• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kompressor pads, 7inch DAP

Niek_Gti

Detailing addict
23 jul 2010
69
52
Mede detailers,

Ik ga ook maar aan de DAP. Nu lees ik veel goede berichten over kompressor pads, aangezien ik nu nog helemaal niks heb, dan wilde ik het eens proberen. Maar ik vond ook kompressor pads 7inch, passen deze wel op een Dap500?

Als ik de specs leest op CC shop kwam ik in de verwarring:

- Geschikt voor 5.5", 6" en 6.5" pads

En verderop staat:

Technsche gegevens
Polijstpad-Ø max. mm 190 (7,5inch)


Dus 7inch kompressor pads, gaan ze passen, en werkt het goed? Of kan ik als beginnen beter helemaal niet aan kompressors doen, maar "gewone" css pads?
 
Neem voor de DAP de 6" Kompressors, deze passen op de standaard plate. Voor de 7" heb je de 150mm plate nodig.
 
Haha luiwammes Dennis121 wilde het even niet checken en vroeg het aan mij :ja
Ikzelf kwam ook de 7 inch tegen, maar vind de 6 inch ook goed werken. Je kan met 6 inch pad nog net langs de ruimte tussen het glas en de handgreep bij veel auto's. Een 7 inch zal dan net te groot zijn. De 4 inch pads zijn ook lekker om mee te werken. Deze zijn er alleen in CCS uitvoering, maar een kleine pad is erg gecontroleerd te gebruiken.
 
Oke duidelijk,

Zoals Binnetie vast wel weet komt er een een dezer dagen een bestelling uit een shop in de UK, die hebben in hun shop alleen 7 inch kompressors. Anders is er keuze voor 6.5 inch CSS Of 5.5 inch Hex logic pads.

Dan het beste voor de 6.5 css gaan?
 
+1
6inch werken prettig!
kompressors werken prettig!
Hex-logic, daar is van bekent dat de kwaliteit wat minder is.
 
Dat was inderdaad de volgende optie :p Geen idee of die kompressor pads echt lekker werken, maar zo te lezen her en der op het forum is zon beetje iedereen er tevreden over. Ik heb alleen 1 keer met css pads gewerkt met Dennis121 zijn dapje, dus echt vergelijkking heb ik niet :-b

101526 Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel
101522 Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart
101525 Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje
101524 Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit

Deze heb ik er nu in staan. Hebben thuis een auto met vag lak, en mijn auto heeft zelf vrij harde lak.. Vandaar de gele erbij dacht ik..
 
je zou ook kunnen overwegen ipv de Gele een Woolpad te pakken.
die hebben iets meer correctie (Afhankelijk van polijstmiddel) maar creëren minder warmte=minder kans op lakschade
 
Ik moet het denk ik nog ff in het aanwinsten topic zetten.. Maar heb nogal een huis gekocht :-" Ik kon een dap + pads +polijst en andere meuk nog net goed praten bij mezelf :-b

Moet ook wat hebben om naar uit te kijken, sinterklaas komt er weer aan haha. Een pad is een leuk cadeau:)^
 
Hey kerel!

Je krijgt van mij sowieso nog die oranje en witte pad! dus je kan ff vooruit ;)
Maar kompressor pad mag je bij mij wel ff testen maar is echt stukken fijner (vind ik dan!)

Hopen dat je lief bent geweest en dan mag je vast bij die ouwe man op schoot zitten en je lijstje doorgeven :D
 
Dennis121 zei:
Hey kerel!

Je krijgt van mij sowieso nog die oranje en witte pad! dus je kan ff vooruit ;)
Maar kompressor pad mag je bij mij wel ff testen maar is echt stukken fijner (vind ik dan!)

Hopen dat je lief bent geweest en dan mag je vast bij die ouwe man op schoot zitten en je lijstje doorgeven :D

Ach ik ga gewoon voor kompressor pads, kan niet meer wachten ben de ongeduld zelf:-b Ben elk jaar lief, echt niet normaal. Maar voor een paar pad ga ik niet bij een vieze oude man op schoot hoor:D

Is ff kijken welke ik bij de eerste paar pads doe. Maar heb van Dennis al oranje en wit (wel ccs) Dan kan ik beter een Wool en zwart en groen kopen. En dan later weer nieuwe kompressors of iets dergelijks. Het moet in stapjes :-"

Maar jullie zijn allen welkom om het "help Niek aan een nieuwe inrichting" fonds te sponseren. Of het "help Niek aan een detail collectie" fonds. o:)