• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

nomad mini washer

Bas1957

Detailing rookie
4 jun 2008
8
0
Hallo allemaal

Ik woon sinds 2 jaar in een appartement, en heb hier helaas niet de beschikking tot een buitenkraan. nu ga ik als ik mijn auto moet wassen naar zo een wasbox waar ik met een hogedruk reiniger en een borstel mijn auto moet wassen. ik ben hier niet echt blij
mee, was liever de auto met het 2 emmer systeem en een tuinslang.
Nu zag ik op internet een Nomad mini washer ( http://www.nomad2go.eu/nomad-12V-Groen/overzicht.html ) nu vroeg ik mij af of er forum leden zijn die hier ook al eens van gehoord hebben, of er ervaring mee hebben en wat ze van deze water voorziening vinden. Of zijn er forumleden die een andere oplossing voor mijn probleem weten.


mvgr Bas
 
Beter zijn twee emmers met gritguard en een tuinslang. Als je geen andere mogelijkheid hebt moet je soms wat. Als ik de beschrijving lees dan staat er 14 ltr. inhoud, denk dat 14 ltr. te weinig is om je auto twee keer goed af te spoelen. Opzich wel een mooie uitkomst, maar dan moet je wel een paar keer vullen denk ik.
 
Is leuk voor fietsen,motorcrossers e.d . Een auto ga je er niet echt mee schoon krijgen. Wel leuk om af te spoelen na de 2 emmer methode.
 
Ziet er ook goed uit, en lees net dat de easy water tank er ook in 35 liter is. Kan alleen nergens vinden wat de prijs is

Bas
 
Zo ja dat is schrikken €600 maar 80 liter lijkt mij ook erg veel voor het wassen van je auto, denk dat die van 35 liter genoeg is. ben dus nieuwschierig wat die kost.
De Nomad mini washer is ook €275 dus ook niet echt goedkoop.
Kan alleen nergens de prijs vinden.

groetjes Bas
 
Ook wij wonen in een appartement (al 7 jaar) en ook wij hebben op de parkeerplaats geen water tot onze beschikking.
Toch hoeven wij niet gebuik te maken van een borstel in de wasbox...

Koop 2 gritguard emmers (incl. gritguard) en bijbehorend gamma seal's
Deze vul je thuis af (bijv. met de doucheslang) met lekker warm water. Dit blijft in de emmer zeker 1,5 uur warm.
Rijd naar de wasbox, spuit de auto af met gewoon water, was de auto met je meegebrachte warm water, je favoriete shampoo en je eigen washmitt.
Daarna de auto afspoelen met normaal water (spoelen - GEEN vlekvrij of osmose water).
Spray & wipe opspuiten, delirium drying towel erover heen en klaar.

Stukken goedkoper dan die 260 euro.
 
@juffer1 : jouw tips zijn idd super , maar waarom NIET afspoelen met dat speciale water ? Ik dacht dat dit water nagenoeg geen vlekken achterliet ?

@Bas : Neem ook een paar kannetjes mee (10 liter bvb die je soms gratis kan krijgen viavia ?? ) en een ......GIETER :ja

Een gieter spoelt namelijk heel goed af als je tenminste NIET de sproeikop gebruikt :-"

Je kan om tijd uit te sparen in het "bezet houden" van de wasbox je velgen thuis al misschien poetsen ? (ook met een gieter om af te spoelen en in de wasbox zou ik er wel met het spoelwater IN gaan )
 
ik weet niet of je dat water wel eens gebruikt hebt, maar ik heb na afloop juist mega vlekken en rare wazen.
Als ik "normaal" water pak dan heb ik daar geen last van
 
Hangt waarschijnlijk af van hoe ze het water filteren en wat ze er aan toevoegen dan :weetniet

Ik dacht me te herinneren dat er bij de wasbox in mijn buurt speciaal bijstond dat dit water GEEN vlekken achterliet....
 
Bedankt allemaal voor de tips, ga de nomad maar niet aanschaffen. Inderdaad is wel erg veel geld en was er ook al bang voor dat 14 liter niet genoeg is om je auto te wassen ook al is he geen grote auto die ik moet wassen.
Alleen wat bedoel je met een gamma seal juffer1

Groet

Bas
 
mooi bedankt voor je antwoord IbizaSigno, moet toch nog wat gaan bestellen bij carclean dus kan ik deze er ook gelijk bij doen.
Even nog een vraagje pas deze seal ook op de emmers van Meguiars, want deze heb ik al inclusief gridgard.

Gr. Bas
 
Volgens mij (maar houdt mij even ten goede) past deze inderdaad ook op de Mequairs emmers.
Heeft Meq's trouwens zelf ook niet van die deksels ?