• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Over de IJssel III (zondag 24 november 2013)

1. D-J
2. Eddy
3. Duckmole
4. Bjard
5. DennisD
6. Carl einser
7. LB
8. BC911
9. Eelco
10. Viatin
11. Rikkie (ondervoorbehoud)
12. sjoerdnijhuis
13. JustyPerfect
14. DMSLex
15. Niki
16. Scenicrijder
 
Komen er toevallig ook die dag mensen die goed zijn in wetsanding en eventueel daar ook spullen hebben...?

Heb namelijk lelijke krasjes in mijn dak en ben bang dat het met wetsandingen weg te halen is..

Mvg
 
Heb je het al geprobeerd met alleen polijsten? Ik heb nog wat schuur stickertjes van 3M. Hier kun je geen heel dak mee polijsten, maar is wel geschikt voor een vogelpoepplek of een kras(je). Ik zou er overigens niet aan beginnen zonder indicatie te hebben van de (resterende) lakdikte. Kortom een lakdikte meter is vereist en die heb ik niet.

@Scenicrijder: uiteraard ben je welkom, maar als je echt helemaal niets hebt ben je afhankelijk van wat je mag gebruiken van anderen. Ik laat je graag zien hoe het eea werkt en voor een erwtje Monello ga ik niets rekeningen, maar de hele auto wordt ff een ander verhaal. Misschien is het een idee om een starterssetje aan te schaffen bestaande uit klei, polijstmiddelen, een hand pad, wat doeken en een wax/sealant. Na tekst en uitleg kun je weer zelf aan de slag. Idee?
 
rikkie;343299 zei:
Komen er toevallig ook die dag mensen die goed zijn in wetsanding en eventueel daar ook spullen hebben...?

Heb namelijk lelijke krasjes in mijn dak en ben bang dat het met wetsandingen weg te halen is..

Mvg

Ik kan wel een lakdikte meter meebrengen, maar ik zou toch ook eerst proberen te polijsten. Als de kras echt diep is ga je hem volgens mij niet weghalen door alleen te wetsanden. In dat geval moet je de kras eerst gaan opvullen en daarna gaan wetsanden ... Dus ik zou eerst opteren voor polijsten om te kijken of je hem niet heel goed kan verbergen.
 
Hallo LB,

Ik zou graag een starterset aan willen schaffen maar wat raad je mij aan wat ik allemaal nodig heb welke merken.
Ben in het bezit van een Renault Grand Scenic van 2004 en er waren een paar mensen van het Renault forum en die adviseren mij producten van autoglym.
Is dat een beetje en goed merk.
Welke doeken en pad's heb ik nodig.

Groetjes Henk
 
Als je de centjes hebt en het er voor over hebt zou je direct een DAP kunnen aanschaffen. Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt, maar ik kan me voorstellen dat alles in één keer zo aan de start van de detail carrière een stap te ver is. Echt onmisbaar is klei. Met klei reinig je de lak. Nadat de lak gereinigd is, komt het aan op lakherstel. Lakherstel pak je drie stappen aan, te weten:
- slijpen
- Polijsten en
- Finishen

Voor elke stap heb je een combinatie van pad en polijstmiddel. De cuttingfactor/slijpgraad wordt bepaald door de combi van pad en polijstmiddel. Zo is Veloce icm een wolletje een zeer hoge slijpgraad en zwart icm Finale een combi voor finishen. Als je mijn advies vraag zou ik onderstaande polijstmiddelen aanschaffen:
- Monello Veloce (om de slijpen)
- Monello Mezzo (om te polijsten)
- Monello Finale (om te finishen)

Tevens zou ik onderstaande pads aanschaffen:
- Monello - Kompressor Cutting Pad - 6inch - Geel
- Monello - Kompressor Light Polishing Pad - 6inch - Groen
- Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart

Nadat je de lak gereinigd en hersteld hebt, is het raadzaam de lak te beschermen met een sealant of een wax. In de wintermaanden zou ik gaan voor de bescherming van een sealant. Denk hierbij een Poorboys World Ex-P. Ga je primair voor glans, kies dan voor één van de vele waxen. Ook onmisbaar zijn Microfiber doeken om het polijstresidu te verwijderen. De Monello - Peluche Bianco Trio zijn prima en nu in de aanbieding.

Autoglym maakt mooi producten, maar ik ben meer tevreden over de Monello polijstmiddelen. Wil je alleen een glimmend laagje op je auto met het idee dat de lak netjes is, kies dan voor Autoglym Super Resin (SRP). Dit product zit vol met fillers waardoor je er lakdefecten mee kunt maskeren. Mijn ding is het niet.

Mocht je overgaan tot aanschaf, dan help ik je graag op weg in Kampen. Wacht je even met de aankopen, dan help ik je uiteraard nog steeds graag. Ik kan je in Kampen laten zien welke resultaten je kunt bereiken op bijvoorbeeld je motorklep, maar het zal niet lukken om de hele auto te gaan doen.
 
Hallo LB,

Heel erg bedankt voor jou heldere uitleg ben al druk aan het kijken bij carclean naar verschillende producten wil graag een dap 900 aanschaffen.
Ze hebben een heel mooi pakket met alles van Monello wat jij aan gegeven hebt met de dap900 erbij maar is momenteel niet leverbaar pas in 4-11-2013.
Dus ik wil even wachten tot het weer voorradig is en dan bestel ik alles in 1 keer.

Groetjes Henk
 
Dan is het dus voor de meeting binnen en kun je er mee aan de slag. De belofte om je op weg te helpen staat nog steeds.
 
Ik hoop dat hij alles dan binnen heeft en dan zo snel mogelijk bestellen ik wil jullie lb heel erg bedanken voor de goede uitleg en ik maak graag gebruik van jou aanbod voornamelijk om met de dap te werken.
Ik heb gehoord dat dat een kunst op zich is en omdat ik totaal geen ervaring heb is dat voor mij nog spannend.
ER zijn al collega's die mij vragen om voor hun ook de auto's te gaan behandelen, maar daar begin ik nog niet aan moet het zelf eerst onder de knie krijgen.

Groetjes Henk
 
Ik zie je wel verschijnen bij een rode Ford Fiesta of een blauwe Volvo V70. Ik weet nog niet waar ik mee kom.
 
Lakdikte meter heb ik sowieso wel bij me, kun je gerust gebruiken LB, wetsandspullen etc. heb ik ook wel, neem het wel mee.
 
1. D-J
2. Eddy
3. Duckmole
4. Bjard
5. DennisD
6. Carl einser
7. LB
8. BC911
9. Eelco
10. Viatin
11. Rikkie (ondervoorbehoud)
12. sjoerdnijhuis
13. JustyPerfect
14. DMSLex
15. Niki
16. Scenicrijder
17. Bart0ving

Voor mij lekker dicht in de buurt (zwolle) dus prima te doen! Even kijken of ik tegen die tijd ook een DAP heb. Anders lekker wassen en waxen.
 
kijk dit schiet al lekker op:)^ de garantie voor een leuke meeting zit er al in denk ik :ja
 
@ D-J : wellicht lees ik er overheen maar kan jij aangeven hoeveel leden er minimaal en maximaal nodig zijn ?
Wellicht kan je ook al een prijs indicatie geven waar we met dit aantal leden op uitkomen en met bijvoorbeeld 20 leden ?
 
Ik wil ook wel onder voorbehoud op de lijst!

Denk dat ik nog genoeg kan leren van de pro´s, zodat de PT er eens helemaal strak bij komt te staan!
 
....dan moet je jezelf erop zetten....

@juffer: ik maak zsm een PM vwb de kosten.
Het gaat goed zo vwb aanmedlingen, dus ik denk dat we weer een mooie prijs maken (all-in, incl onbeperkt gebruik washbox)
 
Nog geen antwoord gezien op mijn vraag. Als ik een bakje wil doen...en niet binnen hoef te staan. Kan dat ook?
 
De voorgaande keren was dat nooit een probleem. Ik kan me niet voorstellen dat het niet kan. Neem wel ff wat muntjes mee voor het koffieapparaat.