• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

OBDT/Orange Babies = Delirium Orange Drying Towel

Nachtje in een emmer water met scheut schoonmaakazijn, toen een paar uur in de vloeibare Persil color.
Water bleek oranje (niets nieuws) lichte zwarte waas bij de randen.
Nat uit de emmer zo in de wasmachine, geen wasmiddel, 40 graden 30 min.
Weer helemaal egaal oranje. Wel gecentrifugeerd, niet in de droger gedaan.
Uitkloppen en op een rekje gaat prima.

Kleurvlekken hebben m.i. geen invloed op de werking
Wat zo makkelijk loslaat (uit de naad) hecht elders niet zo sterk
Ookal omdat dat materiaal al nat was.

Hans
 
Ff de natte doek insprayen met Dasty en dan onder de kraan uitspoelen.
Het oranje vliegt om je oren maar hij geeft daarna nooit meer af.
 
Ik vetrouw er op dat de vlekken met een keer wassen minder cq weg zijn.
Het belangrijkste is dat ze goed drogen (daar heb ik ze tenslotte voor gekocht), ik heb ze niet voor de mooiigheid.
Met het huidige weer kan het nog wel even duren voordat ik ze gebruik want echt uitnodigend is het momenteel niet bepaald!
 
Ik zit er ook aan te denken om deze doek te bestellen, alleen vraag ik me wel af of dit wel echt zin heeft..
Ik was mijn auto altijd bij een wasbox en heb dus niet de mogelijkheid om hem af te spoelen zoals het eigenlijk hoort (met de tuinslang) hierdoor blijft er dus meer water op mijn auto staan.
Kan ik de auto wel helemaal droogkrijgen met deze doek of moet ik hem steeds uitwringen? (wat ik dan dus liever met een kleinere doek doe.)
 
Je zou met een kleiner doekje de horizontale delen snel kunnen doen, zodat het meeste water eraf is.
Vervolgens met je gewone droogdoek heel je auto doen.
 
+1 Soeper

Gewoon een kleine microvezel nemen, het water eraf 'dweilen' en gewoon regelmatig uitwringen. De resterende natte plekken/strepen gewoon rustig afdrogen met een Delirium.
 
johnsdale zei:
Ik zit er ook aan te denken om deze doek te bestellen, alleen vraag ik me wel af of dit wel echt zin heeft..
Ik was mijn auto altijd bij een wasbox en heb dus niet de mogelijkheid om hem af te spoelen zoals het eigenlijk hoort (met de tuinslang) hierdoor blijft er dus meer water op mijn auto staan.
Kan ik de auto wel helemaal droogkrijgen met deze doek of moet ik hem steeds uitwringen? (wat ik dan dus liever met een kleinere doek doe.)

Ik heb ook niet de mogelijkheid niet om voor de deur af te spoelen en ga ook altijd naar de wasbox.
Het wassen doe ik met Meguiars gold shampoo en de Meg's washmitt (heel fijn ding) en na het afspuiten met de HD spuit uit de wasbox stroomt het water vrij snel van de auto af.
Wat ik dan doe is alvast de gebruikte wasspullen een beetje opruimen en na een paar minuten zijn de meeste delen van de auto al aardig "uitgedropen" en ga ik de auto droogmaken.
Daarvoor had ik een paar maanden geleden de watermagneet van Meguiars gekocht en wat een vreselijk ding is dat, doet het voor geen meter en je wringt je een slag in de rondte elke keer.
Toen ben ik de auto met een gewone zeem gaan afdrogen (blijf je ook mee wringen ....) en gebruik de Meg nu voor de velgen.
De microfiber doeken van Meg vind ik wel prettig in gebruik.
 
Ja ik heb sinds afgelopen vrijdag 2 oranje doeken.
Mijn relaas m.b.t de zwarte vlekken heb je hierboven kunnen lezen.
Gezien het weer momenteel heb ik de auto nog niet gewassen en heb de doeken nog niet kunnen testen maar gezien de positieve reacties op dit forum heb ik daar alle vertrouwen in.
Kan ik na het gebruik gelijk kijken of ze vlekken eruit gaan als ik ze daarna in de wasmachine was.
 
Even een kleine update:
M.b.t het verwijderen van de vlekken uit de doeken wilde ik met het wassen van de 2 doeken niet wachten tot ik de doeken een keer gebruikt heb (komt met dit weer niets van).
Wat heb ik gedaan, ik heb een aantal aangedragen ideeën uit dit topic samengevoegd en gebruikt in de hoop dat ze schoon zouden worden.
Ik heb de doeken nat gemaakt met water en alle vlekken met Dasty ingesprayed.
Daarna heb ik ze in de wasmachine gedaan op 30 graden met een klein beetje vloeibaar wasmiddel en het intensieve programma van de wasmachine gebruikt (wordt er langer gewassen en gespoeld volgens mijn vrouw).
En ze zijn er helemaal schoon en zonder vlekken uitgekomen !
Ze liggen nu te drogen op het droogrek (wasdroger wordt te warm denk ik) en dan kijk ik nog een keer of de vlekken er in gedroogde toestand nog steeds uit zijn (het zou kunnen dat de vlekken dan wellicht weer een beetje zichtbaar worden maar daar ga ik met de huidige blik die ik erop geworpen heb niet van uit).

Nog een kleine tip:


Het was min of meer al gezegd dat ze lang oranje afgeven en je geen andere spullen mee moet wassen.
Inderdaad dit klopt want zelfs als je rode en / of oranje kledingstukken erbij doet (heb ik dus gedaan want ik wilde het weten) krijgen deze een hele andere rode en oranje tint dan ze hadden ................ het waren maar onderbroeken, maar toch .............. wees gewaarschuwd !
 
Gisteren de doeken voor het eerst gebruikt.
Wat valt op?
Ze nemen inderdaad erg veel water op maar worden (mede door de grootte) wel behoorlijk zwaar :D
Je moet ze dus in delen blijven vouwen als je de auto droog maakt, als je de doek in zijn geheel gebruikt heb je risico dat hij over de grond gaat slepen / hangen en dat is uiteraard ongewenst }:)w
Al met al wel een goeie aankoop en stukken beter dan de watermagneet van Meguiars.
Met één doek kun je de auto inderdaad in één keer droog maken zonder de doek te gaan wringen.:)^
 
Er zijn 2 manieren om te drogen ( horizontale delen ):
1 - kleiner vouwen en korte stukjes drogen
2 - doek uitgevouwen op bv motorkap leggen en dan aan 1 kant zachtjes over het oppervlak trekken ... dan slurpt ie onderweg alles netjes droog
 
mk-us zei:
Er zijn 2 manieren om te drogen ( horizontale delen ):
1 - kleiner vouwen en korte stukjes drogen
2 - doek uitgevouwen op bv motorkap leggen en dan aan 1 kant zachtjes over het oppervlak trekken ... dan slurpt ie onderweg alles netjes droog

Dank je voor deze tips, ga ze zeker uitproberen :)^
 
nog een kleine aanvulling hierop (derde manier dus)
deppen..!
- Doek volledig uitgevouwen neerleggen (ook weer bij de horizontale delen)
- met de handen "deppen"
- doek eraf pakken
- taddaaaaaaa, droge lak én minder kans op krasjes (vooral bij zachte lakken)
 
Roeland zei:
Met één doek kun je de auto inderdaad in één keer droog maken zonder de doek te gaan wringen.:)^

Damn, dan ben ik zeker ongeschikt voor deze doeken :sob:

Heb de doek gebruikt als 'slepen' zoals mk-us het beschrijft, maar ook het 'deppen' zoals ivo's het beschrijft.
Het lukte mij niet om mijn auto (VW Polo) netjes droog te krijgen
(minstens 4x de doek moeten uitwringen, terwijl er na het wassen echt niet veel water op de auto achter bleef, tenminste, niet meer dan gebruikelijk).

Terwijl me dit met de doek van PB wel lukte zonder echt te hoeven wringen :|

Iemand enige tips/opmerkingen over wat ik (misschien) fout doe?
 
Ligt het misschien aan de manier hoe je je auto afspoelt.
Je spuit hem niet af toch.
Welke kant van de delirium heb je gebruikt.
 
Auto wordt gewoon netjes afgespoelt ('vroeger' slang zonder kop erop, nu de fire hoze nozzle).

Ben begonnen met de 'korte' kant van de doek.