• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Parelmoer lak : hoe pak je dat aan en waar moet je op letten ?

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.007
193
45
Goede vrienden van ons hebben 2 auto's gekocht : een Toyota Prius en een Fiat 500.
Beide auto's zijn parelmoer wit en hebben wat lichte swirls.

Mijn idee qua lakbehandeling was :
- Wax laag strippen door wassen met 2 emmer systeem
- Clayen met Dodo Born Slippery
- Wassen met 2 emmer systeem
- Polijsten met Monello Mezzo & Finale
- Wipedown met Spruzzo
- Glazen (Poorboy's White Diamond)
- Wax aanbrengen (Dodo Diamond White / Light Fantastic)

Dit zijn de allereerste auto's voor mij die voorzien zijn van parelmoer en ik vraag me dan ook af of er nog speciale dingen zijn waar ik op moet letten of beter anders kan doen ?

Gr. Arjan
 
Parelmoer is niets anders dan een ander effect dan Metallic, er zitten andere deeltjes in de blanke lak. Mijn Audi is Ebony Schwarz Perleffect, ook parelmoer dus. Gewoon behandelen zoals iedere andere auto.
 
Het parelmoer effect zit in de kleurlaag. De blanke lak is niet anders dan elke andere metallic lak en kan dus ook op de bij jou bekende wijze gepolijst worden. Door het parel effect kun je wel een hele mooie diepe glans krijgen. Een paar foto´s van het resultaat zijn meer dan welkom.
 
zoals al is aangegeven hierboven, behandelen zoals elke metallic/mica auto. Enige verschil is de benaming en soort van de metaaldeeltjes in de lak. Blanke laklaag is exact hetzelfde als bij een 2 laags uni, metallic, mica etc lak