• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubbers in de Reload

Tja kan geen update posten want die Merc staat niet voor mijn deur....;)


Finish is mooi hè , Eelco..:heart_eyes:
 
@Eelco
Ziet er inderdaad goed uit.
Je test voor straks. Is dat bijvoorbeeld dat je over een week of vier voor de helft een nieuwe laag aan brengt en dan probeert vast te leggen of er veel kleurverschil is?
 
ben hier ook benieuwd naar, want wat ik ook de rubbers van de fiesta smeer altijd zwarte strepen na wat regen. En dat is kloten want het ding is wit.........
 
Ja das dan helemaal naadje, op wit valt dat des te meer op.

Hier nog 2 foto's van vanmiddag, water had er al een aantal uur op gestaan, vandaar wat weinig druppels.

20120618_123809.jpg


20120618_1237581.jpg


Verschil is nog steeds duidelijk zichtbaar, al heb ik het idee dat bij deze auto de rubbers nog wel wat meer zouden mogen hebben, vooral die langs het voorraam zijn redelijk verdroogt.
Watersporen als in zakkers en strepen nog niet waar kunnen nemen.
 
Ziet er gewoon goed uit. Desnoods iedere wasbeurt even nalopen met Reload. Zoveel tijd/product kost het toch niet.
 
jjonkie zei:
ben hier ook benieuwd naar, want wat ik ook de rubbers van de fiesta smeer altijd zwarte strepen na wat regen. En dat is kloten want het ding is wit.........
ook een fiesta mk7?
ik word er gek van...
die rubbers houden echt niets vast,om maar te zwijgen over de plastic trim tussen voordeurraam/achteraam....(heb een 3 deurs) de trim op de deur neemt nog redelijk trim restorer op, de achterste geen druppel!
het kleurverschil is zo groot dat het echt opvalt. ook het feit dat als je 2X je deur dichtdoet met je hand op de trim, je vingers erin ziet.....

ik ga de reload eens proberen, het ziet er veelbelovend uit

McShine zei:
Zoveel tijd/product kost het toch niet.

de tijd die het inneemt is verwaarloosbaar, maar reload is nu niet bepaald goedkoop(IN VERGELIJKING MET BVB TRIM RESTORER HE ,^^ )
 
Als je 1 spraytje Reload op je pad doet is dat in dit geval voldoende. Werkt heel zuinig, Trim restorer is trouwens ongeschikt voor deze rubbers....
 
McShine zei:
Trim restorer is trouwens ongeschikt voor deze rubbers....
8-()) ik lees dit correct? heb het al veel gebruikt op rubber, met steeds een zeer aangenaam resultaat(behalve dan nu op de fiesta.....)
wel voldoende keren herhalen dat de rubbers zich "volzuigen"

^^ ow sorry, je schrijft idd wel "deze rubbers".... daar had ik even over gekeken, mijn excuses :ja
 
Fiesta mk7: alles dik in de cPro PERL onverdund. Lekker half uurtje intrekken dan met MF uitpoetsen. Ik had vanochtend 1 uitloper onder een spiegel.
 
Ik heb zelf ook de Reload en gebruik het ook als boost na het wassen. Alhoewel het dat wassen zou moeten overleven. Maar fijn dat je dit post want ik zit ook altijd met de vraag wat ik op de trims en rubbers moet aanbrengen. De Perl Coat vond ik niet echt duurzaam en dat heb ik ook met Poorboys trim retrorer. Dit maar eens proberen.

Een vraag: hoe krijgen jullie dat voor elkaar met één pufje op je doek een hele motorkap? Ik gebruik om aan te brengen meestal een kleine supervezeldoek waar ik heel wat pufjes op aanbreng voordat ik echt merk dat ik een dunne egale laag kan aanbrengen. Wel verzadigd het doekje op gegeven moment en dan hoef je inderdaad daarna per plaatdeel nog maar één of twee pufjes aan te brengen. Maar op een schone doek'één pufje en daarmee een hele motorkap, dat haal ik echt niet. Ik heb dan echt het gevoel dat ik niks aanbreng.

Ook omdat ik het altijd na het wassen aanbreng en dus toch geen gebruik maak van die duurzaamheid, zit ik te denken het voortaan 1:1 te verdunnen met gedemineraliseerd water.

Groeten GdV
 
Gebruik je de hoogpolige kant van de MF doek wellicht? Ik de laagpolige.

Maar daanaast doe ik echt niet een motorkap met 1 of 2 pufjes wanneer ik met dat plaatdeel begin.

Om de raamrubbers na te lopen zou het echter zeker genoeg moeten zijn.
 
Vandaag heb ik ook de raamrubbers en spiegelsteunen ontdaan van de Black Wow dmv. APC 1:4 . Hierna laten drogen en in de Reload gezet. Ben benoeuwd hoe lang dit mooi blijft. Als proef een kleine 20 cm. raamrubber in de Perl coat gezet (puur) om te kijken of er op de lange termijn verschil te zien is. Nu is er in ieder geval geen verschil te zien, hoewel het donkere resultaat sneller was bereikt met de Perl.
Hopelijk ben ik nu van de strepen onder mijn spiegels af, maar we wachten het af.
 
Na een fikse regenbui is dit het resultaat

SH107427.jpg


Ik ben erg tevreden. Hele goede beading. Ben benieuwd hoe lang dit mooi blijft.



Tevens het verschil met de Perl coat

links de perl, rechts de Reload

Zoals te zien is, is de beading van de Reload veel mooier.

SH107430.jpg
 
Zo word ik nog eens Reloader van het jaar...:)


Levert het geëxperimenteer eindelijk iets op... Heb ook al veel dingen schandalig zien mislukken..... Zoals DLuX op chroom: Niet doen....;)
 
Nog steeds geen zwarte strepen of uitlopers gehad op de rubbers, gaat prima.
Rubbers zijn overduidelijk nog niet verzadigd, vooral de brede lijsten langs het voorraam. Raamrubbers blijven heel aardig.

Morgen de rest maar even behandelen.
 
Hoe brengen jullie de reload aan ? opsprayen en dan met een doekje uitwrijven, opsprayen en met kwastje uitsmeren en daarna afnemen ? moet het nog intrekken voor je te afneemt ?
 
Ik heb het gewoon met een foampad opgebracht. Op de pad sprayen en dan opbrengen. Even in laten trekken en dan nog een keer eroverheen, totdat de kleur mooi donker is en de druppeltjes van de Reload er echt bovenop blijven liggen. Hierna nog even wachten en dan afnemen met een microfiber doek. Zo heb ik het gedaan. Bij mij werkt het op die manier prima. Misschien dat de anderen het anders hebben gedaan.
 
Hier idem, gewoon een foampadje dubbelvouwen en een heel klein spraytje op de punt van de pad, werkt prima.

Ik stapel ook gewoon door met de lagen, pas als er echt niets meer in wil trekken veeg ik het residu weg.