Nou niet echt een poets project maar ik dacht, goh toch wel een leuk mini projectje voor carclean....
wellicht hebben andere PT cruiser fanaten er ook iets aan.
Ik ben al 7 jaren in het bezit van een blauwe PT cruiser en na 4 jaar blijkt ook mijn PT-tje er niet onderuit te komen aan het zwakke punt van dit model! de draagarmen.
rubbers versleten en daardoor ook de draagarmen]-0 .
na deze te hebben vervangen blijken ook regelmatig de bevestigings bouten van de stabilisatorstang aan de draagarmen te breken.
ook deze beurtelings vervangen, dan weer linksvoor dan weer rechtsvoor. doordat de rubbers van de draagarmen slechter worden, wordt de uitslag van de draagarm groter en daarmee ook de kracht op de stabilisator stang.
begin vorig jaar de rubbers van de draagarmen wederom vervangen en in het jaar daarop heb ik tot 4 maal toe nieuwe bevestigingsbouten in de stabilisatorstang moeten schroeven}w
je begrijpt dat je dat heel snel beu bent!!!
van de week de stoute schoenen aangetrokken en een set hyperflex rubbers besteld
de stabilistorstang onder de auto uitgeschroefd
met hieronder een bevestigingsbout met rubbers (origineel chrysler) die op de gebruikelijke plaats is afgebroken
ook de rubbers waarmee de stabilisatorstang onder de auto bevestigd zit, hebben hun beste tijd gehad
zoals gezegd de stang eens flink onder handen genomen met de staalborstel om alle loszittende stukjes lak en roest te verwijderen.
daarna de stang tot 2 keer toe met hammerite bewerkt
nu een poosje laten drogen!!!! het hamerslag grijs zal straks leuk afsteken bij de rood/roze hyperflex rubbers...
wordt vervolgd.
wellicht hebben andere PT cruiser fanaten er ook iets aan.
Ik ben al 7 jaren in het bezit van een blauwe PT cruiser en na 4 jaar blijkt ook mijn PT-tje er niet onderuit te komen aan het zwakke punt van dit model! de draagarmen.
rubbers versleten en daardoor ook de draagarmen]-0 .
na deze te hebben vervangen blijken ook regelmatig de bevestigings bouten van de stabilisatorstang aan de draagarmen te breken.
ook deze beurtelings vervangen, dan weer linksvoor dan weer rechtsvoor. doordat de rubbers van de draagarmen slechter worden, wordt de uitslag van de draagarm groter en daarmee ook de kracht op de stabilisator stang.
begin vorig jaar de rubbers van de draagarmen wederom vervangen en in het jaar daarop heb ik tot 4 maal toe nieuwe bevestigingsbouten in de stabilisatorstang moeten schroeven}w
je begrijpt dat je dat heel snel beu bent!!!
van de week de stoute schoenen aangetrokken en een set hyperflex rubbers besteld
de stabilistorstang onder de auto uitgeschroefd
met hieronder een bevestigingsbout met rubbers (origineel chrysler) die op de gebruikelijke plaats is afgebroken
ook de rubbers waarmee de stabilisatorstang onder de auto bevestigd zit, hebben hun beste tijd gehad
zoals gezegd de stang eens flink onder handen genomen met de staalborstel om alle loszittende stukjes lak en roest te verwijderen.
daarna de stang tot 2 keer toe met hammerite bewerkt
nu een poosje laten drogen!!!! het hamerslag grijs zal straks leuk afsteken bij de rood/roze hyperflex rubbers...
wordt vervolgd.