• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hoe kan ik ProVision Rain Clear verwijderen

Even update na het plaatsen van nieuwe ruitewisserbladen en het opnieuw behandelen van de ruit met rain clear (welke ik nu nat afgenomen heb). Mijn vader vertelde dat hij geen last van die hinderlijke waas meer heeft :)^

Groeten,
Erik
 
Ik heb vorige week mijn oude laag Rain Clear (gel) verwijderd met een glaspolish van Autotaalglas de DAP900 en een oranje pad. 2 passes en klaar. Toen nieuwe laag afgenomen na besprenkeld te hebben met water. En wat bij mij goed werkt, je ruitensproeivloeistof meer verdunnen met water. Hoe dunner hoe beter lijkt het wel.

gr bb
 
Even een oud topic omhoog gooien.

Zijn er inmiddels al meer mensen die ervaring hebben met het verwijderen van Rain Clear?

Ik heb het met volle tevredenheid gebruikt. Maar inu als het kouder wordt heb ik erg last van condens aan de buitenkant van de voorruit, de ruitenwissers gebruiken heeft geen zin want het zit gelijk weer dicht. Het gaat echt pas weg als ik de blower vol op de ruit zet als die een beetje warm wordt. Dus ik kan niet gelijk wegrijden vooral het een laagstaande zon, is er totaal niet doorheen te kijken.

Vandaar dat ik het wil verwijderen.

Ik heb inmiddels de ruit gekleid en daarna met Turtle Clearvue glass polish gebruikt. Maar helaas zonder al teveel resultaat.

Dus als iemand nog een optie heeft, hoor ik het graag.
Ben zelf helaas niet in bezit van een Dap.
 
Ik heb ook een waas problemen op het voorraam, in de ochtend krijg je het er niet af, tot dat de kachel wat warmte afgeeft.
Vande week ook een bocht gemist, om dat ik wat laat was en toch ben gaan rijden. :(

Het is alleen in de ochtend en heb het nog niet eerder gehad.
Straks maar even kijken of het er af kan en op nieuw op brengen
 
Mijn ervaring is dat de nabewerking met afspoelen beter resultaat geeft dan "droog" uitpoetsen.