• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How to properly wash your car in cold climates

Voorlopig is mijn wagen (nog) niet gewassen....zie je dat deukje ook niet meer :D

Beetje off-topic :

Ben aan het overwegen om mijn huidige auto van de hand te doen ...........om een nieuwe GSIII te kopen :schaam

Een paar opties meer en een 1.6 diesel ipv 1.5 nu en 130pk ipv 110 nu ( koppel is ook wat beter : 320 ipv 240 nm )

Alleen is de vraag ; wat is een reëele prijs voor mijn huidige wagen ? Heb wel wat in gedachten maar een overname van de garage zit er niet in omdat die amper de helft zouden willen geven vrees ik...

een foto om de verkoop aan te zwengelen zal geen probleem zijn denk ik
1609037.jpg
 
Bjard;312857 zei:
Waarschijnlijk is dat "spoelen zonder vlekken" gewoon ontkalkt water.

Kan goed zijn, heb het de eerste keer eens gebruikt en het werkt wel eigenlijk.
Had ook al gedacht dat er misschien iets bij in zit zoals detailspray (een soortgelijk product bedoel ik), want als je goed kijkt zie je dat het water niet 100% helder is.
Maar soit, of het met deze temperaturen werkt is weer wat anders. Ik spoel gewoon en droog dan af...
 
@gsm: Hoeveel kilometers heb je erop zitten?
Ze hebben tegenwoordig (in NL tenminste) een boekje waar ze kunnen zien hoeveel kilometers een auto van een bepaald jaartal/formaat mag hebben voor die prijs. Wij kwamen met een Renault Twingo aan om in te ruilen, 100000km in 4 jaar en dan gaan ze moeilijk doen over de prijs. Vind het zelf een raar systeem, maar aan de staat van de auto zal het niet liggen bij jou ;)

Je zou trouwens je auto kunnen chiptunen, haal je er ook 130pk uit. Als je het bij een goed bedrijf laat doen is er niks aan de hand en goedkoper dan je auto wegdoen. Op een jonge auto inruilen verlies je flink geld ;)
 
Volvo480Turbo;312899 zei:
@gsm: Hoeveel kilometers heb je erop zitten?.....Je zou trouwens je auto kunnen chiptunen, haal je er ook 130pk uit.... Op een jonge auto inruilen verlies je flink geld ;)

Momenteel : 35500 km ........indien er een nieuwe komt is dit voor +- mei 2013 (maand) en is dit +- 42000 km.

Chiptunen : ben ik geen voorstander van en de extra opties komen er ook niet vanzelf bij ...

Verlies : weet ik ook wel , ik heb er een vraagprijs opgeplakt van 17.500 € (wat de gek ervoor geeft zeker ? )

Extra optie op mijn "bose" versie : reservewiel , kaart Europa , metaalkleur en belangrijkste van al : een achteruitrijcamera ..... ( waar ik dat deukje niet mee voorkomen heb :D )
 
Het is jouw keuze :-"
Heb even op waardebepaler gekeken (is natuurlijk niet helemaal reeël) en in NL zou hij nog ongeveer €22500 waard zijn. Maar in België zijn de auto's goedkoper dus je hebt wel een goede prijs bepaald.
Succes met de beslissing, ik hoor het wel :cool:
 
@Volvo480Turbo, waar vind jij die waardebepaler ?

lijkt me wel geinig om hier ook een keer op te kijken
 
Zouden de wasboxen niet dicht zijn? Hier in de buurt is een overdekte, is dat niet wat @ GSM?

Denk trouwens dat hij binnen no time weer vuil is...
 
McShine;312917 zei:
De nieuwe GS4 lijkt me niet zo ver weg meer te zijn, ik zou wachten. GSM.

Heb ik al eens gezien (het artikel) en ik dacht eerder dat ze de GSIIII enkel wat breder zouden maken om in de toekomst GEEN Espace meer te moeten maken ....omdat die algemeen bekend staat als .."niet zo betrouwbaar" :-"

Heb reeds 3 keer een prijs laten maken voor een identieke wagen....en 3 keer anders !

Prijs volgens de Renaultcalculator (BE) : 32365 € , is de prijs ZONDER enige korting .

Netto te betalen 26999-26599 tot 26365 € , hier gaat nog 2000€ "premie" af .

Voor 24365 € heb ik dus een nieuwe met 2 opties meer dan nu en ook 130 pk. Wel voorzien van dakstaven in de lengte ....die ik liever niet zou hebben : wast niet prettig en je kan ook niet meer aan het dak om te poetsen zonder een opstapje ]-0

De opkopers willen max 13.000 € geven voor mijn hudige ...............dan hou ik hem hoor
Een nieuwe GSIIII zal ook wel wat duurder zijn vrees ik .

@overdekte wasplaats : die zijn er wel degelijk hoor (ANAC - 10 wasboxen + krasstraat is achter onze hoek) , maar daar vriest het volgens mij ook hoor ondanks al het warme water (of niet ? )

Dat ie terug vuil wordt is zeker , het gaat er om dat de plakken ijs/sneeuw/pekel/zout er dan wel afgespoten zijn en dan is er minder kans op invreten . Overdag komt de t° net boven nul en dan smelt die boel onderaan de wagen en daarvoor zou ik het dan doen : die smurrie er af .
 
Vindt het wel mee vallen als je bedenkt dat je voor 23k een nieuwe megane estate koopt compleet met gt line pakket en 1.5 dci

Zal in België dan nog wel iets goedkoper zijn. Hoe oud is je scenic ?
 
Oké schuldig want kon dit echt niet meer aanzien na 2 weken.
Wssn 2 emmer en ff reload nagelopen :-b in de wasbox
imagecwx.jpg
 
@denjos, de bandjes zien nog wel een beetje wit ........ :p


Zonder gekheid: ziet er weer erg mooi uit (deze kleur is ook geweldig mooi).
 
Mooi gedaan !

Ik vind ook dat je die banden wat zwarter had mogen maken :D

Gewoon afgedroogd (rubbers ) en geen problemen met iets dat vastgevrozen is ?

In onze straat ligt er ook nog een mooi ijslaagje .
 
ziet er weer heel netjes uit :ja

zat zelf ook al te twijfelen of ik hem moest wassen, alleen ben ik een beetje huiverig voor het vast/kapot vriezen van onderdelen.
heb jij hier geen last van ?