• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to properly wash your car in cold climates

Dankje voor het filmpje. Die handschoenen bieden allicht iets van bescherming, misschien tegen een beetje wind waardoor je handen afkoelen.
 
Door die handschoenen worden je handen niet nat.
En natte handen met die temp is echt killing. ;)

Dusja die handschoenen doen stiekem heel veel!

Bedankt voor de upload:)^
 
Ik denk idd dat die latex handschoenen je handen beschermen tegen bvb koude wind , maar dan moeten ze wel goed aansluiten bovenaan zodat er geen water in kan dringen . (anders wordt dit extra koud door de wind denk ik zo)

Als ik het goed zag , stak die man z'n handen dan ook nooit helemaal in zo'n emmer en bij het wassen stak ie z'n hand ook niet in de handschoen....

Misschien een gat in de markt om speciale "kniehoge" handschoenen te maken die werken zoals bvb een surfpak ?

(of een soort van thermisch materiaal maar dan ook nog waterdicht ? )

Of bestaat er al zoiets (hoef ik geen patent aan te vragen :D )
 
Even googlen op 'Unger Neopreen Handschoenen'. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Deze handschoenen worden over het algemeen gebruikt door glazenwassers om hun werkzaamheden alsnog uit te kunnen voeren tijdens de vorstperiode.
Ook door mij dus..

Misschien een ideetje voor de detailers?..
 
Dat ziet er zeer goed uit. Ik gebruik 's winters wel eens van die rode "olie"-handschoenen die ze chauffeurs van tankwagen ook wel gebruiken. Daarin draag ik dan dunne stoffen handschoenen tegen de kou. Maar deze neopreen handschoenen lijken me veel beter en minder stug. Ik zie ze vooralsnog alleen maar te koop bij web-shops echter, even passen lijkt me wel handig. Welke winkel zou je ze kunnen kopen?
 
Of zoiets? 100 stuks voor een tientje.
892493_AB_00_FB.EPS_1000.jpg
 
En mijn ouders mij maar voor gek verklaren dat ik mn emmers op de achterbank meenam. .
[im g]http://img72.imageshack.us/img72/1345/20121129134750.jpg[/URL]

[mod]Plaatje te groot[/mod]
 
SLK;307787 zei:
Dat ziet er zeer goed uit. Ik gebruik 's winters wel eens van die rode "olie"-handschoenen die ze chauffeurs van tankwagen ook wel gebruiken. Daarin draag ik dan dunne stoffen handschoenen tegen de kou. Maar deze neopreen handschoenen lijken me veel beter en minder stug. Ik zie ze vooralsnog alleen maar te koop bij web-shops echter, even passen lijkt me wel handig. Welke winkel zou je ze kunnen kopen?

Zal vast wel een facilitair bedrijf in de buurt zitten? (lees glazenwassersbedrijf, schoonmaakbedrijf of schoonmaakmaterialen groothandel)
Over het algemeen zijn deze wel te verkrijgen bij een schoonmaakmaterialen groothandel.
Even gegoogled voor je in de buurt van winschoten.
Ik kwam uit bij:
Verbion Handel
J.A. Koningstraat 19
9672 AC Winschoten

Deze zal ze vast en zeker leveren, aangezien ze op de site een foto hebben staan van de complete unger glaswascollectie.. :)
 
@M.Willems: Bedankt, ik zal eens kijken.

@RedCat: die blauwe nytril handschoentjes van de Makro heb ik al maar dan blijf ik met het probleem van koude, witte handen zitten. Ben nu eenmaal een zomermens en geen wintermens:confused:
 
Bij de Action hier verkopen ze ook wel van die latex handschoenen toch? Of moet het nytril zijn, zo ja wat is dan het verschil?
 
Verschil zit in zowel het materiaal als de dichtheid
Tegen de koude kan je er heel dunne katoenen handschoentjes onder dragen
Hebben ze bij fotozaken en ooit ook bij cc

De dikke rode geven mij te weinig gevoel
Dan kan ik net zo goed mijn lashandschoenen aandoen
 
Dat was een snelle reactie RedCat, dank voor je uitleg. Een beetje gevoel in de vingers is wel prettig als je bezig bent. Maar met de sneeuw momenteel ben ik bang dat de Ibiza nog even vies blijft.. :(
 
Met dit weer ga ik de auto dus echt niet iedere week of om de 2 weken wassen hoor...dan word die maar vies.
Die beschermingslaag die er op zit, die moet maar zorgen dat over een tijdje het vuil weer allemaal verdwijnt tijdens het wassen.
 
+1 Sharif :)^

Ik snap niet dat er mensen zijn die zo panisch zijn/worden als de auto maar iets vuil wordt, zeker met de weersomstandigheden nu. Gewoon lekker vuil laten worden en als het weer het toelaat, gewoon weer wassen, des te meer plezier en voldoening heb je naderhand als ie schoon is.

Het is een hobby hè, geen obsessie....