• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubbers in de Reload

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Hallo allemaal,

Soms experimenteer je wat af tijdens details op zoek naar een manier op toch een stapje verder te gaan.

Zo had ik vorige week een A-klasse opstaan waarvan de rubbers erg grijs waren geworden. Echter weet ik dat er maar weinig producten hier iets langdurig in kunnen betekenen.

Ik kreeg opeens het gekke idee om de rubbers in de Reload te zetten, "Any surface" staat er op de fles, dus waarom niet.

Ik kan jullie nu al zeggen dat dit een heel mooi resultaat gaf, alleen zit er wel een handleiding bij.

Het aantal keren dat je de Reload aan moet brengen om tot een mooi egaal resultaat te komen is best hoog, en dit was dan nog op een warme, zonnige dag.

Zo zagen de rubbers eruit , terwijl de rest van de wagen al heerlijk strak erbij stond:

e2d22041.jpg


Aanbrengen met een foampadje, en NIET uitwrijven!

Laag 1 (Hier dacht ik, dit wordt niets, gelukkig toch doorgezet....)

1d21f1a7.jpg


Laag 2

60941ae0.jpg


Laag 3

923d4593.jpg


Laag 4 (Rubbers beginnen al te verzadigen, getuige de druppels)

e333a616.jpg


Laag 5 (En hierna nagewreven met een MF doek)

7fe5111d.jpg



En daarmee het eindresultaat:

144dc226.jpg


d3d95ef8.jpg



Lijkt mij dat de rubbers mooi zwart zijn geworden en ook niet te blinkerig of vettig, zoals met andere producten voor rubbers wel eens het geval is.

Ik was zo aangenaam verbaasd dat ik mijn geluk even wou delen met jullie... :)
 
Resultaat ziet er goed uit.

Om de hoeveel tijd heb je een nieuw laagje aangebracht? Het product moet, denk ik, wel de tijd krijgen om in het materiaal te trekken?
 
Ik heb ongeveer zo'n 5 minuten gewacht tussen de lagen door, maar zoals gezegd, het was wel warm , zo'n 25 graden.
 
Ziet er goed uit! Weet iemand of heeft er iemand ervaring met de CQuartz-DLux voor rubbers? Zie: https://forum.Carclean.com/cc_postsm277495/CQuartz-DLux-Wheels-and-Plastic-sheeting.aspx#post277495
 
Top :cool: daar ga ik me ook een me bezig houden
Ik veronderstel dat je het puur hebt gebruikt ?

eneh bedankt voor het delen :grinning:
 
Goed dat je dit geprobeerd hebt. Resultaat is prachtig.
Hoop dat het vooral lang blijft zitten, al doet de verzadiging (mooi vastgelegd ook) dat wel vermoeden.
 
ik gebruik de reload overal voor...
Eigenlijk als QD on steroids...
Van t weekend nog, Volvo 850 T5, unizwart, afgewerkt met C-quartz.
Als topper/final wipe: Reload!
Lakwerk, ramen, trims, deursponning, ALLES :)
Ik drink het spul nog net niet, maar verder..... ;)
 
Ik zie de A-klasse geregeld. Ik zal jullie op de hoogte houden maar ik vermoed niet dat het iets uitdroogt. Wellicht dat Avi of Tim hier iets over durven zeggen?
 
Ik neem aan dat je de rubbers hebt schoongemaakt/ontvet? met APC?

Ziet er wel goed uit. Denk dat ik het ook maar eens ga proberen. Heb zelf rubbers waar de black wow en trim restorer vlekken geven na een regenbui. Heb de rubbers wel vooraf schoongemaakt met pre-wow en nagepoetst met doek en nat keukenpapier (black wow).
 
Ik ben heel benieuwd of je ook regensporen gaat krijgen, maar zonder meer leuk gevonden, ik vind m goed!:)^
 
@Marike rubbers waren al gereinigd bij de detail zelf. Met een soort van APC.
 
Ben wel benieuwd hoe het ernu uitziet met de regen die we gehad hebben
Kan je dat ons misschien laten zien:cool:
 
Vandaag gedaan:

Testje op de rubberstrips, en de rubbers om de ramen heen:

na 4-5 laagjes:

20120617_164752.jpg


Ook de raamlijsten onder de zijramen ff gedemonteerd, das bij de Caddy vrij eenvoudig.
Rechts na 3 lagen, links alleen schoongemaakt.

20120617_170131.jpg


Ook meteen ff geprobeerd op de spiegelvoetjes:

20120617_181417.jpg


Looks zijn precies wat ik wil, en niet vettig of plakkerig, oppervlak is na indrogen gewoon keurig droog:)^

So far, so good, nu hopen op regen, want ik ben erg benieuwd wat dat met het oppervlak doet.