• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn bevindingen van Spray and Wipe, de voors en tegens.

Als detailer onverdund ( 1:1 als kleiglijmiddel )
doe eens niet meteen een 'scheepslading' spuiten direct op het oppervlak maar op een microfibertje ( net zoals bij glas doet ) en dan opbrengen en afnemen, wellicht werkt dit werl prettig
 
Spray&Wipe: mijn 100 en 1 dingen hulpje :heart_eyes:

Best goedkoop, ruikt lekker (inderdaad appeltjes/zuurtjes of zoiets), streeploos op alle oppervlakken, weinig van nodig (dus ook niet veel gebruiken!), veelzijdig (je kan er van alles mee doen).

Gebruik het alleen niet als ontvetter voor zwaar vervuilde oppervlakken (vet b.v.) of op bekleding/leer.
 
spray & wipe is opzich wel fijn product!
Gebruik het voornamelijk voor kleien..
en ligt altijd in de auto voor vogelstront :p

maar buiten dat om vind ik het geen fijn product!
Vlekt op zowel lak als op ramen...

dus voor de ramen gewoon meguairs glass cleaner concentrate gebruiken!
 
Voor de ramen gebruik ik het nu 1:1 en werk perfect. De kunst is om er niet veel van te gebruiken en goed na te wrijven met de Mint Merkin. Ik gebruik het ook voor de sponningen even mooi te maken. De ramen hebben tijdens het regenen een heel schitterende sheeting en beading van de 1:1.
 
mk-us zei:
Als detailer onverdund ( 1:1 als kleiglijmiddel )
doe eens niet meteen een 'scheepslading' spuiten direct op het oppervlak maar op een microfibertje ( net zoals bij glas doet ) en dan opbrengen en afnemen, wellicht werkt dit werl prettig

even gebruik gemaakt van de Even Coat Applicator zoals ik ook de ramen doe, opspuiten, inwrijven en uitwrijven met MF, werkt perfect zo. Geld dit voor alle detailersprays ?
 
Stofke zei:
Vandaag de S&W 1:1 eens gebruikt als detailer op mijn motorkap, opgespoten en uitgewreven met een MF, als ik korte cirkels maak is het geen probleem maar als ik het wijd openwrijf had ik telkens strepen nadien, zo'n matte strepen die ik nadien met korte cirkels en S&W terug uitkreeg. Toch geen aanrader voor detailerspray dit voor mij. Persoonlijk gebruik ik nooit detailerspray na het wassen maar wou het toch eens proberen. Of had ik beter de S&W onverdund gebruikt ?

Ik weet niet wat je doet hoor, want er zitten helemaal geen toevoegingen in en het product kan zelf niet vlekken of strepen trekken. Eerder had je ook het probleem in je interieur, dat is met S&W ook eigenlijk niet mogelijk.

Of je het verdunt of niet moet niet uitmaken, ik denk dat je het product verkeerd gebruikt en veel te veel gebruikt. Je hebt voor je motorkap 1 neveltje op je doek nodig, nou vooruit misshien 2 nevels, maar meer ook niet.

Dennis121 zei:
maar buiten dat om vind ik het geen fijn product!
Vlekt op zowel lak als op ramen...


Ik denk dat ook jij het verkeerd gebruikt (teveel dus). Want het spul kan technisch (letterlijk) niet vlekken.
 
Ik spuitte het inderdaad direct op het oppervlak Tim, denk dat daar mijn fout zat, even vernevelen op een applicator pad en afnemen met MF werkt idd stukken beter !
 
En als je bijvoorbeeld een vogel bolus wil weghalen spuit je neem ik aan wel op de kak zelf en niet het doekje of is dit ook verkeerd?
 
Wouter B zei:
En als je bijvoorbeeld een vogel bolus wil weghalen spuit je neem ik aan wel op de kak zelf en niet het doekje of is dit ook verkeerd?

Rechtstreeks op de shit, ff laten weken en voorzichtig wegvegen.
Desnoods nog een 2e sproei voor de laatste stukjes.

Wat betreft die strepen en vlekken...........echt waar, nooit geen last van.
Ook op de tv 1:1, sproei rechtstreeks een waas op het scherm, scherm afnemen met mf doek, mf omdraaien en droogvegen.
Echt brandschoon.
 
kun je de S@W nog verder verdunnen om te gebruiken bij het kleien, ik gebruik hem nu 1:1 maar deze gaat er de laatste weken goed aan door :-b
 
Ik zou de 1:1 verhouding aanhouden en niet meer verdunnen. Zo meteen ben je nog met water aan het kleien;)