• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Hyperflex stabilisator PT cruiser

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Nou niet echt een poets project maar ik dacht, goh toch wel een leuk mini projectje voor carclean....
wellicht hebben andere PT cruiser fanaten er ook iets aan.

Ik ben al 7 jaren in het bezit van een blauwe PT cruiser en na 4 jaar blijkt ook mijn PT-tje er niet onderuit te komen aan het zwakke punt van dit model! de draagarmen.
rubbers versleten en daardoor ook de draagarmen]-0 .

na deze te hebben vervangen blijken ook regelmatig de bevestigings bouten van de stabilisatorstang aan de draagarmen te breken.

ook deze beurtelings vervangen, dan weer linksvoor dan weer rechtsvoor. doordat de rubbers van de draagarmen slechter worden, wordt de uitslag van de draagarm groter en daarmee ook de kracht op de stabilisator stang.

begin vorig jaar de rubbers van de draagarmen wederom vervangen en in het jaar daarop heb ik tot 4 maal toe nieuwe bevestigingsbouten in de stabilisatorstang moeten schroeven}:)w

je begrijpt dat je dat heel snel beu bent!!!

van de week de stoute schoenen aangetrokken en een set hyperflex rubbers besteld

DSCF2848.jpg


de stabilistorstang onder de auto uitgeschroefd

DSCF2844.jpg


met hieronder een bevestigingsbout met rubbers (origineel chrysler) die op de gebruikelijke plaats is afgebroken

DSCF2846.jpg


ook de rubbers waarmee de stabilisatorstang onder de auto bevestigd zit, hebben hun beste tijd gehad

DSCF2847.jpg


zoals gezegd de stang eens flink onder handen genomen met de staalborstel om alle loszittende stukjes lak en roest te verwijderen.
daarna de stang tot 2 keer toe met hammerite bewerkt

DSCF2849.jpg


nu een poosje laten drogen!!!! het hamerslag grijs zal straks leuk afsteken bij de rood/roze hyperflex rubbers...

wordt vervolgd.
 
Leuk project! Veel succes verder! Bij onze A3 zijn deze rubbers ook al vervangen, wagen heeft maar 45,500km gelopen. En bij de A2 zijn ze al 4x vervangen! Die staat nu op 269.000km. Slechte kwaliteit van VAG. Ik werd echt horensdol van dat geklapper, heb er gewoon een tic van over gehouden! :eek:
 
Ook stiekem zitten gluren naar PU bussen omdat mijn wagentjes ook een nieuw setje kunnen gebruiken.
Heb powerflexjes gezien voor de 944, iets stugger maar maakt daarvoor niet uit.
Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met aftermarket PU bussen, met name ook voor straatgebruik.
 
Heb bij mijn ex-GTV (V6 tb) zowel voor als achter een volledige set PU bussen laten plaatsen.
Dit was al een enorme verbetering, kort daarna zijn er Bilstein B6 dempers en Eibach veren onder gekomen en toen was de wegligging helemaal supper :grinning:
 
En waar koop je al dat moois?


Ik zit er ook aan te denken, maar je leest wel eens dat sommige bussen supersnel slijten.
 
ik kan alleen voor mijn eigen chrysler spreken maar ik heb ze uit engeland via PT company. hoop dat dit niet in strijd is met de forumregels:schaam


ik kan alleen maar zeggen dat de originele ook niet lang meegaan. en ik hoor van deze heel goede resultaten....

het is het proberen waard!!

voor 1 bout met rubbers betaal ik bij de chrysler 25 euro...
nu ben ik 33 kwijt voor beide kanten plus de rubbers van de stabilisator stang.
 
jaja ook van PTmania...
de wereld is klein:-b

de achterkant van de auto komt bij ook...af en toe hoor ik het al bonken achterin...
dus de rubbers achter zijn bij mij ook weg.

de achterkant duurt iets langer en ik kan nu de auto zo lang nog niet missen...
 
zo hehe,
een weekje later maar de stabilisatorstang is weer gemonteerd
DSCF2853.jpg


compleet met de energy suspension rubbers.

hij voelt lekker stevig aan, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik een week zonder stabilisatie gereden heb.


nu de achtekant nog! ben jij al klaar olle
 
Nou niet echt een poets project maar ik dacht, goh toch wel een leuk mini projectje voor carclean....
wellicht hebben andere PT cruiser fanaten er ook iets aan.

Ik ben al 7 jaren in het bezit van een blauwe PT cruiser en na 4 jaar blijkt ook mijn PT-tje er niet onderuit te komen aan het zwakke punt van dit model! de draagarmen.
rubbers versleten en daardoor ook de draagarmen]-0 .

na deze te hebben vervangen blijken ook regelmatig de bevestigings bouten van de stabilisatorstang aan de draagarmen te breken.

ook deze beurtelings vervangen, dan weer linksvoor dan weer rechtsvoor. doordat de rubbers van de draagarmen slechter worden, wordt de uitslag van de draagarm groter en daarmee ook de kracht op de stabilisator stang.

begin vorig jaar de rubbers van de draagarmen wederom vervangen en in het jaar daarop heb ik tot 4 maal toe nieuwe bevestigingsbouten in de stabilisatorstang moeten schroeven}:)w

je begrijpt dat je dat heel snel beu bent!!!

van de week de stoute schoenen aangetrokken en een set hyperflex rubbers besteld

Bekijk bijlage 55716

de stabilistorstang onder de auto uitgeschroefd

Bekijk bijlage 55717

met hieronder een bevestigingsbout met rubbers (origineel chrysler) die op de gebruikelijke plaats is afgebroken

Bekijk bijlage 55718

ook de rubbers waarmee de stabilisatorstang onder de auto bevestigd zit, hebben hun beste tijd gehad

Bekijk bijlage 55719

zoals gezegd de stang eens flink onder handen genomen met de staalborstel om alle loszittende stukjes lak en roest te verwijderen.
daarna de stang tot 2 keer toe met hammerite bewerkt

Bekijk bijlage 55720

nu een poosje laten drogen!!!! het hamerslag grijs zal straks leuk afsteken bij de rood/roze hyperflex rubbers...

wordt vervolgd.
Wij hebben ook problemen met de stabilisatorstang einden en daarom mijn vraag.. bij welke firma of waar zou ik de Hyperflex spullen kunnen bestellen en of kopen..want ik krijg niets gevonden.
 
@peerspecial

Dit is een bericht van 13 jaar oud en Cruiser is al een kleine 9 jaar niet meer op dit forum geweest.
Kleine kans dat die nog gaat reageren.

Als ik Google vindt ik allerlei (Amerikaanse) webshops die het aanbieden. Ik heb onderstaande zoekterm gebruikt :

Energy Suspension Hyper-flex​

 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Altos