• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hydro 7000 - technische specificaties

Leuk om dit topic tegen te komen. Mijn Alutech Aqua2000 is stuk gegaan en maakt een tering kabaal nu:

http://db.tt/Wc3a41ih

Het geluid op het filmpje valt nog mee... het is net een luchtalarm te joelen in je oor.
Ben opzoek naar een gedegen opvolger en zit te twijfelen tussen een dure Numatic of een Hydro 7000. Wat ik belangrijk vind is dat onderdelen makkelijk te verkrijgen zijn. De extactor wordt veel gebruikt om bijvoorbeeld bekleding te reinigen en braaksel uit bekleding te halen (taxibedrijf).

Wat is een goede machine hiervoor?
 
Zit aardig wat verschil tussen de Numatic en de Hydro qua prijs.
De Numatic is stuk duurder maar staat wel bekend om het waard zijn van de meerprijs.
Als ik inschat dan ga jij 'm bedrijfsmatig veelvuldiger gebruiken dan de gemiddelde detailer alhier en dan neig ik toch naar de Numatic in jouw geval.
 
Daar neig ik ook naar. De hydro7000 zou voor mij persoonlijk een goede keus zijn, maar voor de eigenaar van het taxibedrijf niet. Die gebruiken hem elke week wel (vooral in het weekeinde). Die paar keer dat ik hem gebruik kan ik ook wel de Numatic lenen.
 
Inderdaad; voor professioneel gebruik is de hydro7000 niet gemaakt. Je merkt het gewoon aan de kwalteit en afwerking van de materialen.
Voor huis, tuin en keuken is hij daarentegen perfect:ja
 
De hydro zelf ook aangeschaft. Alleen word ik niet zo heel erg anthousiast van de handleiding....:confused:. Weet iemand dat als de extractiestand word gebruikt of nat word gezogen, de filter er dan uit moet ja of nee? Aangezien het bij mijn bosch nat en droog zuiger wel moet bij nat zuigen.

oops zie net een post staan waarin staat dat hij eruit moet
 
Heb die van mij vandaag binnen gekregen.
Alleen nu nog geduld hebben tot zondagochtend!
Dan mag ik hem uitpakken :party:
 
@ Wittereus: Bij aankoop van de uitgebreide versie van de Hydro, zit het fijnstoffilter reeds gemonteerd over het schuimstoffilter.
Hierdoor lijkt het alsof er maar één enkel filter op de machine zit (het schuimstoffilter zit er onder verstopt).
Dit is een beetje verne*keratief en iemand zou zomaar direct kunnen gaan nat zuigen met het fijnstoffilter er nog op.

Deze staat verder niet op jouw foto's, vandaar waarschijnlijk de verwarring.

Wat er eerst afgehaald moet worden, voordat je gaat natzuigen.
Zit gewoon klemvast (en wel behoorlijk vast), dus trekken en tegelijk wat wrikken om het te verwijderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal ook maar weer eens even reageren hier ;)
Met het oog op mijn blonde moment van een tijdje terug, lijkt me dat niet echt overbodig haha.

Handleidingen lees ik altijd eerst behoorlijk goed, omdat ik mezelf ken en in staat ben om...tsja, zal geen details wegschrijven hier.
Apparaat dus uit elkaar gehaald, gekeken of het filter los kon, maar nee, muurvast.
Ok, zal dan wel zo horen dacht ik. Boekje er nog eens bij, plaatjes bekeken, nogmaals aan het filter getrokken en gedaan. Geen beweging in te krijgen.

MIjn fijnstoffilter heeft dan ook al een nat pak gehaald.
Vorig weekend kwamen mijn ouders terug van vakantie, dus meteen mijn vader erbij gehaald. Die kreeg het filter met moeite los. Er zit een soort rubberen rand onderaan dat filter die je een beetje moet wrikken wil je het filter uiteindelijk los krijgen.
Nou goed, moraal van het verhaal, ik heb een domme fout gemaakt, zal het fijnstoffilter schoon moeten maken en goed moeten laten drogen. Voor mensen zoals ik is een duidelijke handleiding cruciaal....
 
Maaike zei:
Ik zal ook maar weer eens even reageren hier ;)
Met het oog op mijn blonde moment van een tijdje terug, lijkt me dat niet echt overbodig haha.

Handleidingen lees ik altijd eerst behoorlijk goed, omdat ik mezelf ken en in staat ben om...tsja, zal geen details wegschrijven hier.
Apparaat dus uit elkaar gehaald, gekeken of het filter los kon, maar nee, muurvast.
Ok, zal dan wel zo horen dacht ik. Boekje er nog eens bij, plaatjes bekeken, nogmaals aan het filter getrokken en gedaan. Geen beweging in te krijgen.

MIjn fijnstoffilter heeft dan ook al een nat pak gehaald.
Vorig weekend kwamen mijn ouders terug van vakantie, dus meteen mijn vader erbij gehaald. Die kreeg het filter met moeite los. Er zit een soort rubberen rand onderaan dat filter die je een beetje moet wrikken wil je het filter uiteindelijk los krijgen.
Nou goed, moraal van het verhaal, ik heb een domme fout gemaakt, zal het fijnstoffilter schoon moeten maken en goed moeten laten drogen. Voor mensen zoals ik is een duidelijke handleiding cruciaal....


Vind de handleiding ook iets tekort schieten met het filter verhaal (plaatje zou makkelijk zijn).
Het is dat ik nu wist dat het grotere gele fijnstoffilter los kon en dat je een beetje moet wrikken
anders zou je snel te bang zijn om het of kapot te trekken of het idd te laten zitten en zo gebruiken.


Ga hem straks maar eens ff testen om te kijken hoe het allemaal werkt.
 
miss die rubbers onderaan aan de fijnstof even met vaseline insmeren
durf er op wedden dat de filter makkelijker kan verwijderd en bevestigd worden
 
Is het ook mogelijk om met de Hydro 7000 vlekken uit vloerbedekkig te krijgen?
Werkt het ook om een achterbank van een auto weer haarvrij te krijgen?
Op het filmpje maakt hij wel een redelijk kabaal. Is het vergelijkbaar met een gewone stofzuiger?

Groet,
Harry
 
IHC de extractor kun je (bijna) overal voor gebruiken!
Zou voor het haarvrij maken eerst eens goed met de stofzuiger en borstels aan de gang gaan eventueel zo'n kleding roller zodat het meeste al weg is.
Durf namelijk niet te zeggen of je dit met natzuigen wegkrijgt.
 
Vandaag ook de Hydro mogen ontvangen. Besteld via dezelfde winkel als de meesten hier (volgens mij).

Let op: op de site staat dat het INCLUSIEF "hepa filter" en "penseel zuigmond speciaal voor radiotoren en verwarmingen" is.
In de praktijk was dat bij mij dus niet zo. Er staat zelfs op de doos, OHNE Hepa filter.

Ik heb een e-mail gestuurd en ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Als dat er staat, dan moet ze het leveren ook.

Verder voelt hij, ondanks dat het duidelijk een budget apparaat is, redelijk solide aan. Ik ben er blij mee!
Wat ik jammer vindt is dat het bij de kleine "natzuigmond" (no pun intended), geen borstels gemonteerd zijn. Lijkt mij dat dat toch beter zou werken.

Even wachten tot morgen om het resultaat van de de helft van mijn bank te bekijken (nu aan het drogen). Er kwam in ieder geval genoeg drap vanaf :)
 
J3oen, hoe is het afgelopen?

Tevreden van de hydro 7000?
Heeft er iemand ervaring hoe hij het doet als gewone stofzuiger?
 
Ze hebben mij gecompenseerd door alsnog het filter te sturen. Duurde even, veel mail heen en weer maar uiteindelijk afgehandeld.

Ik ben zeer tevreden over de prijskwalitieit verhouding. Normaal stofzuigen is ook prima, maar ik zou hem niet voor thuis gebruiken. Te groot, teveel lawaai.
 
Ik twijfel(de) tussen de hydro 7000 en de numatic george. Ik denk dat ik toch voor de hydro7000 ga, scheelt toch 200€ :)
Kan je mij via pm laten weten waar je deze besteld hebt? Mogelijkheid tot verzending in België?
 
Bedankt voor de PM,
los van het "te groot" en "teveel lawaai", is hij doenbaar om het huis te stofzuigen qua zuigkracht?
We hebben nu een alleszuiger die wat ruimte inneemt maar we hebben er geen problemen mee :)
 
Kun je trouwens vlakke vloeren/laminaat ook ermee doen, afgezien van de paar negatieve dingen die binnenshuis niet zo erg zijn..?
In mijn woonkamer/keuken/gang heb ik vloeistofdichte laminaat bijvoorbeeld.
(stofzuigen doe ik wel met mijn eigen stofzuiger en af en toe van die swiffer doekjes helpen prima...lijkt wel RTL4 hier hehe)

Het ding zuigt toch gewoon echt al het vocht achter zich weg begrijp ik en er spuit ook niks onder vandaan een andere richting op als je hem gewoon gebruikt zoals hij bedoeld is??
 
Ik denk dat hij meer dan voldoende (sterk) is voor thuis stofzuigen. Ik denk misschien zelfs TE sterk. Ik vind het altijd fijn om de sterkte (thuis) in te kunnen stellen, dat kan bij de hydro niet.

Vlakke vloeren werkt ook prima; ik heb er laatst een garagevloer mee gedaan. Ontvet met degreaser, en vervolgens de drap opgezogen :)
 
Kan iemand me trouwens wat vertellen over deze Hydro 7000 versus de NTSR20?

Ik heb nu de NTSR20, en kan hem overdoen aan mijn buurman, met een kleine bijlage heb ik dan weer een nieuwe Hydro7000.