• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

OBDT/Orange Babies = Delirium Orange Drying Towel

Hmmz, ik gebruik eigenlijk alleen de kant met de lange vezels.
Verwacht trouwens ook niet met dit koude weer dat je lak kurkdroog wordt nadat je er met die doek
overheen bent gegaan.
 
@ WimGTI: als je hem afspoelt met de fire hoze nozzle, heb je dan dezelfde dikke straal als bij een tuinslang zonder sproeikop of klatert het water dan meer?
 
Dat de lak direct droog is verwacht ik ook niet. Het zal ook niet aan de doek zelf liggen, dat is mij wel duidelijk.
Had 'm in een emmer water liggen om te weken tegen eventuele afgifte van kleuren tijden wassen. De emmer was bijna leeg toen ik de doek weer eruit pakte.

Zal dan toch aan mijn manier van afspoelen/gebruik van de Delirium hebben gelegen.
Binnenkort weer opnieuw testen dan (als het weer zo mooi droog/warm blijft als vandaag)


Edit:
Had de reactie van Vampire nog niet gezien :klap

Met de Fire Hoze Nozzle kwam ik wel tot een vergelijkbare straal, maar moet toegeven dat deze wel meer klatert dan zonder de Nozzle.
 
Nog even een aanvulling op de duurzaamheid en de werking van de Delerium droogdoek.

Ik heb de Delerium nu een paar maanden in het bezit en denk ik wel een keer of 30 gebruikt. Doek blijft super netjes en blijft ook helemaal goed zijn werk doen.

Bij het uitpluizen van de systainers van mijn broer kwam ik ook een paar van deze droogdoeken tegen. 1 hiervan zat zelfs nog in de verpakking en deze was geheel gelijk aan de delerium verpakking. Alleen de prijs hiervan was iets anders(veel hoger). Mijn broer heeft deze doeken al een paar jaar in het gebruik en ook deze zijn nog als nieuw.

Ik heb zelf meerdere verschillende doeken en geen 1 hiervan werkt zo fijn/goed als de Delerium.

Ook de kleine (delerium) doeken werken helemaal geweldig. Ik hoop dat CC deze snel in het assortiment opneemt aangezien ik ze fijner vind werken dan de fantastic furs.
 
WimGTI zei:
Damn, dan ben ik zeker ongeschikt voor deze doeken :sob:


Om hier even op terug te komen.
Ik was inderdaad ongeschikt :D

Het lag niet aan de doek (had ik al toegegeven) maar aan mijn manier van afspoelen van de auto.
Heb het toen gewoon verkeerd gedaan. Te gehaast waarschijnlijk om nog voor de volgende regenbui de auto droog te hebben.

Vandaag bij het drogen zelfs nog een derde van de doek 'over' omdat de auto al droog was.
Prima droogdoek :)^
 
de megane doe ik er met 1..
tamer heeft ernaast gestaan, en heb het hem laten zien hoe simpel zo een doek werkt.

het vergt enige gewenning, maar zoals ik het doen:

doek op de auto liggen, er overheen strijken, eraf trekken, en 1 naveeg..
en de auto is kurkdroo (of iig dat stukkie waar de doek lag:D )

echt een ideaal ding!
 
Ook grappig, heb iemand die als proff poetser werkt eens laten meekijken toen ik mijn auto waste. Stond me vreemd aan te kijken toen ik met 2 emmers aan kwam zetten.
Vroeg hem hoe hun de auto droogden. Dus gewoon met zo'n siliconen trekkertje en een partij theedoeken.
Kwam ik aan met mijn OBDT. En ja, daar red ik een auto helemaal mee, zei ik.
Uitdrukking op zijn gezicht na mijn demonstratie sprak boekdelen :D
 
@ErikVR.
Kijk, dit zou een stikkie moeten worden voor de nieuwelingen op het forum met vragen over hun auto die zogenaamd door een proffessioneel mens/bedrijf is gewassen en gepoetst. Dit spreekt echt boekdelen.
Er zullen best goeien zijn, maar die kom je volgens mij niet tegen op dit forum, getuige de vragen die deze mensen veelal stellen.
 
Aficior zei:
...Er zullen best goeien zijn, maar die kom je volgens mij niet tegen op dit forum, getuige de vragen die deze mensen veelal stellen.

We hebben het allemaal moeten leren, ik ben zelf net begonnen en nog lang niet klaar met leren.
Gelukkig bevat dit forum veel informatie en kan iedereen vragen stellen.

Degenen die zich negatief onderscheiden zijn zo weer weg.
De anderen zullen bijleren en daarvan verslag doen. Dat is dan mooi voor iedereen.

...verder met lezen ....

Hans
 
Aficior zei:
Er zullen best goeien zijn, maar die kom je volgens mij niet tegen op dit forum, getuige de vragen die deze mensen veelal stellen.

Ik denk juist het tegenover gestelde, je treft die goeien hier wel aan...gezien sommige antwoorden van medeforumers ;)
 
+1: juist hier wordt het kaf van het koren gescheiden !
Allereerst beginnen met het stukje poetsers vs detailers:
Poetsers: zij die:
A) zoveel mogelijk auto's in zo'n korte tijd behandelen ( veelal werkzaam bij bedrijf als nabehandeling van autoherstel / garage etc )
B) die nog in het turtlewax stadium zitten
Detailers: zij die:
A) veelal zelfstandig werken en de nadruk leggen op kwaliteit ipv kwantiteit ( ook zij moeten geld verdienen, maar niet ten koste van de klant ( per definitie )
B) die de weg naar de betere producten hebben gevonden en die liefde en tijd steken in het onderhouden van hun eigen voertuig ( jaja, ook scooters ! )

Zonder namen te noemen ( voordat ik er 1 vergeet ), zijn er toch een aantal Detailers a la 'A' hier aanwezig en zij verblijden ons met goede tips ontstaan uit pure praktijkervaringen.
Deze worden dan overgedragen aan Detailers a la 'B', die de vaandel overnemen en hiermee aan de slag gaan om daarna nog een extra duit in de zak te doen.
Deze 2 toppers zorgen er voor dat de Poetsers a la 'B' hapklare brokken krijgen om een stap verder te komen en uiteindelijk een echte detailer worden.

Om terug te komen: mijns inzien begint het juist wel met de aanwezigheid van goede professionals die hier aanwezig zijn.

Los hiervan: het is een gegeven feit dat de mens over het algemeen juist meer van zich laten horen op de momenten dat het nou nét eventjes niet goed is gegaan en deze berichten steken dan boven het maaiveld uit.
Door de fantastische inzet van alle leden alhier is het des te interessanter om te merken en te lezen dat er steeds meer en meer positieve reacties naar boven komen, met name door de nieuwe leden !

Dit was 'm wel voor nu ( anders wapperen we helemaal af van het originele topic ) en gooi ik dus bij dezen mijn
Delirium Orange Drying Towel in de ring :)
 
Tim zei:
We dwalen af, ontopic graag!

ja meneer.... :-"

Een vergelijking tussen een 1/2 jaar oude Carrand droogdoek (de fabrikant van alle vergelijkbare doeken) en een 1 keer gebruikte en gewassen OBDT.
Links de Carrand (gele) en rechts de OBDT (oranje, jaja...)
carrand_MD_delirium_1.jpg

carrand_MD_delirium_2.jpg


De OBDT is nu nog dikker en zachter, maar dat was de Carrand eerst ook...
Exact hetzelfde, behalve de kleur.
 
Ja, gisteren besteld en vandaag in huis, samen met sour power shampoo.
Meteen aan de slag en deze doek is geweldig!! gewoon eropleggen en slepen, en de kleine plekken deppen/slepen etc. en hij was perfect droog!! kon erna nog wel 1 auto doen.
 
Ik ben binnenkort jarig. Nu is dat niet iets om heel erg blij van te worden, maar een voordeel is dat je verlanglijstjes mag maken om de pijn wat te verzachten...

Ik wil graag een nieuwe droogdoek, de Miracle Dryer gaat al een poos mee en daar mag wel een vervanger voor komen. Nu lees ik veel over deze doek, en nu staat hij ineens niet meer in de shop!!!

Wat zou nu DE IDEALE droogdoek zijn die wel leverbaar is, of op korte termijn? Eigenlijk moet ik mijn wensen vanavond kenbaar maken...

Er lezen moderatoren mee die aan de baas dit kunnen vragen toch? Of leest de baas (Tim) ook mee?
 
@ Patrick,
kwam er net zelf achter dat de Orange Delirium Drying Towel niet meer op voorraad is. Dat is tch wel mijn favoriete droogdoek.
Nu heb ik maar de Microfiber Max Surpreme Drying Towel van Carrand besteld. Ben eigenlijk wel benieuwd naarde verschillen.
 
Ik heb allebei de doeken en de delirium is dikker en ik vind dat deze het water beter opneemt dan de carrand.

Ik had de carrand aangeschaft om erbij te hebben en ben meer tevreden over de delirium
 
Carrand is nog steeds een geweldige doek. Nadeel van de Delirium is dat alles oranje wordt in de was.
 
Dat verkleuren valt wel mee hoor Dennis. de ODDT heb ik vooraf twee keer apart gewassen met Cobra Micro Restorer, en hij geeft niet af.
Van het weekend had ik wel pech met de nieuwe spierwitte Supernatural Buffin Cloth, die is nu lichtgroen:D
 
Ik heb toch andere doeken gezien die aardig oranje waren, nu wel leuk natuurlijk :D