• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn bevindingen van Spray and Wipe, de voors en tegens.

Al iemand S&W gebruikt voor het dashboard en zo ja verdund of puur ? Zou het vandaag anders eens proberen !
 
Spray & Wipe is zeer multifunctioneel! Je kan het gebruiken als een detailerspray, glasreiniger, waterless wash of als glijmiddel voor klei. Het bevat geen wax of kunstmatige glans en kan probleemloos in de zon gebruikt worden, zonder dat het vlekken of strepen achterlaat!

Spray & Wipe is dus ook een waterless wash; de makkelijkste manier om een voertuig krasvrij schoon te krijgen, zonder tuinslang, zeep of rotzooi!

Spray & Wipe haalt probleemloos stof, vuil, watervlekken, zeemstrepen, ‘traffic film, verse teer, boomsappen en vogelpoep weg.

Kan probleemloos gebruikt worden op alle lakken, inclusief metallic en blanke lakken. Maar ook op glas, chrome, velgen, gepolijst aluminium en alle andere, niet porzeuze, oppervlakken. Zowel binnen als buiten.

:roll

Dus ...
 
jaja er staat zo veel op verpakkingen maar als het echt ook helpt das wat anders hé. Wou gewoon even weten of iemand het al gebruikt heeft daarvoor :roll
 
Ik gebruik het regelmatig voor alles aan de binnenkant. Het werkt bijvoorbeeld heel veel beter dan Quik Interior Detailer van Meguiar's (reinigt meer, streept / vlekt niet etc.)
 
Zoals Tim al aangaf, Spray and Wipe is prima geschikt voor het interieur. Ik gebruik het onverdund maar spray wat op een MFdoek, nawrijven met droge MFdoek is eigenlijk nog niet eens nodig.
Voor de lederen zetels gebuik ik dit product niet. Die behandel ik om de 2 maanden met Smartleather maar heb onlangs de nieuwe Carpro Perl (1/5) gebruikt om het hele interieur, ook leder mee op te frissen. Werkt zeer goed en deze ga ik in de toekomst blijven gebruiken.
 
Altijd Last Touch gebruikt.......ook voor kleien (verdund) Sinds ik SenW heb, gebruik ik de LT niet meer alleen voor boosten na het wassen.....
SenW is bovendien heerlijk glad om te kleien (ook verdund) en heeft ipv. cocos (LT) een bananengeur.
 
S&W 1:1 gisteren gebruikt voor binnenkant deuren en dashboard. Vandaag allemaal wazige/witte vlekken erop. Geen goed idee dus :confused:
 
Ik gebruik S&W 1 op 5(met demin)of 1 op 2 voor dashboard en deurpanelen en dit werkt prima.
Een perfecte vervanger voor de quickinterior detailer van Meg's:cool:
Maar zoals hier al besproken...overdaad schaadt.
Met de ramen heb ik nog geen ervaring maar dat ga ik zeker ook eens uittesten.
 
Toch terug strepen ontdekt, stukken die precies niet uitgepoetst zijn op de ramen binnen. Eens iets meer verdunnen volgende keer.
 
Ik was wel aardig tevreden over de NXT glass cleaner bij koelere temperaturen. Maar laatst in de zon kreeg ik het niet streepvrij.
Het doet soms zelfs plakkerig aan. Dus nabehandeld met S&W. Je merkt direct dat het superglad wordt. S&W kost ook de nodige moeite maar voldeed uiteindelijk wel stukken beter.
 
Ik heb gisteren even een testje gedaan tussen PB Spray en Wipe en Meg's NXT.
In mijn geval vind ik de PB SW fijner werken op het schoonmaken van ramen dan de NXT (waar ik tot op heden zeer tevreden over ben).

PB SW had ik helemaal niet gebruikt voor ramen, maar werkt m.i. super! :)
Wel lekker weinig gebruiken.

Grtz Sander
 
Vandaag de S&W 1:1 eens gebruikt als detailer op mijn motorkap, opgespoten en uitgewreven met een MF, als ik korte cirkels maak is het geen probleem maar als ik het wijd openwrijf had ik telkens strepen nadien, zo'n matte strepen die ik nadien met korte cirkels en S&W terug uitkreeg. Toch geen aanrader voor detailerspray dit voor mij. Persoonlijk gebruik ik nooit detailerspray na het wassen maar wou het toch eens proberen. Of had ik beter de S&W onverdund gebruikt ?