• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Normale waterkraan en tuinslang

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Een tuinslang gaat normaliter niet over een gewone waterkraan heen. Zijn hier verloopjes voor??

Je zou denken, ja. Maar wat moet zoiets kosten?? Ze bestaan dan vast ook nieuw neem ik aan. Vanuit het fonteintje in ons toilet zou dat voor mij een uitkomst zijn. Anders moet ik weer specifiek een buitenkraan ergens gaan plaatsen.

Tips?
 
ligt er helemaal aan wat voor kraan je hebt.
nicknameless heeft hier toen een keer een hele mooie post over gemaakt, met bijna alle gangbare kranen..

mijn keukenkraan heeft schroefdraad aan de buitenkant (perlator eraf draaien, en dan zie je draad aan de buitenkant)
hier heb ik gewoon bij de lokale bouwmarkt een verloopje voor gehaald, naar ??mm grof.. en daarop een gardena klikker..

in toilet heb ik er 1 met draad aan de binnenkant, hier heb je dus een andere voor nodig.

post eens een foto van de kraan waar het om gaat, als je de perlator (dopje) eraf heb gedraaid.,

dat ding van marktplaats ziet er echt uit als een beun oplossing, en het laatste wat je wilt is toch lekkage in je huis?
 
Als je een kraan hebt waar geen schroefdraad opzit, maar je wilt wel water aftappen met Gardena koppelingen, dan heb je een zogenaamde waterdief nodig

prd_1228_image.jpg


Type 907 groot, geschikt voor uitloop 15 tot 20 mm
Type 2908 klein, geschikt voor uitloop 14 tot 17 mm

Worden voornamelijk op onderstaand kraantje geplaatst.

70530-1.jpg
 
Er zit wel een perlator op, ik kan 'm ronddraaien met de waterpomp-tang, maar loskomen ho maar. Krijg 'm er ook niet uitgetrokken.... ???
 
Als je een fonteinkraantje hebt met perlator die je er af kunt draaien, dan heb je een dergelijk verloopsokje nodig wat je bij iedere doe het zelf zaak of boerenbond winkel kunt kopen. Een paar euro meen ik.
 
Voor zover ik weet, zijn er geen verloop stukjes voor een M22/M24 binnendraadse en/of buitendraadse kraan, naar een buitendraadse groffe gardenakoppeling.. is maar een idee, kan mis zijn. :weetniet

Ben ze in ieder geval nog niet tegen gekomen.

Let wel, dat zo ongeveer alle kranen een fijne draad hebben, alle koppelingen van gardena hebben al een groffe draad.
Dit gaat ook niet echt passen...
 
Kan draaien tot ik een ons weeg, maar dat kreng gaat er mooi niet af. Uittrekken lukt ook niet. Zit nauwelijks houvast aan. Zal dus iets moeten zoeken met een afsluitring, zoals de link op marktplaats ook had. Of anderen nog tips/ideeen?
 
jeroen, ik had een kraan met buitendraad (weet niet hoe groot)

hier was gewoon een rvs verloop voor grof gardena buitendraad, gewoon bij de lokale beku gehaald
 
nee jeroen, dat was een binnenkraan.
mijn buitenkraan past gewoon een gardena tuutje op zonder tussenstukje..

het betrof zo een kraan (in de keuken) [MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

edit:
voor een kraan zonder perlator of ander schroefdraad, moet je de post van patrick hebben, en dus een waterdief aanschaffen
 
Binnenkranen met een perlator hebben vrijwel altijd een M22 draad. Dus als je de perlator eraf draait, houd je een M22 buitendraad over op de kraan. Hierop draai je een chromen neusstuk. Nu heb je een buitendraad 1/2" (half duims). Een Gardena kraanstuk erop en klaar is kees.

Chromen neusstuk: klikkerdeklik

Kraanstuk: KLIK
 
@boelewapper
jouw houtje-touwtje manier heeft gardena zelfs compleet in het programma.
dus verloop inclusief koppeling
 
Of je neemt een perlator met zeef en met M22 schroefdraad binnen en 1/2" buiten. Kun je permanent laten zitten.

Hier past dus rechtstreeks een Gardena kraanstuk 1/2", model 900 op

1775400.jpg


:-"


@ Harold-A1,

Gardena heeft géén koppelingen met fijn draad wat direct op de kraan (fijn draad) past. Er is altijd een verloop nodig.
Gangbare kraanmaten zijn: Fijn draad, M22, M24, binnen en buitendraads


De Gardena koppelingen zijn er in binnendraads: 1/2", 3/4" , 1"
En in buitendraads: 1/4", 1/2", 3/4"

:-"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bovenstaande combinatie heb ik!!
lekvrij, en werkt super.
ideaal om te hebben, omdat ik weleens bij mensen kom die geen buitenkraan hebben, en op deze manier is er altijd een tuinslang te realiseren!
 
@ nicknameless.

dan heb ik zeker een chinese gardena-kloon ;)

ik maak van de week een foto van de tuit die nu aan de kraan in mijn werkplaats zit.
ik was verbaast toen ik dit ding zag hangen, had 'm nog nooit gezien.