• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

is het boodschappenlijstje zo klaar?

Bij mij:
Wassen en als er nog wat achterblijft (vliegjes bijv) kleien.
Altijd eerst kleien voordat ik ga waxen. Na het kleien, altijd waxen.

Polijsten als het nodig is. Niet standaard na het kleien.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
iedereen super bedankt voor de reactie's, ik heb alles even snel doorgelezen maar ga dit nog eens aandachtig doen en mijn lijstje aanpassen en opnieuw om jullie oordeel vragen.
wellicht moet ik iets minder op de kosten letten, en de noodzakelijke gewoon kopen ongeacht de prijs.
ik las dat ik de cleaner stap eventueel kan overslaan i dit uit kosten besparing of is het echt overbodig
 
ik las dat ik de cleaner stap eventueel kan overslaan is dit uit kosten besparing of is het echt overbodig

Hey Mark,

In de glaze die je wilt, zitten al cleaners. Uiteraard zijn deze niet zo sterk als een pure cleaner, maar het kan genoeg voor je doen. Dus ja, het is om kosten te besparen en het is enigszins overbodig.

Wil je het goed doen, dan zou je de pure cleaner (Pro Polish) erbij kunnen nemen. Niet alleen omdat deze pure cleaner waarschijnlijk wat meer reinigt, maar ook omdat dit spul veelzijdig is. Dan is het een paar euro extra wel waard.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi
Afhankelijk van de grootte en viezigheid van de auto vebruik ik ongeveer 500-700 ml glijmiddel. Als je het 1:1 verdund met demiwater, is dus tussen de 250 en 350 ml Spray and Wipe
 
Gedemineraliseerd water. Puur water dus, zonder de dingen die er normaal in opgelost zijn. Ik koop het in pakken van 5 Liter bij de Praxis.
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi
Ik zou detailspray's, glijmiddel, ruitenreiniger enzo toch wel met demiwater aanlengen. Het kost echt niet zo veel, en het scheelt een hoop. Als ik Spray en Wipe gebruik bij het drogen wil ik niet dat er toch nog kalkvlekken ontstaan. Als je demiwater gebruikt dan droogt het vlekvrij op.
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi
Ik weet ook niet precies hoe het werkt. De werking van vrijwel alle producten (shampoo, foam, detailspray, ruitenreiniger), wordt volgens mij verminderd naarmate het water harder is en dan moet je dus meer product gebruiken. Ik heb hier behoorlijk hard water, dus als ik detailspray (bijvoorbeeld) verdun met kraanwater, moet eerst het eerst de kalk e.d. in het kraanwater 'overwinnen' en daarna ook nog de kalk in het water waarmee ik heb gewassen (als ik het gebruik na het wassen). Ik gebruik dus gewoon demiwater voor vrijwel alles wat ik verdun.
 
Op die manier snap ik de redenatie @Jansen. Je stelt eigenlijk dat je in combinatie met demi-water minder middel nodig hebt om het gewenste effect te bereiken. Ik heb daar op het gebied van shampoo niet zo lang geleden een topic over gestart ;):

https://forum.Carclean.com/threads/waterhardheid-en-mengverhouding-shampoo.17318/
 
  • Leuk
Reactions: Mark Taxi en Jansen
Nou, heb jullie tip en opmerkingen aandachtig gelezen en verwerkt in mijn lijstje.
Bij de cleaner staat nog een vraagteken, misschien een domme vraag maar halt een cleaner ALTIJD een laagje van de lak af?
Als dat niet het geval is welke cleaner adviseren jullie dan?
Wat betreft de banden welke product adviseren jullie daar voor ?


Wassen:

2x Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
1x Grit Guard - Grit Guard - Zwart
1x Gyeon - Q²M Smoothie Wash Mitt (Boven auto)
1x Monello - Thick Mitt (onder auto)
1x Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
1x Gyeon - Q²M Silk Dryer XL - 70x90cm


Kleien:

1x Monello - Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS
1x Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml (ivm spuitfles)
1x Poorboys World - Spray and wie - 946ml

Cleane:

?????


1x Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
1x Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White


Glaze:

1x Poorboys World - Black Hole - 473ml
1x Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
2x Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm

Wax:

1x Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1x Monello - Disco Rosso Foam Applicator
1x Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm

Glas:

1x Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml
1x Monello - Disco Duo applicator pads
1x Monello - Peluche Verde Trio - 45x45cm


Velg:

1x Carclean.com - EZ Detail GO
1x Voodoo Ride - Wheel Cleaner - 710ml

Banden:

???

Interieur:

las ik op het forum dat de Poorboy spray en wipe prima is, ik neem aan dat dat gewoon met een MF doek kan?
 
@Mark Taxi ,
1x Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml Deze cleaner staat al in je lijstje? Nou heb ik die Megs nooit geprobeerd maar kan je wel vertellen dat PB Proffesional polish een goede cleaner is welke erg fijn/moeiteloos verwerkt. Dit is een cleaner welke geen korrel bevat dus er is geen/nihil lakafname.
Voor je banden kan ik Gyeon Tire aanbevelen.
 
Ziet er goed uit. Mooi lijstje zo. Ik begrijp dat je handmatig aan de slag gaat.

Lijkt wel wat op mijn eerste bestelling, zie: https://forum.Carclean.com/threads/winkelwagen-van-een-absolute-beginner-met-xc60.16964/
Of mijn collectie:https://forum.Carclean.com/threads/collectie-marcel1973.17303/

Mijn Tips:
  • Laat de spray en wipe 946 ml eerst zitten. Je gaat vast niet elke dag kleien ;) en je besteld vast nog wel een keer. Voor kleien kun je 1:1 verdunnen. Kun je mooi een apc voor bespaarde geld halen.
  • Wat @Ric325i zegt kan ik be-amen, de PB Prof Polish is een topper, zonder korrel. Gewoon doen.
  • Handig: een padje erbij nemen (oa. voor de prof polish is 1 pad wat karig)
  • Pad voor glas heb je niet nodig, mf doek volstaat.
  • Waarmee maak je de velgen schoon? Overweeg busje non-ferro van Monello mee te bestellen
  • Banden, een borstel is handiger schoonmaken (met bijv. Dreft/APC). Ik adviseer Gyeo Tyre als dressing.
  • Kunt spray and wipe voor interieur pakken, maar ik adviseer je een APC te nemen. Kun je ook voor meer zaken (zoals bumpers/spiegels/rims/trims) gebruiken. Omdat de PB niet op voorraad was, heb ik Autofinesse en die voldoet voor mij prima.
  • Kunststof buitenzijde doe je niet?
  • Voeg nog paar pads en doeken toe. Altijd handig en beter mee verlegen, dan om verlegen (als je bezig bent)

Kunt voor productvergelikkingen ook nog in dit stappenplan kijken https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/ of in mijn eigen draadje om boodschappenwagen te vullen (zie hierboven).
 
Laatst bewerkt: