• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan velg

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
646
65
Hallo iedereen,


Paar dagen geleden helaas bij de MacDonalds een raar geplaatste drempel (broodvormig) gepakt met mijn voorvelg. Was eerst van plan naar de McDrive te gaan waar het te druk was. Ik draaide dus weg naar de parkeerplaatsen en pakte toen een drempel vol met mijn velg, ik ging er dus niet overheen, niet voorlangs maar net tegenaan.

Nu is niet alleen de rand beschadigd maar ook 1 vd 5 spijlen. Op 1 van de 5 spijlen zit een flinke schram door de lak heen. Bij de Ford kost een nieuwe velg 200 euro incl montage. Zouden jullie dit doen of zijn er goedkopere alternatieven? Hoeveel kost het eventuele stralen en poedercoating?


Hoe zijn jullie ervaringen met velgherstel??

Ik denk dat ik qua reparatiekosten ongeveer gelijk zal zijn aan een nieuwe velg aangezien het een bescheiden maat velg is (15'').


Mijn andere 3 velgen zijn gelukkig nog helemaal krasvrij...



Bij deze alvast een foto van het type velg op een andere auto.
 
Ik denk dat een velg van 15 inch iets van 50 a 60 euro kost om het te laten poedercoaten. Dat scheelt al een hoop met de 200 euro van de dealer;)

Misschien zou je een foto kunnen plaatsen waarbij de schade beter is te zien. Dan kunnen mensen beter beoordelen of er iets aan te doen is.
 
Bij deze de foto's van de kras. Op de buitenste rand is ook wat schade maar dit is heel klein en daar zou ik mee doorrijden...
 
Zonde.

Ik denk dat het een gevalletje spuiten of coaten word.
Even langs een bedrijf gaan die coat en een spuiter en dan je afweging maken wat je wilt ;)
 
Heeft er iemand ervaringen met dit soort velg reparaties, hoe netjes krijgen ze het? Blijf je het zien?

Een velgspuiter is al snel geneigd om te zeggen dat je er niks meer van ziet etc etc.

En uiteraard hoeveel kost het om een velg te herstellen?


Een nieuwe velg is 185 euro en de montage van de band/balanceren is 15 euro.
 
Thegame1512 zei:
Heeft er iemand ervaringen met dit soort velg reparaties, hoe netjes krijgen ze het? Blijf je het zien?

Een velgspuiter is al snel geneigd om te zeggen dat je er niks meer van ziet etc etc.

En uiteraard hoeveel kost het om een velg te herstellen?


Een nieuwe velg is 185 euro en de montage van de band/balanceren is 15 euro.

Een velg coaten is 50 euro, banden eraf en erop ben je 20 euro kwijt. 70 euro verder en je ziet niets meer van de schade. Wel coaten! niet spuiten. Je moet dan wel een paar dagen niet rijden of op je reservewiel/wintervelg rijden.
 
Zelfs deze best wel diepe kras verdwijnt helemaal? Hij zit echt tot op het kale metaal? Kan iedere schadehersteller dit of zijn er goeie specialisten regio zuid Holland/ west brabant?
 
Wat ik me afvraag met poedercoaten, is of je geen kleurverschil gaat zien in vergelijking met de andere velgen.
Een spuiter kan gaan mengen tot hij goed in de buurt zit, betwijfel of dat lukt met coaten.
 
Jij denkt kleurverschil te kunnen zien op een paar velgen, die zo´n 2,5 meter uit elkaar zitten met een zwarte band eromheen :-"

Als de kleur er een beetje op lijkt kun je het al niet eens meer zien
 
Mijn keuze zou ondanks het verschil in geld een nieuwe velg zijn.....
Daarmee ontwijk je direct het eventuele kleurverschil of de discussie of je het beschadigde gedeelte nu wel of niet meer ziet achteraf.....

Omdat JIJ weet dat deze velg schade heeft gehad, ben je er automatisch superkritisch op en zie je ieder oneffenheidje of verschil in kleur met de andere 3 velgen na herstel.

Vindt persoonlijk de kosten voor de nieuwe velg overigens erg "meevallen"

De keuze is natuurlijk aan jou.
 
Daarom zeg ik ook, wat ik me afvraag. ;)
Voor het mooie zou je eigenlijk al een gecoate velg vooraf naast een originele velg moeten zetten, om te zien of er veel verschil in zit.
 
ik zou naar een gerenomeerd bedrijf gaan en vragen om een offerte, wat je zelf kan doen is de kras er zoveel mogelijk uit schuren en door een specialist laten spuiten. Het is wel van blelang dat je nadien de band met velg laat uitbalanceren.

ps. mocht je reserveband voorzien zijn met de zelfde velg kun je deze alvast monteren en kun je deze velg achter in je auto leggen als reserve, succes!
 
Voor kleurverschil ben ik niet zo bang. Ga je de schaduw niet zien van het spuiten? Ze plamuren die kras niet eerst recht toch?

Helaas is mijn reserveband een stalen velg.
 
Meestal plamuren ze niet aan een velg, meestal is wegschuren van de beschadiging voldoende, daarna gronden en spuiten
 
Laat ajb hier even weten wat je uiteindelijke keuze is geworden en of je achteraf tevreden bent.

Ben zelf erg "nieuwsgierig" :)
 
Ik heb deze winter mijn GT MkII velgen laten opknappen door Wheelcare in Zeeland bij Uden.
Ik ben zeer tevreden over de service, de velgrand word opgelast en afgedraaid zodat de stoeprande schade verwijderd word. Daarna word de velg gestraald en gepoedercoat in alle RAL kleuren.

Polijsten de reparaties doet hij allemaal, wheelcare.nl.

Ik zelf was voor een set 15" wielen 52,50 per wiel kwijt. 17" is 57,50 per wiel.

Het beste is om even te bellen, maar dat is allemaal pp de site terug te vinden
 
Eerste wat ik zeg is, de schade NOOIT bij de dealer laten maken.
Die besteden het uit aan een ander bedrijf en ze tellen er ook nog eens een dikke winstmarge op.

Gewoon rondkijken naar een velgreparatie bedrijf.
Die vragen meestal rond de 50-75 euro per velg. Zandstralen, schade herstellen en coaten.
 
Bij de dealer gaat het om een nieuwe velg. voordeel van een nieuwe velg is dat ik zo kan wisselen binnen een uur ben ik weer onderweg. Ik denk dat ik met stralen mijn velg wel een week kwijt ben. Dat zou betekenen dat ik weer een twee middagen kwijt ben aan banden wisselen ( nu terug winterbanden en over een week terug naar zomer). Als het prijsverschil