• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hydro 7000 - technische specificaties

Even een update hier, de hydro 7000 is bij verschillende shops al uitverkocht.
Niet zo'n heel groot probleem. Mijn zoektocht gaat gewoon lekker verder!
 
Ik heb interesse in de Hydro 7000, maar wacht een groupbuy even af.
 
Geen idee of een groupbuy überhaupt mogelijk is.
Indien het de hydro 7000 moet worden, is het zaak even goed uit te zoeken waar ze op voorraad zijn bijvoorbeeld, of waar ze op korte termijn weer geleverd kunnen worden.
Wellicht dat er nog andere extractors in aanmerking komen voor een groupbuy?
 
Ik heb zonet een mailtje richting het bedrijf gestuurd met de vraag wanneer hij weer leverbaar is.
Ik hou jullie op de hoogte!
 
Hij is niet meer leverbaar...
Vanmiddag mailcontact gehad.

Helaas zijn deze machines uitverkocht, en het ziet er naar uit dat ze ook niet terug in
het assortiment komen.
We zullen het dan ook zsm van de site verwijderen.
 
Is hij uitverkocht in een bepaalde webshop of gaan ze de productie ervan stil leggen ?
Dan komt er mss een nieuwe versie ?
Zit ook al een tijdje te gluren op zon ding maar kan maar niet gekozen krijgen :D
Men vriendin noemt me een eeuwige twijfelaar :p
 
mk-us zei:
Ik zou zeggen: overleg met Carclean.com of zij dit goed vinden, zo ja ga het gehele gebeuren opzetten
Hou hier even rekening mee, er wordt geen groupbuy gestart zonder overleg met Carclean.com.
 
Leek me ook niet meer dan logisch dat dat in overleg zou gaan met cc.
Maar, ben al een tijdje zoekende en waarschijnlijk wordt er gewoon eentje besteld/ gehaald.
 
Los hiervan: mensen houd er ook rekening mee dat indien ie ergens aangekocht wordt voor een zéér lage prijs dat je dan ook de service en garantie in je achterhoofd moet houden.
Owkee, het speuren op internet voor een leuke deal is zeker geen overbodige luxe maar stel dat er wat gebeurt .... is de verkopende partij dan ook zo happig om je snel en goed uit de brand te helpen?
Heb ook het idee dat er namelijk een boel apparaten onder de 'normale' prijs worden verkocht en je jezelf kan afvragen hoe dit dus feitelijk kan.
M.a.w. ik zou persoonlijk niet alleen een onderzoek doen naar de laagste prijs(aanbieder) maar ook naar de aanbieder zelf, want ik krijg soms het idee dat men dit soms wel eens vergeet !
 
Sluit ik me bij aan.
Dit is dan ook de reden dat ik er verschillende werkend gezien heb.
Het is een lastige keuze maken. Voor hobbymatig gebruik zijn de meeste apparaten goed genoeg, maar reviews over afgebroken wieltjes om een vb te noemen, maken het dan weer wat lastiger.
Zometeen ga ik een se 6100 in het echie bekijken en op basis van die bevindigen maak ik een keuze. Aftersales zijn voor mij net zo belangrijk als de aankoop van het apparaat zelf.
 
mk-us zei:
Heb ook het idee dat er namelijk een boel apparaten onder de 'normale' prijs worden verkocht en je jezelf kan afvragen hoe dit dus feitelijk kan.

Dat zal ik je haarfijn uitleggen...

Voorbeeldje: (prijzen heb ik hier voor me liggen)

Nilfisk hogedruk reiniger C 110.3-5 X-tra

Verkoopprijs ex btw € 83,19
Inkoopprijs (dealer) per stuk: € 66,00 ex btw
Inkoopprijs (dealer) per 4 stuks: € 62,00 ex btw
Inkoopprijs (dealer) per pallet 24 stuks: € 59,00 ex btw

Prijzen zijn zonder de extra functie korting van nog eens 12% op de inkoopprijzen.
Functiekorting houdt in dat bij een bepaalde orderwaarde bedrag er nog eens extra korting vanaf gaat.

Dus hoe meer er ingekocht worden, hoe goedkoper ze verkocht kunnen worden. Dus als een verkopende partij genoegen neemt met minder marge, kan ie ze bij wijze van spreken voor € 61,00 ex btw verkopen, zeer dik onder de normale verkoopprijs..... en dat gebeurt meestal met online webshops.

En wat betreft garantie, dat geeft NIET de verkopende partij, maar de fabrikant. Dus mocht je apparaat kapot gaan/zijn, dan kun je gewoon naar een verkooppunt gaan en het apparaat opsturen.

Vergeet niet dat een heleboel verkopers een pallet of meer opkopen om zo de prijzen te drukken...dit gebeurt overal, ook bij Carcclean. ;)
 
Ik begrijp wel dat bij het groot inkopen de prijs naar beneden gaat en de winstmarge klein gehouden wordt ( beter 1000 X €1 winst dan 500 x €1,50 ),
ik vraag mij alleen af in hoeverre je hierin door kan gaan zonder de gehele markt naar de klote te helpen ( de volgende zolder-webshop gaat voor de 1000x€0,70 winst etc )

De consument wordt 9/10x toch eerst terug gedirigeerd naar de verkoper ( en daar zit nu net het verschil ) ipv direct zaken te doen met de fabrikant. Kom je er niet uit dan kan je altijd treedje hoger gaan en je gelijk halen.
Vraag mij dan alleen af of al de extra tijd/geld/moeite nu daadwerkelijk gaat lonen t.o.v. die paar knaken extra die je erbij zou leggen indien je de aanschaf bij een gerenomeerd / dicht-bij-huis bijdrijf zou gaan doen.
Ik sta soms vol verbazing mee te luisteren naar de discussie tussen verkoper en klant: alle mogelijke moeite om het zo te draaien alsof het de schuld is van de klant / TNT / 3e party etc,
ipv ballen hebben en klaar te staan voor je klant en diens ongemak te verhelpen.

Ik koop een DMT bij CarClean, na eenmalig gebruik valt ie uit elkaar in 3 miljoen draadjes, ik bel CarClean .... sorry Marcus ga maar je verhaal halen bij Poorboys World en kom niet aan onze kop zeuren ....
de garantie ligt immers daar en niet hier.
Ik maar wachten tot PW reageert etc .... nee ik weet nu dat CarClean alles zo geregeld heeft dat ik gewoon meteen een nieuwe krijg ( wellicht zonder de oude op te hoeven sturen )
Beetje simpel voorbeeld maar wel duidelijk denk ik zo.

Zekerheidshalve: het zal mij m'n kont roesten waar men zijn / haar spullen haalt, ik denk dat een extra waarschuwing / 'eye-opener' desondanks geen overbodige luxe is
 
Qua garantie denk ik dat er weinig verschil zal zijn tussen een winkel en een webshop, het hangt allemaal af van de persoon die de toko runt.
Ik heb zelf m'n Hydro ook via een webshop besteld en had een klein scheurtje in de slangaansluiting.
Mailtje gestuurd met een foto van het probleem, ik kreeg excuses en had de volgende dag het nieuwe onderdeel alweer in huis.

Grootste onderscheid tussen een webshop en een winkel is de overhead.
Vandaaruit wordt de benodigde winst berekend en het is dan vrij normaal dat je via een webwinkel goedkoper kan kopen als in een winkel (met gelijke inkoop).
Grootste verschil is echter dat je het product niet eerst kan proeven, voelen, ruiken en uitproberen.
Van daar dat ook de wet verkoop op afstand is ingesteld, ook wel genoemd zichtgarantie.

En iemand die vanuit zijn zolder verkoopt, kan nooit zo groot inkopen als iemand die een loods huurt.
Dus tussen webwinkel en webwinkel is ook weer een groot verschil (net zoals bij gewone winkels geldt).

Een webwinkel met een slechte service houdt snel op met bestaan, want dat gaat als een lopend vuurtje rond het internet.
 
De hydro 7000 is zojuist besteld en ik hoop dat deze volgende week binnenkomt. :party:
Het eerste oefenobject staat al klaar; een oude, antieke sofa (met dito kleur:-& ) waar de hond wat vlekken op gemaakt heeft.
Omdat CC geen extractor in het assortiment heeft, heb ik de hydro 7000 besteld bij een andere, niet onbekende webshop die bekend is onder detailers. Gaat helemaal goedkomen dus.
Was geneigd om meteen maar APC+ bij CC te bestellen en meteen een hoop ander spul erbij, maar godzijdank doet internet het hier niet fatsoenlijk, moet ff op de kleintjes letten de rest van de maand.

Wil sowieso geen mengseltje in de extractor gooien, maar eerst de bekleding innevelen met een verdunning van 1 op 10, All Purpose Cleaner van Meguiars. In laten trekken en het vervolgens goed inborstelen.
Vervolgens wil ik door de was en zuigfunctie tegelijk aan te zetten de apc weer uit de bekleding trekken. Wanneer mijn apc op is bestel ik een gallon APC+
Voor nu vind ik dat een beetje overbodig.

[mod]commerciele links zijn niet toegestaan[/mod]
 
Goedemorgen,

Heb hem nog niet in bezit.
Als het goed is wordt ie vandaag geleverdz uiteraard zal ik mijn bevindingen posten en dan met name de ervaring op mijn eerste oefenobject.