• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to properly wash your car in cold climates

Ziet er weer top uit. Mooie kleur auto trouwens.

Vraagje: als ik in een wasbox met de hogedrukspuit alle troep er af spuit + nadroog en thuis in de garage alles naloop met QD+ kan dat dan kwaad in dit weer? Of is het beter af te spuiten met met de HD/ afdrogen dan nalopen met spray en wipe en daarna pas een laagje QD+ of reload aan te brengen? (helaas nog geen emmers om mee te nemen naar de wasbox - snak naar het moment dat carclean ze weer heeft)
 
Deurrubbers goed gedroogd en met Autoglym - Vinyl & Rubber Care ingewreven
En of ze nu dichtgevroren zijn weet ik niet maar gisterenavond was alles nog ok.
De koffer was wit van het zout en al de rest ook eigenlijk. Het zout vind ik wel makkelijk te verwijderen met de
hd alleen al.
 
@Inge nooit de wagen drogen met een droogdoek als je deze enkel hebt afgespoten met een hogedruk.
Deze zal nog vol met troep hangen die je enkel met emmer en Wash mitt kan verwijderen.
Enkel afspuiten kan maar erna niet met een doek erover ook niet met reload of QD spray of zo.
 
Okidoki, dank :)^ - alleen afdrogen na gebruik shampoo + emmers want alleen dan echt schoon. Had niet in de gaten dat er nog een hoop vuil blijft zitten na alleen de HD.

Heb inmiddels een paar jerrycans (20 liter) besteld om hopelijk eind van de week langs de wasbox te rijden voor een goede wasbeurt. En dan af te toppen met QD+ of reload. Welke ben ik nog niet uit. Iemand suggesties?

Ik heb nog wat black wow staan - die zal ik gaan gebruiken om de rubbers mee in te wrijven. Hopelijk dan ook hier geen ellende met vastgevroren deuren e.d.
 
Het verschil tussen Red Mist en QD+ is dat Red Mist een spraysealant is en de QD+ een detailer met carnauba toevoeging. Geen idee of het werkelijk een verschil maakt in deze, maar normaliter houdt een sealant langer dan een wax. Met het huidige weer zou ik voor de Red Mist gaan.
 
@Ibiza ik ga er vanuit dat je de Reload ipv Red Mist bedoeld. Zal de Reload gaan gebruiken en als het dan weer een beetje beter weer is (geen sneeuw meer) de QD+.
 
als je de auto elke week wast en er daarna een laagje Red Mist op doet is dat dan ook goed? of is Reload beter.

ik gebruik namelijk altijd red mist, maar ik lees ook een hoop goede verhalen over Reload.
dat Reload een langere standtijd heeft weet ik maar als je het elke week doet heeft het dan een meerwaarde ?
of gebruiken jullie niet na elke wasbeurt Reload ?
 
Wat PJ me eens vertelde is dat Red Mist eigenlijk de hoeveelheid wax boost als dat je met normaal wassen zou weghalen.
Theoretisch zou je het dan een hele tijd moeten kunnen volhouden, of het in de praktijk ook echt zo werkt vraag ik me af, alhoewel de Dodo waxen het bij mij een hele tijd volhouden icm de Red Mist.
 
oké duidelijk, heeft reload dan een een meerwaarde of is het raadzaam dat eens in de zoveel tijd te gebruiken ipv Red Mist
 
Wat Juffer1 benoemt wil ik onderschrijven, de waxen van Dodo Juice kunnen erg lang i.c.m. Red Mist. Ik gebruik niet na elke wasbeurt een detailspray met of zonder toevoeging. Lijkt mij ook niet altijd nodig, maar met dit weer zou ik het wel doen. Je weet nooit wanneer de volgende wasbeurt gaat zijn. Je zou ook kunnen kiezen voor een shampoo met waxtoevoeging zoals Dodo Juice Sour Power, Meguiars Ultimate Wash and Wax, Mothers Wax California Gold Carnauba Wash & Wax of Poorboys World Super Slick and Wax. Geen idee in welke mate het toevoegt aan je waxlaag, maar ik gebruik de Sour Power met alle tevredenheid. Met de andere shampoos heb ik geen ervaring.
 
Ik had mn wagen voor de "echte" winterperiode een volledige behandeling gegeven. Als laatste stap had ik de Wolfgang DGPS erop gezet. MEt het weer van deze week werd hij echt zo vuil dat ik het niet meer kon aanzien. Daarom ben ik naar de wasbox gereden, dat is echt de allereerste keer dat ik daar binnen kwam. Mijn vader doet dit bijna wekelijks. Dus ik aan de slag. Eerst wagen afgespoten met gewoon water, daarna de foam erop. Ik had mn 2 emmers bij met eigen shampoo en washmitt. Cocnlusie: heel mn laag Wolfgang weg! Zou dit door de foam komen of door het water (eventueel toevoegingen??). Dus nu zit ik zonder bescherming :(
Zou er volgens jullie nog iets van bescherming op zijn? Hij voelt totaal niet glad meer aan.

Als ik nu een laagje Carpro Reload Spray erop zet, zou dit dan voldoende zijn om weer enkele weken bescherming te hebben?
 
Zoals al vaker gebleken: De foam van een wasbox is dusdanig agressief dat het zeker je waxlaag in belangrijke mate aantast/verwijdert

Met een spray-sealent zoals Reload, kun je best even door. Beter dan niks in ieder geval.
 
Zoals al een paar keer in deze topics gezegd, was ik de auto ook gewoon met dit weer...
Dus deze voormiddag even aan de wasbox gestaan bij Bruno's, kijken ze al niet meer raar van op als ze me met m'n emmers bezig zien :p

Vandaag ook voor 't eerst de FM10 uitgeprobeerd. Initieel te weinig shampoo erin gedaan, maar daarna kwam het wel goed. Volgende keer denk ik 3 viltjes te gebruiken ipv 4, want soms was de foam echt slagroom...

Zoals gevraagd enkele voor-tijdens-na foto's gemaakt.
Ik ben alvast tevreden met het resultaat :)
Alleen moet ik na de winter toch werk gaan maken van enkele hardnekkige vuile plekjes of streepjes en de voorbumper wat bijwerken met de lakstift...

Voor
Wassen_1.jpg

Wassen_2.jpg


Tijdens foamen
Wassen_3.jpg

Wassen_4.jpg


Terug op de parking
Wassen_5.jpg

Wassen_6.jpg
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit last gehad van vastgevroren rubbers. Ik moet wel toegeven dat het de eerste keer is dat de auto ook echt buiten staat na de wasbeurt.

Vroeger, toen ik bij m'n ouders woonde, stond de auto onder een carport (daar is het vaak toch iets warmer dan zonder dak erboven) of als het echt koud was (-10° ofzo) dan bleef hij een nachtje in de garage staan na het wassen.
Maar aan de andere kant heb ik tijdens het gebruik ook nooit last gehad van vastvriezen, ook als de auto een hele week buiten stond met dit weer...
Water in kiertjes heb ik ook geen schrik van, tijdens het rijden komt dat er ook in en het kan bevriezen als de auto daarna stil staat, heeft tot nu toe nog niets gedaan.

Ik zal het jullie morgen kunnen zeggen of er iets vastgevroren is, want deze nacht staat hij buiten en het gaat weer sneeuwen blijkbaar...
Maar ik heb er vertrouwen in, de rubbers heb ik met een volledig droge microvezeldoek nagewreven :)

En algemeen is er nog nooits iets stuk gevroren, natuurlijk moet je wel controleren dat alle vloeistoffen voldoende vriesbestendig zijn hé.