• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn bevindingen van Spray and Wipe, de voors en tegens.

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Vandaag voor het eerst de Spray and Wipe gebruikt van PB bij een full detail. Als eerste 1:1 verdund om te gebruiken bij het kleien. Werkt zeer goed, voelt glad aan, ruikt lekker en is goedkoper dan de Quick Detailer van Meguiars die ik voorheen gebruikte, een blijver dus.

Ook voor het eerst gebruikt, puur dan voor de ruiten. Dit viel echter ferm tegen, ik moest flink uitpoesten met de Merkin Mint om geen waas en strepen te hebben, de NXT werkt hier voor mij een stuk beter. Geen blijver dus voor de ramen, voorlopig hou ik het bij de NXT en als deze op is test ik de GCC van Meguiars want de NXT is niet fijn op mijn voorruit als het regent, vooral de eerste km's.

Als laatste heb ik de Spray and Wipe ook gebruikt voor de binnenkant van de deuren, dorpels enz, washless had ik hier ook een goed resultaat, alsook op het kunstof binnenin. Hier dus ook een blijver.

Heb de Spray and Wipe dus nog maar gebruikt voor drie verschillende dingen, een 2 op 3 dus :)

Binnenkort eens testen waar ik het nog allemaal kan op gebruiken.
 
S&W werkt prima op ramen, zolang je het maar niet in de zon gebruikt en op warme oppervlakken! Heerlijk product he?! Gebruik het ook voor 100 en 1 applicaties!
 
Voor de ramen kan je het ook prima 1:1 gebruiken ipv 100%.

Overigens zou je ook last touch van Mequiars eens kunnen proberen. Dit is de tegenhanger van Mequiars uit de pro lijn.
 
Paulus de Boskabouter zei:
S&W werkt prima op ramen, zolang je het maar niet in de zon gebruikt en op warme oppervlakken! Heerlijk product he?! Gebruik het ook voor 100 en 1 applicaties!
Ik heb het al in diverse topics gezegd en nu weer... dit spul werkt bij mij niet goed op de ruiten. Zowel puur als 1:1 verdund niet ongeacht de omstandigheden.

Sprayen op een padje of direct op de ruimt maakt niets uit, blijft vettige vlekken en vegen geven. Glass Cleaner van Meguiars reinigt de ruiten wel altijd streeploos hierzo.
 
Vandaag de S&W 1:1 gebruikt op de ramen in huis en zonder strepen en waas. Deze week probeer ik het zo verdund even op de autoruiten want puur lukt het mij niet zonder strepen en waas. Ben benieuwd.
 
Heb vanmorgen de ramen van de A1 schoongemaakt met S&W omdat er van de airco zo'n grijze waas op de ramen was gekomen. Op de heen weg naar Zuidlaren vol tegen de zon in geen streepje of waas te zien!
 
Mja ik heb wat problemen bij het uitpoetsen als ik hem puur gebruik, ik probeer deze week eens 1:1, ik veronderstel dat dit op de autoruiten ook nog wel effect zal hebben. Zou graag ook eens die GCC proberen, enkel spijtig dat deze niet in kleine versie bestaat, om zo onmiddellijk een gallon te moeten kopen en er dan niet tevreden over zijn...:no
 
Stofke.....effe met meerdere mensen kopen is voor mijn ramen een must,gebruik deze ook thuis voor het glaswerk dus.Daarin tegen heb ik heel veel glasscleaners getest en kom dus weer terug bij de Meguiars Glass cleaner concentate
 
zuidwest10 zei:
Stofke.....effe met meerdere mensen kopen is voor mijn ramen een must,gebruik deze ook thuis voor het glaswerk dus.Daarin tegen heb ik heel veel glasscleaners getest en kom dus weer terug bij de Meguiar's Glass cleaner concentate

+1 : bij mij één der weinige produkten van Megs die ik nog niet heb vervangen door alternatieven; deze werkt echt fantastisch!
 
@Stofke: Even wat anders, wel eerst op applicator gedaan en daar je raam mee insmeren en niet hele spuitnevel op je raam en dan boenen.
Geen idee of dit zo gebeurd is, zo ja probeer dat eens, zo nee .... mag een ander er mee vandoor
 
Gisteren alle ruiten van het hele huis nog met PB Spray&Wipe gedaan. Geen strepen o.i.d. wel met een goede MF uitpoetsen.
 
mk-us zei:
@Stofke: Even wat anders, wel eerst op applicator gedaan en daar je raam mee insmeren en niet hele spuitnevel op je raam en dan boenen.
Geen idee of dit zo gebeurd is, zo ja probeer dat eens, zo nee .... mag een ander er mee vandoor

doe het altijd op een MF applicator pad en afnemen met de Merkin Mint
 
Grappig, het lijkt wel alsof er twee soorten ruiten zijn:
-Ruiten waarbij Megs NXT Glass Cleaner heel goed werkt en PB's Spray & Wipe niet
-Ruiten waarbij Spray & wipe heel goed werkt en NXT Glass Cleaner niet (mijn ruiten behoren en behoorden tot deze categorie)

De Glass Cleaner Concentrate heb ik zelf geen ervaring mee. Misschien is die voor beide typen ruiten geschikt ;)
 
johnwoo zei:
Gisteren alle ruiten van het hele huis nog met PB Spray&Wipe gedaan. Geen strepen o.i.d. wel met een goede MF uitpoetsen.

De truuk is dat je met Spray & Wipe maar heel weinig nodig hebt. Problemen ontstaan voornamelijk door het teveel opspuiten van het product. 2 spraytjes voor een voorruit is bijvoorbeeld al voldoende.
 
tja, ik moet zeggen dat ik geen problemen heb gehad met spray and wipe.
Ik heb er gisteren in de volle zon de ramen mee gedaan van de auto.
Inderdaad wel heel weinig van gesprayt en dan goed uitwrijven.
 
Gebruik S&W ook regelmatig voor de ruiten , maar nog nooit probs mee gehad.

Maak ook steeds vaker gebruik van de Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner Spray. En ook hier geen slechte ervaringen mee.