civic = hetzelfde, seat toledo= hetzelfde....
maar goed,

een oplossing is wat je vroeg he?
euhm aangezien het product zelf alcohol gedragen is zou ik proberen met alcohol of aceton(alcohol kan je krijgen bij het kruidvat/apotheker als ontsmettingsalcohol, en aceton = even vragen aan moeder de vrouw/vriendin/vrouw voor nagelakremover.) met die laatste wel ZEER hard opletten dat je niet op je lak morst, de alcohol kan geen kwaad
 
IPA verschillende keren, of gewoon polijsten. Dan is het er normaal wel af, let wel op dat je op een propere ruit ook beading hebt, dit wil niet noodzakelijk zeggen dat er nog provision op zit.

Die plekken die je bedoeld heb ik ook al gezien, dit werd enkel minderend bij zwaar compounden, heavy wol pad en zware polish @ 2000 tr/min. Dit vaak herhalen, helpte goed. Maar helemaal weg heb ik het nooit gekregen bij die wagen.

Ik moet er ook bij zeggen dat ik nog niemand heb horen klagen bij een laag provison. Als je wil kan je ook een gewone sealant aanbrengen, zelfde effect maar mss geen waas?
 
Ik heb dit topic nog gevonden op het forum. Gaat over Rain X, een vergelijkbaar product, waar ook door diverse mensen wordt geklaagd over een waas op de ruit(en)

Ik heb Rain Clear ook op de voorruit van mijn eigen bus zitten maar rij daar de laatste tijd te weinig mee om daar ervaring met het product op te doen.

Groeten,
Erik
 
tee-dee-ie zei:
Bij het afspoelen van de voorruit viel me wel iets merkwaardigs op. De ruit vertoonde buiten de beide wisservlakken (het blauwe vlak op onderstaan simpele tekeningetje) beading zoals verwacht bij de Rain Clear. Op het linker wisservlak (het gele vlak) was er merkbaar minder beading maar je zou het nog wel beading mogen noemen. Op het rechter wisservlak (het oranje vlak) bleef echter een waterfilm staan die niet tot nauwelijks van de ruit afliep. Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Er is natuurlijk een stuk glas waar de wissers twee keer overheen gaan (overlap zeg maar). Misschien dat het hier aan ligt.
Neem aan dat de wisser rubber goed schoon waren gemaakt ivm de waas?
 
Volgens ProVision zelf is GlassScrub de enige manier om het eraf te krijgen al denk ik dat polijstmiddel ook hetzelfde effect heeft.
 
wat is de juiste wijze van provision scrub gebruiken dan?
ik heb het 2x met middelmatige druk aangebracht met een spons op een vochtige ruit, maar helaas nog steeds het waas effect...
 
De Jaguar heeft vrijwel onbeschadigde ruiten. Die heb ik eerst schoongemaakt met APC.
Daarna de glass scrub, die zowel polijst als chemisch reinigt, maar zeker niet in de porieen.
Licht vochtige ruit (niet nat) en vochtige MF spons van de Hema.

Let wel, de Rain clear zit diep en hecht als een waanzinnige. Op een (geharde) doucheruit kan je er met staalwol tegenaan, nog niet weg
Met pure IPA kwam er na de scrub toch echt nog wat af, en bij het opbrengen van de Rain clear op een droge ruit leek het een beetje te zuigen.
Daarna echt behoorlijk uitgepoetst, tweede laagje en weer gepoetst.

Heel belangrijk en vaak niet vermeld, is dat de wisserrubbers zuiver moeten zijn.
Zelf veeg ik met het padje van de rain clear in één veeg de rubbers af. Werkt prima.

De waas is wellicht ook een gevolg van iets teveel of beperkte hechting.
Afvegen met een verdunde APC kan best, gaat het echt niet helemaal van weg.

Hans
 
bij deze auto is de voorruit ook in nieuw staat (auto heeft net 5000KM op de teller)
wissers zijn flexi-blade's en zijn ook zgan.
1 laag rain-x na NXT glass cleaner.
inmiddels de ruit afgenomen met: -ammonia, thinner, Sint-marc, 2x scrub
wat je nu ziet is dat de ruit op de plekken waar geen wissers komen beading vertoont.
en overal waar de wissers wel komen ligt een dikke laag water op de ruit.
toch tijdens lichte regen een enorme waas over de hele ruit tijdens gebruik van de wissers.
 
NXT als voorbewerking voor Rain-X of Provision is geen goed idee. Die bevat glansmiddel.

Het slijtageresidue van wisserrubbers is zeer fijn en bevat veelal siliconen.
Wissers goed schoonmaken is een must, vervangen als ze niet meer scherp zijn.
Ennuh, die middellen zijn er juist om de wissers niet te veel te gebruiken :bad

Hans
 
Ik had ook in eerste instantie Rain-X gebruikt wat kortdurend een waas gaf op de voorruit tijdens het wissen (trok ook weer snel weg). Hierna heb ik met Glass Scrub de ruit schoongemaakt en vervolgens Clear Rain Repellant gel op de ruit gebruikt. Hierna geen last meer van waas.
 
@redcat
ja dat wist ik toen nog niet :-" dat was 3maanden geleden.
inmiddels weet ik wel beter. maar ik heb er ook geen problemen mee.
maar het is de bedrijfswagen en mijn collega houd van ruitenwissers en gebruikt ze altijd....
dus dat is echt .... vervelend..
had het al uitgelegd van minder gebruiken, maar ze wil die "troep" eraf hebben :confused:
 
RedCat zei:
NXT als voorbewerking voor Rain-X of Provision is geen goed idee. Die bevat glansmiddel.

Correct, het is een soort lichte variant op Rain-X, en dat combineert niet lekker.

Wil je Rain-X of Provision gebruiken (waar ik Provision het betere product vind), dan moet de ruit eerst goed schoon zijn. Behandeling met de glass scrub is een must imho.