• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

OBDT/Orange Babies = Delirium Orange Drying Towel

Ik heb der ook eentje besteld,...
Nu gebruik ik Chemical Guys Miracle Dryer maar heb het gevoel dat hij minuscule microkrasjes in mijn Honda trekt!:|~*
Hoop dat deze iets zachter is,...
 
Geen ervaring met andere doeken behalve een natuurzeem maar met de DODT ben ik met mijn grote auto binnen 5 minuten klaar met drogen ik vind het een super ding.
Waarom heb ik altijd met een zeem een half uur lopen klooien :weetniet
 
In de shop staat dat ze rond 15/7 weer verwacht worden...

Hier ook erg goede ervaringen met deze doek, heb zowel de Delirium als de Miracle Dryer van CG. De oranje doek is toch wel een stuk dikker als de gele, maar ook nog niet zolang in gebruik. Ben benieuwd hoe dat over een jaartje is...
Geen last van verkleuringen overigens...

Wil er nog wel eentje bij hebben :heart_eyes:




meuh
 
Ik heb mijn setje oranje towels gewoon in de badkuip met microfiber restore van cobra gelegd. Het overtollige oranje kleursel was er zo uit, nu geven ze nooit meer af!
 
Helemaal vergeten dit te vermelden.

Ik heb een tijdje geleden de Delirium Orange Drying Towel aangeschaft bij onze
schhofleverancier.jpg
Carclean.

Dit bewuste topic kon ik me nog herinneren, dus was voornemens deze doek eerst apart in de wasmachine voor te (laten) wassen.

Helaas had ik op dat moment weinig tijd om dat te doen en bovendien was mijn partner voor meerdere dagen onderweg. Ik heb derhalve door tijd gedreven mijn nieuwe doek in een klein emmertje met Dreft Afwasmiddel gezet en daar (doordat ik het vergeten was) toch wel 18-uur in laten staan. Viel me trouwens op dat de doek daarin wekend vrijwel geen kleur af gaf.

Inmiddels was mijn schatje weer terug uit het buitenland en zorgzaam als zij is, constateerde zij in de keuken die emmer met een microvezelproduct. Geprogrammeerd, maar vooral lief als ze is, heeft ze toen die doek samen met andere microvezel doeken in de wasmachine gedaan. Zoals ze dat eigenlijk altijd voor mij doet. Kwaliteit.

Thuis gekomen uit mijn werk, schrok ik me natuurlijk een hoedje, omdat ik verwachtte dat alles nu oranje uit de wasmachine zou komen.... Struikelend over mijn eigen voeten mij naar de wasmachine gespoed.

Tot mijn starre verbazing was er niets aan de hand!!!! Ik had gerekend op een hele mooie oranje-achtige uitbreiding van mijn assortiment, maar dat viel dus zwaar tegen! (Het viel dus mee...). Niets geen verkleuring en enkel de Delirium was nog immer oranje.

Mijn behandeling bestond er dus uit dat ik deze doek eerst een kleine 18 uur in de Dreft Afwasmiddel heb laten weken. Doek is nu twee keer gewassen en nog immer geen kleurafgifte.

Happy detailing,
Aficior
 
Ik heb mijn Delierium ook de eerste keer laten weken in een emmer water met azijn.

Geen kleurafgifte, helemaal niets ,^^

Daarna gewoon bij de rest van de doeken in de wasmachine gedaan
 
Ik heb mijn Delerium de eerste keer niet eens in een emmer dreft/azijn laten weken, gewoon bij nog 5 andere microvezels in de wasmachine gedaan. Toen de machine een aantal minuten bezig was, bedacht ik me ineens van huh, was de Delerium nou de doek welke kleurafgifte had?! Was het dus keihard vergeten, echter toen de wasmachine klaar was, gelijk alle doeken bekeken, maar er was nergens een beetje oranje te bekennen. Behalve op de Delerium zelf natuurlijk.

Ik was heel blij;)
 
Wij hebben het hier destijds ook niet gedaan, en niets aan de hand, onze doek gaf niet af. Maar we hebben het wel eens anders gehoord van klanten, vandaar dat wij altijd het advies geven om 'm eerst apart te wassen. Beter het zekere voor het onzekere :ja